foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
هایلایت‌های اینستاگرام برای افزایش فروش: از راهنمای خرید تا بخش نظرات مشتریان

هایلایت‌های اینستاگرام برای افزایش فروش: از راهنمای خرید تا بخش نظرات مشتریان

فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 6 دقیقه

نویسنده: زهرا قاسمی1403-12-18

اگه یه آنلاین‌شاپ در اینستاگرام داری، احتمالاً می‌دونی که هایلایت‌ها چقدر می‌تونن تو نظم دادن به محتوای پیج و راحت‌تر کردن دسترسی مشتریا مؤثر باشن. شاید تا حالا فقط از هایلایت‌ها برای آرشیو کردن استوری‌های مهم استفاده می‌کردی، اما واقعیت اینه که با یه برنامه‌ریزی درست می‌تونی هر هایلایت رو به یه بخش کاربردی برای افزایش فروشت تبدیل کنی. تو این مقاله می‌خوایم به صورت محاوره‌ای و در عین حال رسمی، درباره اهمیت هایلایت اینستاگرام در فروش آنلاین صحبت کنیم و ایده‌های مختلفی بدیم که چجوری می‌تونی از راهنمای خرید گرفته تا نظرات مشتری‌ها رو تو بخش هایلایت‌ها بذاری و به این وسیله، مشتریارو به خرید ترغیب کنی.

۱. چرا هایلایت‌ها برای یه فروشگاه اینستاگرامی مهمه؟

اینستاگرام یه بستر بصریه که مردم بیشتر از هر چیزی دنبال عکس و ویدیوهای جذاب می‌گردن. اما وقتی پای خرید میاد وسط، مشتری دوست داره همه چیزو یه‌جا و مرتب ببینه. مثلاً اگه بخواد بدونه چطوری باید سفارش بده، حوصله نداره تو دایرکت هر بار ازت بپرسه. اینجاست که هایلایت می‌تونه حکم یه منوی راهنما رو داشته باشه. یا اگر کسی می‌خواد بدونه کیفیت محصولاتت چطوره، چه بهتر که یه هایلایت جداگانه داشته باشی واسه نظرات مشتریان راضی. به این شکل، مشتری در چند ثانیه می‌تونه اطلاعات پایه رو به دست بیاره و زودتر به تصمیم خرید برسه.


چرا هایلایت ها برای یه فروگاه اینستاگرامی مهمه؟

۲. چه محتوایی رو می‌تونیم تو هایلایت بذاریم؟

واقعیتش خیلی چیزا. از معرفی محصولات و آموزش نحوه استفاده از اونا گرفته تا نشون دادن پشت‌صحنه ارسال سفارشات یا حتی فراخوان‌های تبلیغاتی. اما واسه یه فروشگاه آنلاین، می‌تونیم چند تا بخش اصلی رو در نظر بگیریم: راهنمای خرید، معرفی ویدئویی محصولات، نظرات مشتریان، شرایط ارسال و پرداخت، سوالات پرتکرار و حتی پیشنهادهای ویژه یا تخفیف‌های دوره‌ای. نکته مهم اینه که هر هایلایت یه موضوع مشخص داشته باشه تا مشتری راحت بتونه اون بخش رو پیدا کنه و گیج نشه.

۳. هایلایت «راهنمای خرید»

یکی از سوالات تکراری مشتریا اینه که “چجوری باید خرید کنم؟” یا “شماره کارت می‌دید؟” یا “درگاه پرداخت دارین؟”. اگه بیای و تو هایلایت راهنمای خرید، مرحله به مرحله روند سفارش‌دادن رو توضیح بدی، خیلی از دایرکتای اضافی رو حذف می‌کنی. می‌تونی چند تا اسلاید استوری درست کنی که مثلاً:
• قدم اول: انتخاب محصول
• قدم دوم: ارسال پیام یا کلیک روی لینک پرداخت (اگه داری)
• قدم سوم: ثبت سفارش و پرداخت
• قدم چهارم: ارسال فاکتور و نحوه پیگیری سفارش
اینطوری یه نقشه راه به مشتریا میدی تا بدون سردرگمی خریدشون رو انجام بدن.


