foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

مطالب آموزشی
ترفندها و آموزش های کاربردی
تغییرات اینستاگرام سال 2025! نکات تازه برای ریلز، استوری و هشتگ‌ها که نباید از دست بدی

تغییرات اینستاگرام سال 2025! نکات تازه برای ریلز، استوری و هشتگ‌ها که نباید از دست بدی

مطالب آموزشی | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-28

اینستاگرام در سال 2025 مثل همیشه دست به تغییراتی زده که بر نحوه دیده شدن محتوا در بخش ریلز، استوری و حتی استفاده از هشتگ‌ها تأثیر گذاشته است. اگر می‌خواهی در این فضای رقابتی جلب توجه کنی، بهتر است از جزئیات این الگوریتم‌های جدید آگاه باشی و در تولید محتوا یا انتخاب هشتگ‌هایت، آن‌ها را به کار بگیری. در این پست مفصل، آخرین قوانین و نکاتی را که در سال 2025 برای اینستاگرام معرفی شده‌اند مرور می‌کنیم و مثال‌هایی هم خواهیم داشت تا بهتر متوجه شویم چه تغییراتی رخ داده است.


۱. تغییرات کلی در الگوریتم‌های نمایش محتوا

اینستاگرام با هدف شخصی‌سازی بیشتر محتوای کاربرانش، برخی پارامترهای اصلی الگوریتم را بازبینی کرده است. مهم‌ترین تغییرات به طور خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تعامل عمیق 
    دیگر فقط لایک و کامنت ساده کافی نیست. اینستاگرام حالا رفتارهای پیچیده‌تری مثل بازدید چندباره از یک پست، میزان خواندن کپشن (آیا تا انتها رفته یا نه)، پاسخ به نظرسنجی‌های درون استوری یا کلیک روی لینک بایو را هم به عنوان فاکتور تعامل در نظر می‌گیرد.

  2. ترکیب داده‌ های رفتار گذشته
    اینستاگرام در سال 2025 بیشتر از قبل تمایل دارد رفتار قبلی شما (مثلاً علاقه به حوزه غذا، مد، تکنولوژی و...) را برای نمایش محتوا لحاظ کند. به عنوان مثال، اگر چند بار پست‌های فشن را لایک کرده‌ای، پست‌های جدید فشن برایت پررنگ‌ تر نمایش داده می‌شوند.

  3. محافظت از تجربه کاربری
    الگوریتم جدید حساسیت بالایی نسبت به محتوای اسپم و تکراری دارد. به این معنا که اگر محتوای بی‌کیفیت یا صرفاً تبلیغاتی تولید کنی که چندان برای کاربر ارزش افزوده ندارد، احتمال دیده شدنش کمتر است.

        
الگوریتم ریلز
   
۲. الگوریتم‌های جدید ریلز (Reels)

با توجه به رقابت تنگاتنگ اینستاگرام با پلتفرم‌هایی مثل تیک‌تاک، ریلز همچنان در مرکز توجه است. اما در سال 2025 چند قانون جدید اعمال شده:

۲.۱ اولویت محتوای «اصیل» و «تفریحی»

  • تعامل با آهنگ‌ها: اگر از آهنگ‌های تکراری و معروفی که به شدت استفاده شده‌اند بهره ببری اما محتوایت خلاقانه نباشد، الگوریتم چندان علاقه‌ای به نمایش گسترده‌اش ندارد. در عوض، اگر بتوانی از آهنگ‌های جدید یا کم‌استفاده شده همراه با خلاقیت استفاده کنی، احتمال وایرال شدن بالاتر است.
  • ارزش تفریحی: اینستاگرام بیشتر به ریلزهایی اهمیت می‌دهد که باعث خنده، سرگرمی یا الهام می‌شوند. ریلزهای خشک و تبلیغاتی بدون ارزش سرگرمی سخت‌تر رشد می‌کنند.

۲.۲ تشویق به کپشن‌گذاری

الگوریتم جدید تشویق می‌کند که اگر ریلزت محتوایی دارد که نیاز به توضیح دارد، در کپشن (متن توضیحات) یا با متن روی ویدیو آن را بیان کنی. دیده شده که ریلزهای دارای متن یا زیرنویس (Captions) نرخ تعامل بیشتری می‌گیرند و الگوریتم هم این را به عنوان نشانه‌ای از توجه به تجربه کاربر ارزیابی می‌کند.

۲.۳ زمان ایدئال و تنوع محتوا

  • طول ریلز: در به‌روزرسانی 2025، ریلزهای 15 تا 30 ثانیه‌ای بیشترین توجه را دارند. البته اگر موضوعی نیاز به زمان بیشتر دارد، ریلز یک دقیقه‌ای هم اوکی است اما بهتر است کشش محتوای یک دقیقه‌ای واقعاً زیاد باشد.
  • تنوع فرم: اگر همهٔ ریلزهایت صرفاً یک مدل تکراری از خودت هستند، احتمالاً الگوریتم جذابیت کمتری برای آن قائل شود. باید بین موضوعات و فرم‌های ارائه تنوعی داشته باشی.


