foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

ترفندها و آموزش های کاربردی
روان‌شناسی قیمت‌گذاری برای فروش بیشتر در فروشگاه اینترنتی

روان‌شناسی قیمت‌گذاری برای فروش بیشتر در فروشگاه اینترنتی

ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه 3 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-20

اگه یه فروشگاه اینترنتی داری یا می‌خوای راه بندازی، احتمالاً به این فکر کردی که چطوری باید قیمت محصولات رو بذاری تا هم مشتری جذب بشه، هم احساس کنی سود کافی داری. خیلیا می‌پرسن "چرا بعضی جاها قیمتشون یه هزار تومنی کمتره اما کلی مشتری دارن؟" یا "چطوری می‌شه حس ارزون‌بودن داد اما واقعاً خیلی تخفیف ندادی؟" اینجا پای روان‌شناسی قیمت‌گذاری وسط میاد. می‌خوایم با هم چند تا نکته کاربردی رو مرور کنیم که توی فروشگاه اینترنتی می‌تونی استفاده کنی و در آخر هم می‌بینی فروشینو چطور مسیر خرید رو جذاب‌ تر و ساده‌تر می‌کنه تا این تکنیک‌های قیمت‌گذاری بهتر جواب بدن.


چرا روان‌شناسی قیمت‌گذاری مهمه؟

موضوع فقط عدد و رقم نیست. وقتی مشتری یه عددی روی محصول می‌بینه، توی ذهنش تحلیل می‌کنه که "این گرونه یا ارزونه؟ از لحاظ ارزش به‌صرفه هست یا نه؟" و خیلی وقتا این تصمیم بر اساس احساسه نه منطق کامل. تکنیک‌های کوچیک توی نحوه نمایش قیمت می‌تونن حس ارزون یا گران بودن رو تغییر بدن.


1. استفاده از قیمت‌های جذاب (مثل ۹۹ هزار تومان)

احتمالاً دیدی که خیلی از فروشگاه‌ها به‌جای نوشتن "۱۰۰ هزار تومان"، می‌نویسن "۹۹ هزار تومان." دلیلش اینه که ذهن مشتری همون ۹۹ رو به ۹۰ نزدیک می‌دونه تا ۱۰۰. حتی اگه فقط هزار تومان اختلاف باشه، حس "ارزون‌تر بودن" القا می‌شه.

  • راهکار: اگه مثلاً می‌خوای ۱۲۰ هزار تومن بفروشی، می‌تونی بنویسی "۱۱۹ هزار تومان".
  • نکته: حواست باشه انقدر رند نبودن قیمت‌ها رو زیاد نکنی که دیگه مصنوعی و اغراق‌آمیز شه.


روانشناسی قیمت

2. نشان دادن ارزشی که مشتری دریافت می‌کند

صرفاً گفتن قیمت ممکنه کافی نباشه. اگه "ارزش" محصولت بالاست، باید توضیح بدی چرا این عدد ارزشش رو داره. مثلاً:

  • کیفیتش چیه، برندش چیه؟
  • چقدر می‌تونه مشکل مشتری رو حل کنه؟
  • در مقایسه با رقبا چه مزیتی داری؟

اگه مشتری حس کنه ارزش دریافتیش بیشتر از اون مبلغیه که می‌پردازه، خرید می‌کنه حتی اگه قیمت به نظر بالا بیاد.


3. نمایش قیمت قبلی و قیمت جدید (تخفیف)

وقتی قیمت قبلی رو خط می‌زنی و قیمت جدید رو کنارش می‌نویسی، مشتری حس می‌کنه در حال بهره‌بردن از فرصت خوبیه. حتی اگه اختلاف قیمت زیادی نباشه، دیدن این دو قیمت، حس "ارزش خرید" رو ایجاد می‌کنه.

  • مثال: " ۲۰۰ هزار تومان ۱۸۰ هزار تومان"
  • حواست باشه: شفافیت رعایت شه؛ اگر واقعاً تخفیف داری، حتماً قید کن تا کی فعاله یا چه مقدار موجودی داری.


