دسته بندی ها

چه نوع تخفیفها و کمپینهایی برای جذب مشتریان جدید موثره؟
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 3 دقیقه
اگه آنلاینشاپ داری و میخوای مشتریهای جدید جذب کنی، احتمالاً یکی از ایدههایی که به ذهنت میرسه تخفیف دادنه. اما اینکه صرفاً بنویسی «۳۰ درصد تخفیف» لزوماً منجر به فروش بیشتر نمیشه. اینکه چه نوع تخفیفی، با چه روشی، تو چه زمانی و برای چه محصولی ارائه بشه، خیلی مهمه. توی این پست میخوایم درباره انواع تخفیفها و کمپینهایی بگیم که میتونی باهاشون مخاطبان جدید جذب کنی و در نهایت میبینی که فروشینو چطور این کمپینها رو برات راحتتر میکنه تا ثبت سفارش و اعتماد مشتری رشد کنه.
۱. تخفیف خوشامدگویی برای مشتریان جدید
خیلی از آنلاینشاپها تخفیف برای اولین خرید» میدن. این کار انگیزه میده که مخاطبی که تازه پیج یا سایتت رو پیدا کرده، همون لحظه خرید کنه.
- چطور مؤثرش کنیم؟
- یه درصد تخفیف یا مبلغ ثابت: مثلاً «۵۰ هزار تومان تخفیف اولین خرید».
- یه بازه زمانی براش بذار: مثلاً “این کد فقط ۷۲ ساعت معتبره” تا مخاطب امروز فردا نکنه.
- چطور با فروشینو ربطش بدیم؟
میتونی تو فروشینو یه لینک اختصاصی بدی. مشتری هم بهمحض کلیک تو صفحه پرداخت، اونو میزنه و تخفیف اعمال میشه.

۲. تخفیف مناسبتی یا فصلی
مناسبتها مثل عید نوروز، یلدا، بلک فرایدی، ولنتاین و… فرصت عالیان تا کمپین تخفیف راه بندازی. مردم از قبل عادت دارن تو این جشنها خرید کنن.
- پیشنهاد کمپین:
- تخفیف ویژهی کوتاهمدت (مثلاً ۲۴ ساعته)
- بستههای چندمحصولی با قیمت کمتر
- ارسال رایگان در این روز یا ساعت خاص
- نکته: یه داستان پشت مناسبته بذار، مثلاً برای یلدا “هدیه یلدا” بگو تا حس جشن و شادی ایجاد کنه.
با فروشینو: اگه کمپین داری، میتونی لینک خرید رو تو استوری یا بیو بذاری که فقط در این بازه فعال باشه. مشتری میبینه زمان محدوده، سریع سفارش میده.
۳. کمپین «دو تا بخر، یکی رایگان» یا «باندل فروشی»
خرید چندمحصولی با قیمت ویژه یکی از روشهای موثره. مثلا بگی “دو تا شال بخر، سومی رایگانه” یا “بسته ۳ تایی جوراب رو ۲۰ درصد ارزونتر بگیر”.
- مزیت: مخاطبهایی که از یه محصول خوشتون اومده، شاید با این روش بخوان بیشتر بخرن یا با دوستاشون شریک بشن.
- چه جوری در اینستاگرام راه بندازیم؟
میتونی تو پست و استوری اعلام کنی “فقط تا جمعه، هرکس دو تا خرید کنه، سومی رو رایگان میگیره.” بعد با لینک اختصاصی فروش محصول میتونی یه صفحه خاص بسازی که توش این باندل فروش قرار داره. - مدیریت سفارش: فروشینو سفارشها رو تو یه پنل نشون میده و اگه محصول سومی رایگانه، میتونی توی فاکتور آنلاین درج کنی که مبلغ سومی صفر شده.