۳. استوری‌ها و قوانین جدید

استوری همچنان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای ارتباطی با مخاطبان است. اما به‌روزرسانی 2025 برخی المان‌های مهم را برجسته‌تر کرده:

۳.۱ اولویت با استوری‌های تعاملی

پرسش‌ها، نظرسنجی‌ها، کوییز و استفاده از استیکرهای جدید که در سال 2025 عرضه شده‌اند، به شدت در ارتقای جایگاه استوری تأثیرگذار هستند. وقتی استوری‌ات تعامل بیشتری بگیرد، در ابتدای صف برای مخاطبان نمایش داده می‌شود.

۳.۲ زمان نمایش و تکرار

  • اسپم‌ نکردن: الگوریتم حساسیت نشان می‌دهد اگر در فاصله زمانی کوتاه، استوری‌های زیاد و کم‌کیفیت بگذاری. توصیه اینستاگرام این است که به جای ۲۰ استوری بی‌کیفیت، ۵ تا ۱۰ استوری خوب و تعامل‌برانگیز منتشر کنی.
  • افزایش اهمیت «Close Friends»: اگر از قابلیت دوستان نزدیک استفاده می‌کنی، اینستاگرام ارزش بالاتری قائل می‌شود برای افرادی که آن‌ها را به عنوان Close Friends برگزیدی. استوری‌های دوستان نزدیک تعامل بالا را به اینستاگرام نشان می‌دهند.

۳.۳ قابلیت‌های AR و افکت‌های تعاملی

الگوریتم اینستاگرام در سال 2025 افکت‌ها و فیلترهای AR را بیشتر حمایت می‌کند. اگر از افکت‌های جذاب استفاده کنی و مخاطبانت را هم تشویق به استفاده کنی، شانس دیده شدنت بالا می‌رود.


۴. هشتگ‌ها در سال 2025

هشتگ‌ها همیشه ابزار مفیدی بودند اما در سال 2025 چند تغییر مهم در الگوریتم اینستاگرام اعمال شده:

۴.۱ محدودیت تعداد هشتگ توصیه‌شده

بهترین حالت بین ۳ تا ۷ هشتگ است؛ الگوریتم جدید معتقد است استفاده از هشتگ زیاد مثل ۲۰ تا ۳۰ مورد، تأثیر کمتری دارد و گاهی ممکن است به‌عنوان اسپم شناسایی شود. توصیهٔ رسمی اینستاگرام این است که هشتگ‌ها را باهوشمندی و متناسب با محتوا انتخاب کنی.

۴.۲ اولویت هشتگ‌های حوزه‌ای و مکانی

مخاطبان علاقه دارند هشتگ‌های مرتبط با حوزه کاری یا موقعیت جغرافیایی را دنبال کنند. اگر فروشگاهت مربوط به شهر یا کشور خاصی است، بهتر است از هشتگ‌های مکان‌محور و مرتبط با جامعه محلی استفاده کنی.

۴.۳ الگوریتم هوشمند تشخیص هشتگ اسپم

اینستاگرام حالا هوشمندتر از گذشته می‌تواند تشخیص دهد که آیا هشتگ فقط برای رسیدن به مخاطبان زیاد استفاده شده یا واقعاً با محتوا مرتبط است. در نتیجه، ترجیح بده هشتگ‌های دقیق و مرتبط انتخاب کنی تا هشتگ‌های عمومی که ممکن است ربطی به پستت نداشته باشد.


الگوریتم های جدید

۵. قوانین جدید برای جلوگیری از تخلف یا محتوای اسپم

اینستاگرام در سال 2025 بیشتر روی کیفیت محتوا و تجربه کاربری متمرکز است. قوانینی مانند حذف محتوای تکراری، محدودیت در ارسال پیام انبوه، شناسایی ربات‌ها و تشدید برخورد با اکانت‌های جعلی از جمله تصمیمات اینستاگرام در نسخه‌های جدید هستند.

  • ۵.۱ دوری از متن‌های کپی‌پیست
    اگر کپشن‌هایت همیشه یک چیز تکراری باشد یا از محتوای دیگران به صورت کپی استفاده کنی، ممکن است الگوریتم توجهی به آن نکند. تلاش کن یکتا و خلاق باشی.

  • ۵.۲ احتیاط در برگزاری مسابقات تگ‌کردن بی‌هدف
    اینستاگرام به مسابقاتی که صرفاً برای افزایش فالوور، از تگ کردن انبوه دوستان استفاده می‌کنند، حساس‌تر شده. بهتر است مسابقه‌هایی طراحی کنی که مشارکت واقعی و مرتبط داشته باشد.

  • ۵.۳ نظارت بر محتوای خشونت‌آمیز یا تفرقه‌انگیز
    الگوریتم جدید سخت‌گیرانه‌تر با اکانت‌هایی رفتار می‌کند که محتوای نامناسب، نفرت‌پراکنی یا مغایر با قوانین منتشر کنند.