۴. هایلایت «نظرات مشتریان»

اعتمادسازی یکی از کلیدهای فروش بالاست. اغلب مردم قبل از خرید می‌خوان بدونن بقیه از تجربه خریدشون راضی بودن یا نه. اگه تو دایرکت یا تو کامنتا پیام‌های مثبت می‌گیری، حتماً اسکرین‌شات یا عکسای مربوطه رو استوری کن و بعد تو هایلایتی به اسم «نظرات مشتریان» ذخیره کن. اینطوری وقتی یه نفر تازه میاد پیجتو می‌بینه که چقدر آدمای دیگه از خریداشون راضی بودن، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا می‌کنه. حتی می‌تونی ویدیوهایی از مشتریایی که به صورت زنده محصول رو تحویل گرفتن یا رضایتشونو اعلام کردن بذاری. این یه تبلیغ خیلی قوی و باورپذیره.


هایلایت های اینستاگرام برای آنلاین شاپ ها

۵. هایلایت «محصولات» یا «دسته‌بندی‌ها»

اگه تنوع محصولاتت بالاست، می‌تونی هایلایت‌های جداگانه برای هر دسته ایجاد کنی. مثلاً اگه لباس می‌فروشی، یه هایلایت بذار برای “تیشرت”، یکی برای “مانتو” و یکی برای “اکسسوری”. اینجوری هر کی بیاد پیج، سریع می‌تونه بره سراغ محصولی که می‌خواد. فقط یادت باشه محتوا رو مرتب بذاری که مشتری قاطی نکنه. ترجیحاً همراه هر محصول استوری، نام و قیمتش رو بنویس که اگه یه نفر هنوز پیام نداده، تو همون استوری حدود قیمتا دستش بیاد و بعد تصمیم بگیره.

۶. هایلایت «سوالات پرتکرار»

واسه اینکه وقتت تو دایرکت زیاد گرفته نشه، یه هایلایت هم به اسم “FAQ” یا “سوالات پرتکرار” بذار. مثلاً پاسخ اینکه آیا پرداخت در محل داری یا نه، چقدر طول می‌کشه تا سفارش برسه، هزینه ارسال چقدره، شرایط تعویض یا مرجوعی چیه، همه رو می‌تونی تو چند تا اسلاید خلاصه کنی. اینطوری کسایی که می‌خوان خرید کنن، بدون نیاز به پرسیدن مستقیم ازت، جواب سوالاتشونو می‌گیرن. در نتیجه هم وقت تو آزادتره، هم مشتری حس می‌کنه پیجت منظم و حرفه‌ای اداره میشه.

۷. هایلایت «پیشنهادهای ویژه» یا «تخفیف‌ها»

اگه گاهی تخفیف یا حراج فصلی می‌ذاری، می‌تونی یه هایلایت جدا داشته باشی که این پیشنهادهای ویژه همیشه اونجا بمونه. کافی یه سری استوری با محصولات تخفیف‌خورده درست کنی و تو اون هایلایت ذخیره کنی. اینطوری هر کس میاد پیج، می‌تونه اول از همه بره ببینه تو بخش “تخفیف‌ها” چه خبره و اگه قیمت یا محصول مناسبی دید، سریع خریدشو انجام بده. این کار باعث میشه اونایی که دنبال خرید ارزون‌تر هستن، راحت‌تر به چیزی که می‌خوان برسن

۸. هایلایت «پشت‌صحنه» و «نمونه ارسال»

خیلی وقتا مشتریا کنجکاون ببینن محصولات چطور بسته‌بندی میشه، یا روند آماده‌سازی سفارشا چجوریه. اگه برات ممکنه یه هایلایت درست کن به اسم “پشت‌صحنه” که استوری‌های مهیج از بسته‌بندی یا آماده‌سازی سفارش‌ها رو توش قرار بدی. این حرکت دو تا مزیت داره: اول اینکه به مشتری نشون میدی پشت یه پیج، افراد واقعی با تلاش زیاد وجود دارن، نه یه سیستم مبهم. دوم اینکه حس اعتمادشو بیشتر می‌کنی چون می‌بینه سفارشش با دقت و عشق آماده میشه. همینطور اگه عکس یا فیلمی از بسته‌های ارسالی داری، می‌تونی تو هایلایت «نمونه ارسال» ذخیره کنی تا مشتری خیال راحتی داشته باشه.

