foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

دیجیتال مارکتینگ
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
تولید محتوای مناسبتی برای افزایش فروش: روز مادر، شب یلدا یا هر رویداد دیگر

تولید محتوای مناسبتی برای افزایش فروش: روز مادر، شب یلدا یا هر رویداد دیگر

دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه

نویسنده: زهرا قاسمی1403-12-18

اگه کسب‌وکار آنلاین داری، احتمالاً خوب می‌دونی که روزهای خاص و مناسبت‌های مختلف می‌تونن تبدیل به یه سکوی پرتاب برای فروشت بشن. مثلاً روز مادر که میشه، همه دنبال هدیه‌های جذاب واسه مادرشون هستن یا شب یلدا که میاد، دوست داریم یه دورهمی درست‌وحسابی بگیریم و تو سفره‌مون کلی چیز خوشمزه و تزئینی بذاریم. حالا سؤال اینه که چجوری می‌تونیم از این مناسبت‌ها بیشترین استفاده رو بکنیم تا فروشمون بره بالا؟ توی این مقاله می‌خوام به زبون ساده، اما کاربردی، برات بگم چطوری میشه محتوای مناسبتی تولید کنی که هم جذاب باشه، هم به فروشت کمک کنه. از روز مادر و شب یلدا گرفته تا هر رویداد دیگه‌ای که تو تقویم برات مهمه.

۱. چرا محتوای مناسبتی تا این حد مهمه؟

خب، همه ما می‌دونیم که وقتی اسم مناسبت‌هایی مثل روز مادر، شب یلدا، ولنتاین یا روز معلم میاد، ذهنمون سریع میره سمت هدیه، دورهمی، پذیرایی یا یه چیز خاص. اگه از دید یه فروشگاه آنلاین به ماجرا نگاه کنی، می‌بینی این روزها بهترین فرصت برای دیده شدن و جذب مشتری‌های جدید هستن. کسایی هم که قبلاً ازت خرید کردن، شاید دوباره به پیجت سر بزنن که ببینن واسه این مناسبت چه خبر داری. اما حواست باشه: محتوای مناسبتی نباید فقط یه پست تبریک باشه که «روز فلان مبارک!» باید محتواتو طوری بسازی که یا به محصولت ربط داشته باشه یا حداقل باعث بشه مخاطب به خرید ترغیب بشه.

۲. چطوری ایده‌های خلاقانه پیدا کنیم؟

قبل از هر چیزی باید بدونی هر رویداد یه حس‌وحال خاص داره. مثلاً شب یلدا یعنی دورهمی، خوراکی‌های رنگارنگ، آجیل و هندونه؛ روز مادر یعنی مهر و محبت و هدیه برای مامانا؛ روز معلم یعنی تشکر از زحمت‌های یه آدم فداکار. هر کدوم از این رویدادا یه فضای فرهنگی و عاطفی متفاوت دارن. اگه بخوای یه محتوای جذاب بسازی، باید همین حس‌وحال رو با محصول خودت گره بزنی. مثلاً اگه پیج فروش پوشاک داری، برای روز مادر می‌تونی ست مادر و فرزند رو معرفی کنی. اگه لوازم دکوری می‌فروشی، می‌تونی واسه شب یلدا یه پکیج از وسایل تزئینی بسازی و عکساشو منتشر کنی و چند تا ترفند چیدمان بگی. اینجاست که خلاقیت حرف اول رو می‌زنه. گاهی یه ایده کوچیک ولی اجراش جذاب باشه، فروش رو چند برابر می‌کنه.


تولید محتوای مناسبتی برای افزایش فروش آنلاین

۳. داستان‌سرایی یا همون استوری‌تلینگ

راستش این روزا، مردم صرفاً دنبال خرید یه چیز نیستن؛ دوست دارن یه قصه یا ماجرایی رو هم بشنون یا ببینن. پس وقتی می‌خوای محتوای مناسبتی درست کنی، می‌تونی به جای یه تبلیغ خشک‌وخالی، یه داستان از یه اتفاق واقعی تعریف کنی که چطوری هدیه روز مادر یه خاطره موندگار رو رقم زده یا تو شب یلدا چه دورهمی قشنگی شکل گرفته. وقتی اینطوری عمل می‌کنی، مشتری بیشتر با برندت احساس نزدیکی می‌کنه و میگه «خب، منم می‌تونم همین حس خوب رو تجربه کنم.» دقیقاً این حس باعث میشه یه قدم به خرید نزدیک‌تر بشه. داستان‌سرایی می‌تونه برندت رو موندگار کنه.

۴. بسته‌های هدیه یا پیشنهادهای ویژه

مناسبت‌ها بهترین زمان برای تعریف پکیج‌های هدیه هستن. خیلی از ماها وقتی می‌خوایم هدیه بخریم، ترجیح میدیم یه بسته یه‌جا داشته باشه که شامل چند تا چیز مرتبط باشه. مثلاً واسه روز مادر می‌تونی یه پکیج بذاری که توش چند محصول مرتبط (مثلاً یه روسری قشنگ، یه شال یا یه اکسسوری ظریف) باشه با تخفیف یا یه بسته‌بندی شیک. یا واسه شب یلدا یه «بسته دورهمی» درست کنی با آجیل، میوه خشک، سفره یلدایی یا هرچی که با زمینه کارت می‌خونه. مردم وقتی می‌بینن یه بسته کامل و خوشگل داری، هم حس می‌کنن تخفیف بیشتری گیرشون میاد، هم کارشون راحت‌تره که همه رو یه‌جا بخرن. پس بسته‌های ویژه خیلی تو فروش تأثیر داره.