4. تمایز قیمتی بسته به پکیج محصول

یکی از ترفندهای روان‌شناسی قیمت اینه که چند تا پلن یا بسته مختلف ارائه بدی، طوری که مشتری بینشون مقایسه کنه و پکیج میانی رو انتخاب کنه. مثلاً:

  • بسته مقدماتی (قیمت پایین و امکانات کم)
  • بسته حرفه‌ای (قیمت متوسط و امکانات مناسب)
  • بسته پیشرفته (قیمت بالا و امکانات زیاد)

اغلب مردم سراغ بسته حرفه‌ای یا متوسط می‌رن چون حس می‌کنن نه می‌خوان خیلی کم هزینه کنن و نه زیاد. این تکنیک رو فروشگاه‌های اینترنتی هم می‌تونن در قالب «باندل فروشی» یا «دوتا بخر یکی ارزان‌تر» استفاده کنن.


5. اعداد کامل یا رند؟

برخی اعتقاد دارن اگه قیمتت مثل "۱۰۰ هزار تومان" خیلی رنده، حس می‌ده محصول باکیفیته. بعضیا هم می‌گن اگه "۹۹ هزار و ۹۰۰ تومن" بذاری حس "تخفیف‌خورده" یا "ارزان‌تر بودن" می‌ده. باید با آزمون و خطا ببینی کدوم فرمت برای محصولاتت بهتر جواب می‌ده.


مقایسه قیمت

6. روش خرید راحت و قابل اعتماد

اینجاست که اگه مشتری قیمتو دید و راضی شد، نباید سختی بکشه تا بخره. ممکنه اگه بگی "برو دایرکت، شماره کارت بگیر، واریز کن، فیش بفرست"، بخشی از مخاطبا حوصله نداشته باشن ادامه بدن. باید لینک خرید راحتی داشته باشی که مشتری یه ضرب خرید کنه.

فروشینو: روش خرید آسان کنار تکنیک‌های قیمت‌گذاری

  • لینک خرید اختصاصی
    وقتی با فروشینو برای هر محصول لینک اختصاصی می‌سازی، مشتری با یه کلیک وارد صفحه پرداخت می‌شه. نیازی به کارت به کارت و فیش ارسال نیست.
  • فاکتور آنلاین و حرفه‌ای
    حس می‌کنه خریدش جدیه و ثبت شده، نه اینکه دستی باشه و قابل فراموشی.
  • پیامک اطلاع‌رسانی
    از لحظه خرید تا ارسال کالا پیامک می‌گیره و دیگه نمی‌پرسه "کی می‌رسه؟" یا "خرید من چی شد؟"
  • مدیریت سفارش و موجودی
    سفارشا در یه پنل ثبت می‌شه و موجودی محصولاتت هم به‌روز می‌شه. اشتباهی محصول ناموجود رو نمی‌فروشی.
  • گزارش فروش
    می‌تونی ببینی کدوم قیمت‌گذاری یا تبلیغ بهتر جواب داده و اون سبک رو ادامه بدی.
  • ساخت وبسایت فروشگاهی
    اگه بخوای در کنار پیج اینستاگرامت یه وب سایت هم داشته باشی، فروشینو این امکان رو می‌ده که بدون دردسر طراحی وب، یه فروشگاه آنلاین شیک داشته باشی. اینطوری مشتریایی هم که از گوگل یا فضای خارج اینستاگرام میان، می‌تونن خرید کنن و اعتمادشون هم بالا می‌ره.


جمع‌بندی

روان‌شناسی قیمت‌گذاری یعنی توجه به اینکه چطور مشتری قیمت رو می‌بینه و چه احساسی پیدا می‌کنه. گاهی حتی هزار تومن کمتر نوشتن یا خط زدن قیمت قبلی می‌تونه تأثیر بزرگی روی تصمیم خرید داشته باشه. در کنارش، مسیر خرید باید آسون باشه تا مشتری منصرف نشه.

با فروشینو می‌تونی همه تکنیک‌های قیمت‌گذاری رو به کار بگیری و مطمئن باشی مشتری بعد از دیدن قیمت و تصمیم به خرید، راحت و سریع سفارش می‌ده. لینکی می‌فرستی، کلیک می‌کنه، فاکتور آنلاین می‌گیره، پیامک براش می‌ره، سفارشش ثبت می‌شه و موجودی به‌روز می‌شه. در نهایت این ترکیب قیمت‌گذاری درست + خرید آسون باعث می‌شه فروشت بیشتر و مشتریانت راضی‌تر باشن.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-28
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-28