۹. نکاتی برای مدیریت بهتر هایلایت

• نام‌گذاری کوتاه و گویا: اسامی هایلایت رو طولانی نذار. مثلاً “نظرات”، “خرید”، “تخفیف” یا “FAQ” باشه بهتر از “این بخش مربوط به نظرات مشتریان عزیز می‌باشد” هست.
• کاور جذاب: استفاده از کاورهای ساده و یکدست می‌تونه زیبایی پیجتو بالا ببره. اگه رنگ سازمانی داری، حتماً از همون رنگ‌ها برای کاور استفاده کن.
• به‌روزرسانی منظم: هایلایت رو یه بار نسازی و ولش کنی. هر وقت استوری جدید مرتبط داشتی، ادیت کن و استوری‌های قدیمی‌ای که از رده خارج شدن رو حذف کن یا بروزرسانی کن.
• میزان معقول: سعی نکن برای هر چیزی یه هایلایت بزنی. اگه تعداد هایلایتا خیلی زیاد بشه، آدم گیج میشه. یه بالانسی پیدا کن که هم محتوای کافی داشته باشی، هم زیاده‌روی نکنی.

۱۰. استفاده از پلتفرم فروشینو

خب، یه بحث مهم اینه که هایلایتا درسته که فروش رو آسون‌تر می‌کنن، اما اگر وقتی یه عالمه سفارش بیاد و تو نتونی مدیریتشون کنی، چی؟ اینجاست که یه سیستم منظم مثل فروشینو می‌تونه کارتو خیلی راحت کنه. فرض کن تو هایلایت “راهنمای خرید” لینک خرید اختصاصی محصول فروشینو رو بذاری و دیگه لازم نباشه مدام شماره کارت بدی و فیش تقلبی رو تشخیص بدی. یا با فروشینو یه فاکتور آنلاین حرفه‌ای بدی که مشتریا بدونن دقیقاً چی خریدن و چه مبلغی پرداخت کردن. تازه موجودی محصولاتت هم لحظه‌ای به‌روز میشه که یهو محصول ناموجود رو دوباره نفروشی.
با این کار، نه تنها صفحه اینستاگرامت مرتب و شیک میشه، بلکه فرایند سفارش هم ساده و سریع پیش میره. مشتری حس می‌کنه با یه برند حرفه‌ای طرفه و احتمال خریدش بالا میره. بهتره بگیم وقتی مشتری از هایلایت «نظرات مشتریان» میاد سمتت و همون لحظه لینک پرداخت رو تو هایلایت «راهنمای خرید» می‌بینه، احتمالاً دیگه بهانه‌ای برای منصرف شدن نداره.


استفاده از فروشینو برای افزایش فروش آنلاین

۱۱. اگه یه مناسبت خاص در راهه…

موقع رویدادای خاص مثل شب یلدا یا روز مادر، می‌تونی هایلایتای جدیدی رو موقت اضافه کنی یا هایلایتای قبلی رو به‌روز کنی. مثلاً هایلایت “تخفیف یلدا” یا “هدیه روز مادر” که پکیجای خاصی رو معرفی کنی. اینطوری هم نظمی به محتوات میدی، هم وقتی مناسبت تموم شد، می‌تونی اون هایلایت رو پاک کنی یا اسمشو عوض کنی. در واقع، هایلایت یه جور آرشیوه که هر وقت خواستی می‌تونی دست‌کاریش کنی تا همیشه پیجت به‌روز و کاربردی باقی بمونه.


افزایش فروش آنلاین در مناسبت های خاص

۱۲. نتیجه‌گیری

هایلایت‌های اینستاگرام یه ابزار ساده اما فوق‌العاده مؤثر برای مدیریت بهتر محتوا و افزایش فروش هستن، به‌شرط اینکه با فکر و برنامه‌ریزی ازشون استفاده کنی. از راهنمای خرید گرفته تا بخش نظرات مشتریان، یا حتی نمایش پشت‌صحنه و آفرهای ویژه، همگی تو هایلایت جای خوبی دارن. اینجوری مخاطب با چند کلیک ساده می‌تونه همه اطلاعات لازم رو بگیره و بدون سردرگمی، سفارششو ثبت کنه. اما یادت باشه برای کنترل سفارش‌های زیاد و مدیریت پرداخت‌ها، نیاز داری به یه سیستم منسجم مثل فروشینو که کارت رو راحت‌تر کنه. لینک پرداخت اختصاصی، فاکتور آنلاین و مدیریت موجودی فقط چند تا از امکاناتشه که وقت و انرژی تو رو حفظ می‌کنه.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01