۴. قرعهکشی یا مسابقه با تخفیف
گاهی میتونی یه مسابقه تو پیج راه بندازی که مثلاً “هرکی زیر پست فلان کامنت بذاره و دو نفر رو تگ کنه، وارد قرعهکشی ۵۰ درصد تخفیف روی کل سبد خرید میشه.” این باعث میشه دنبالکنندههای جدیدی پیدا کنی، چون دوستان رو تگ میکنن.
- نکته: تو قرعهکشی تعداد برندههارو طوری بگو که افراد احساس نکنن احتمال برد خیلی کمه. میتونی ۵ برنده داشته باشی یا بیشتر.
- خرید با فروشینو: میتونی برای برنده یا برندهها، یه تخفیف خاص ایجاد کنی یا لینک خرید رو بهشون بدی که وقتی واردش میشن قیمت کمتری براشون محاسبه بشه.
۵. همکاری با اینفلوئنسر و ارائه کد تخفیف اختصاصی
اینفلوئنسر مارکتینگ اگه درست انجام شه، میتونه سیل مخاطب تازه بیاره. اما بهتره این مخاطب تازه رو با یه تخفیف اختصاصی جذب کنی.
- حتماً لینک فروشینو رو تو تبلیغش بذار یا تو پیج خودت بنویس که مشتری راحت بره پرداخت کنه.
- در فروشینو میتونی گزارش بگیری که این تخفیف چقدر منجر به فروش شده و متوجه بشی تبلیغ با اون اینفلوئنسر به صرفه بوده یا نه.
۶. ارسال رایگان در بازه زمانی محدود
خیلیا فقط برای هزینه پست منصرف میشن. اگه یه بازه بگی “تا ۲۴ ساعت، ارسال رایگان”، ممکنه کلیا ترغیب شن خرید کنن تا از این هزینه معاف بشن.
- اعلام تو پست و استوری: حتماً تیتر کن که “ارسال رایگان تا فلان روز یا ساعت.”
- مدیریت سفارش: با فروشینو به راحتی میتونی تخفیف هزینه ارسال رو صفر کنی تا مشتری در فاکتور ببینه ارسال براش رایگانه.

7. توجه به شفافیت و تجربه خرید
خیلی مهمه که در همه این کمپینها شفافیت داشته باشی:
- بگی تا کی این تخفیف فعاله.
- شرایط استفاده از تخفیف یا کمپینت رو واضح بنویسی.
- روش خرید رو هم راحت کنی (که با فروشینو دیگه مسئلهای نداری).
- مشتری نباید وسط پرداخت بفهمه یهو هزینه اضافی هست یا شرایط عجیب و غریب.
فروشینو؛ کلید تبدیل بازدیدکنندهها به خریدار
حالا تصور کن یه کمپین خیلی خوب راه انداختی و کلی آدم جدید به پیجت سر میزنن. اگه روش خرید سخت باشه یا اطمینان بهت نداشته باشن، باز هم فروش ممکنه انقدرها بالا نره. فروشینو جای همینجاست:
- لینک خرید اختصاصی: برای هر تخفیف یا کمپین، میتونی لینک جداگانه بسازی. مثلاً یه لینک برای کمپین اینفلوئنسر داشته باشی که مشتری سریع بره و از کد تخفیف همون جا استفاده کنه.
- فاکتور آنلاین: به محض خرید، مشتری حس میکنه خریدش معتبره و یه فاکتور حرفه ای میگیره. این اعتماد رو میبره بالا.
- پیامک اطلاعرسانی: از لحظه ثبت سفارش تا ارسال، مشتری با پیامک در جریان سفارشه.
- مدیریت سفارش و موجودی: اگه تخفیف گذاشتی و سیل سفارش اومد، لازم نیست نگران بشی که نکنه سفارشاتو یادداشت نکنی یا موجودیتو اشتباه حساب کنی. همه تو یه پنل منظم ثبت میشه.
- وبسایت فروشگاهی فروشینو: اگر میخوای اعتماد مشتری رو چندبرابر کنی، میتونی علاوه بر پیج اینستاگرامی، یه وبسایت فروشگاهی هم داشته باشی. فروشینو این امکان رو میده که بدون دردسر برنامهنویسی،
یه سایت کامل برای محصولاتت راه بندازی، اون رو به درگاه پرداخت امن وصل کنی و تجربه یه خرید حرفهای رو به مشتریانت هدیه بدی. اینطوری افرادی هم که با اینستاگرام راحت نیستن، از گوگل پیدات میکنن و از سایتت سفارش میدن. - گزارش فروش: میفهمی کدوم نوع تخفیف یا کمپین بهتر جواب داده و میتونی دفعه بعد همون رو گسترش بدی.

جمعبندی
تخفیفها و کمپینهای مختلف — مثل تخفیف خوشامدگویی، کمپینهای مناسبتی، «دو تا بخر یکی رایگان»، قرعهکشی، ارسال رایگان محدود و... — همگی میتونن مخاطب رو جذب کنن. اما مهمه این تخفیفها:
- هدفمند باشن (مثلاً مخاطب جدید یا مشتری قدیمی).
- زمان و شرایطش شفاف باشه تا سوءتفاهم ایجاد نشه.
- مسیر خرید رو ساده کنی که خریدار نیمهراه منصرف نشه.
با فروشینو میتونی کل فرایند خرید رو آسان و حرفهای کنی — از لینک خرید گرفته تا فاکتور آنلاین و پیامک اطلاعرسانی. اینطوری وقتی کمپینت برقراره، آدمای جدیدی که جذبش میشن با یه تجربه خرید راحت روبهرو میشن و احتمال تبدیلشون به مشتری وفادار خیلی بالا میره. پس دست به کار شو و یه کمپین جذاب بساز؛ نتیجه رو ببین.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.