۵. زمان‌بندی درست

یکی از کلیدی‌ترین نکات برای محتواهای مناسبتی، زمان‌بندیه. باید زودتر از خود مناسبت شروع کنی ولی نه اونقدر زود که مردم هنوز به فکرش نیفتاده باشن. اگه خیلی دیر هم باشی، مردم احتمالاً خریدشونو از جاهای دیگه انجام دادن. پس اگه مثلاً روز مادر ۴ روز دیگه‌ست، می‌تونی یه هفته قبلش کم‌کم پست یا استوری مرتبط بزنی. البته بازم بستگی داره چی می‌فروشی و چقدر زمان برای ارسال یا آماده‌سازی نیاز داری. یه تقویم محتوایی داشته باش که بدونی چه روزی کدوم پستو می‌خوای بدی بیرون و چطوری تبلیغ کنی. اینجوری جلوتر از رویداد حرکت می‌کنی و برای مشتری هم وقت هست تا سفارش بده و به‌موقع تحویل بگیره.

زمان بنندی درست برای تولید محتوای آنلاین شاپ

۶. هشتگ‌ها و همکاری با اینفلوئنسرها

اگه تو اینستاگرام فعال باشی، خوب می‌دونی که هشتگ‌ها می‌تونن باعث بشن آدمای جدید پستت رو پیدا کنن. پس واسه شب یلدا، هشتگ‌هایی مثل #شب_یلدا یا #یلدا۹۹ بزن. روز مادر هم #روز_مادر، #هدیه_روز_مادر و چیزای شبیه این. از اون طرف، گاهی همکاری با یه اینفلوئنسر یا بلاگر که تو این حوزه فعال باشه، می‌تونه کلی بازدید بیاره. اونا رویداد رو هم به شکل جذابی تو پیجشون پوشش میدن و محصول تو هم راحت‌تر دیده میشه. البته باید دقت کنی که اینفلوئنسر موردنظر، مخاطبش واقعی باشن و به محصولاتت علاقه داشته باشن تا پولت هدر نره.

۷. ارتباط بعد از مناسبت

خیلی از فروشگاه‌ها تا روز آخر رویداد یا مناسبت فعالن و بعدش کلاً ولش می‌کنن. اما یه راه هوشمند اینه که بعد از مناسبت هم با مشتریات در تماس بمونی. مثلاً یه تشکر براشون بفرستی که ازت خرید کردن یا نظرشونو بپرسی که از محصول راضی بودن یا نه. اینجوری حس وفاداری بیشتری ایجاد میشه و شاید واسه مناسبت بعدی دوباره بیان سراغت. ضمن اینکه تو هم متوجه میشی چه جاهایی ضعفی داشتی و می‌تونی واسه دوره بعد، بهتر برنامه‌ریزی کنی.

۸. مدیریتی که کار رو نجات می‌ده!

همه این حرفا رو زدیم، ولی یادت باشه وقتی وارد یه مناسبت شلوغ مثل شب یلدا یا روز مادر میشی، سفارشا ممکنه یه‌دفعه‌ای خیلی زیاد بشه و حسابی سرت شلوغ بشه. اگه یه سیستم منظم نداشته باشی، ممکنه قاطی کنی که کدوم مشتری اول سفارش داده، کدوم پول واریز کرده، موجودی کدوم محصول تموم شده و اینجور دردسرا. یه سیستمی مثل فروشینو می‌تونه خیالتو راحت کنه. فروشینو باعث میشه بتونی لینک خرید محصول اختصاصی به مشتری بدی تا لازم نباشه مدام شماره کارت بدی، فاکتور آنلاین صادر کنی که خیلی شیک و رسمی باشه، موجودی لحظه‌ای داشته باشی تا محصول تموم‌شده رو دیگه نفروشی و پیامک اطلاع‌رسانی واسه مشتریا بفرستی که از وضعیت سفارششون باخبر باشن. اینجوری دیگه نمی‌خواد نگران این باشی که وسط مناسبت شلوغ، سفارشاتو از دست بدی یا سرت گیج بره. می‌تونی تمرکز کنی روی تولید محتوای خلاقانه و تعامل با مشتری.


مدیریت فروش در مناسبت ها با فروشینو

۹. جمع‌بندی

خب، حالا اگه بخوام یه جمع‌بندی از حرفام داشته باشم، باید بگم که مناسبت‌هایی مثل روز مادر، شب یلدا، روز معلم یا هر رویداد دیگه‌ای توی تقویم، فرصت طلاییه تا هم فروش رو ببری بالا، هم برندتو پررنگ‌تر کنی. به شرطی که یادت نره: محتوایی تولید کنی که واقعاً برای مخاطب جذاب و به درد بخور باشه، بسته‌های ویژه و جذاب طراحی کنی که خرید واسه مشتری راحت‌تر و به‌صرفه‌تر باشه، از داستان‌سرایی غافل نشی، برنامه‌ریزی زمانی داشته باشی و بدونی کی باید پست بدی یا استوری کنی، از ابزارهایی مثل هشتگ و اینفلوئنسر مارکتینگ هم برای بیشتر دیده شدن استفاده کنی و بعد از مناسبت هم با مشتریات در ارتباط بمونی و تجربیاتشونو بپرسی.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03