۶. مثال‌هایی از استراتژی موفق در سال 2025

۱. چالش خلاقانه برای ریلز
مثلاً یک برند پوشاک چالشی راه انداخته: «مد ۲۰۲۵» که مخاطبان را تشویق می‌کند با لباس‌های آینده‌نگرانه خودشان ریلز بسازند و روی آهنگی که برند تعریف کرده برقصند یا حرکت کنند. با این ترفند، ریلزهای زیادی تولید می‌شود، برند وایرال می‌شود و هشتگ تخصصی‌اش مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد هشتگ محدود و مرتبط است مثل #Fashion2025 و #BrandNameReels

۲. استفاده خلاقانه از استوری‌های تعاملی
یک فروشگاه زیورآلات هر روز یک استوری «انتخابت کدومه؟» با دو مدل گردنبند منتشر می‌کند و نظر مخاطبان را در نظرسنجی می‌پرسد. این مشارکت، استوری‌ها را به صدر صفحه مخاطبان می‌برد و نرخ فروش هم بالا می‌رود. الگوریتم ترجیح می‌دهد استوری‌هایی که بیشترین تعامل را دارند، بیشتر نشان دهد.

۳. هشتگ هدفمند و کم‌تعداد
یک پیج گردشگری برای هر پست، سه هشتگ مشخص (#Travel2025، #CityName، #BrandName) را به‌طور منسجم استفاده می‌کند تا محتواهایش باهم مرتبط شوند و الگوریتم متوجه مفهوم و حوزه کاری شود. این کار برخلاف استفاده از ۳۰ هشتگ عمومی، توجه کاربران و الگوریتم را جلب می‌کند.


محتوای اینستاگرام

۷. نقش فروشینو در همراهی با الگوریتم‌های جدید

حالا که با الگوریتم‌های جدید 2025 آشنا شدی و می‌دانی چطور باید محتوای ریلز، استوری و هشتگ‌ها را بسازی، احتمالاً مخاطبان بیشتری جذب پیج یا وبسایتت می‌شوند. اگر در مدیریت سفارش یا پرداخت مشکل داشته باشی، این همه تلاشت به هدر می‌رود. فروشینو به تو کمک می‌کند:

  • لینک پرداخت اختصاصی
    زیر پست یا در استوری، وقتی کسی کنجکاو شد، می‌تواند با یک کلیک خرید کند و نیازی به شماره کارت یا فیش واریزی نیست.

  • صدور فاکتور آنلاین
    این حس را القا می‌کند که با یک برند حرفه‌ای و مطمئن طرف است. مشتری بعد از پرداخت، به سرعت فاکتور آنلاین سفارش خود را دریافت می‌کند.

  • مدیریت سفارش و موجودی
    اگر کمپینت وایرال شود و سفارشات زیاد شود، دیگر نگرانی نداری چون فروشینو موجودی و سفارش‌ها را لحظه‌ای کنترل می‌کند و از فروش محصول ناموجود جلوگیری می‌شود.

  • پیامک اطلاع‌رسانی
    به محض خرید، به مشتری پیامک می‌رود که سفارش ثبت شد. این حس امنیت و حرفه‌ای‌بودن را بالا می‌برد و مانع از لغو سفارش می‌شود.

  • وبسایت فروشینو
    اگر علاوه بر فعالیت در اینستاگرام، نیاز به داشتن یک وبسایت فروشگاهی هم داری، فروشینو این امکان را می‌دهد که به سادگی یک سایت شیک و حرفه‌ای بسازی. تمام سفارش‌های سایت هم مثل سفارش‌های اینستاگرام، یکپارچه در فروشینو مدیریت و موجودی محصولات به‌روزرسانی می‌شود.


نتیجه‌گیری

الگوریتم‌های جدید اینستاگرام در سال 2025 بیش از هر زمان دیگری بر تعامل عمیق، شخصی‌سازی محتوا و جلوگیری از اسپم متمرکز شده‌اند. برای موفقیت در این فضا، باید نکات مهمی را در طراحی ریلز (خلاقیت و اصالت)، استوری (تعامل با نظرسنجی و کوییز) و هشتگ‌ها (تعداد کم ولی مرتبط) رعایت کنی. از طرفی، قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای اسپم و محتوای نامناسب گذاشته شده که باید رعایت شود. در نهایت، وقتی محتوایت را بر اساس این الگوریتم‌ها بهبود دهی و مخاطبان بیشتری جذب شوند، نیاز به سیستمی مثل فروشینو داری تا پرداخت، صدور فاکتور و مدیریت سفارش‌ را برایت راحت کند. با این ترکیب، می‌توانی هم از مزیت تعامل بالای اینستاگرام بهره ببری و هم فروشت را سر به فلک بکشی.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
ایده‌های پولساز برای فروشگاه اینترنتی
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 8دقیقه
ایده‌های پولساز برای فروشگاه اینترنتی
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-21
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-28
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
ایده‌های پولساز برای فروشگاه اینترنتی
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 8دقیقه
ایده‌های پولساز برای فروشگاه اینترنتی
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-21
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-28