foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

فروش در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی
چرا مشتری بعد از دیدن قیمت، دیگه جواب نمیده؟

چرا مشتری بعد از دیدن قیمت، دیگه جواب نمیده؟

فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-12

احتمالاً برات پیش اومده که یه مشتری بیاد، کلی درباره محصول سوال بپرسه، کیفیتش رو بررسی کنه و در نهایت وقتی قیمت رو می‌بینه، دیگه غیبش بزنه و جوابی نده. این اتفاق خیلی از فروشنده‌ها رو کلافه می‌کنه و نمی‌دونن چیکار کنن که مشتری برنگرده عقب. در واقع، این موضوع می‌تونه چند دلیل داشته باشه و اگه بفهمی دلیلش چیه، راه‌حلش هم برات راحت‌تر می‌شه.

توی این پست، مهم‌ترین دلایلی رو که باعث می‌شه مشتری بعد از دیدن قیمت منصرف بشه رو بررسی می‌کنیم. همچنین راهکارهایی می‌گیم تا بتونی این مشکل رو برطرف کنی و مشتری رو به خرید ترغیب کنی. در نهایت هم می‌بینی که چطور فروشینو می‌تونه کارت رو راحت‌تر کنه.


۱. قیمت براش خیلی بالاست یا انتظار تخفیف داره

وقتی مشتری قیمت رو می‌بینه و دیگه جواب نمی‌ده، ممکنه حس کنه که قیمت بالاست یا اینکه انتظار داشته تخفیف بیشتری بگیره.
چی کار کنی؟

  • به جای این که فقط عدد رو بگی، ارزش محصول رو توضیح بده. بگو چرا این قیمت رو داره و چه ویژگی‌های خاصی داره.
  • اگه امکانش هست، تخفیف محدود یا پیشنهاد ویژه ارائه بده تا مشتری حس کنه خریدش به‌صرفه‌تر شده.
  • گاهی مشتری فقط دنبال یه بهانه برای خرید ارزان‌تره، بنابراین با توضیح ارزش افزوده محصول، شاید قانع بشه که قیمتت منطقیه.

نقش فروشینو

  • توی پنل فروشینو می‌تونی تخفیف‌های زمان‌دار یا بسته‌ای تعیین کنی و به مشتری اعلام کنی «فقط تا امشب این تخفیف فعاله». این حس فوریت باعث می‌شه تصمیم بگیره خریدش رو نهایی کنه.


قیمت بالای محصول

۲. هنوز شک داره که آیا محصول واقعا ارزشش رو داره یا نه

ممکنه مشتری درباره جنس، کیفیت یا کارایی محصول اطمینان نداشته باشه. با دیدن قیمت، می‌پرسه «واقعاً این پول رو بدم می‌ارزه؟»

چی کار کنی؟

  • توضیحات کاملی درباره محصول بده: مواد اولیه، نحوه ساخت، مزایا، گارانتی یا خدمات پس از فروش.
  • نظرات مشتریان قبلی رو نشون بده. وقتی ببینه بقیه راضی بودن، شکش کمتر می‌شه.
  • اگر محصولی داری که نیاز به تست یا ضمانت داره، شروط بازگشت کالا یا گارانتی رو شفاف بگو.


۳. حس می‌کنه هزینه ارسال یا جانبی هم باید بده

گاهی مشتری قیمت محصول رو می‌بینه و فکر می‌کنه «خب حالا هزینه ارسال یا بسته‌بندی هم بهش اضافه می‌شه؟ اینجوری کلی گرون‌تر می‌شه!»
چی کار کنی؟

  • شفافیت درباره هزینه ارسال: قبل از اینکه مشتری سوال کنه، بگو هزینه ارسال چقدره یا کدوم شهرها رایگانه.
  • می‌تونی برای خرید بالای یه مبلغ، ارسال رایگان بذاری تا مشتری حس نکنه پول اضافی می‌ده.
  • بسته‌بندی رو هم توضیح بده که چقدر تمیز و ایمنه تا بدونه ارزشش رو داره.

نقش فروشینو

  • هزینه ارسال رو در فاکتور آنلاین به صورت جداگانه نشون بده که مشتری بدونه دقیقاً چه مبلغی رو داره پرداخت می‌کنه و چیزی ازش پنهان نیست.


هزینه ارسال

۴. خرید کردن رو فراموش می‌کنه یا منصرف می‌شه

خیلی وقت‌ها مشتری از قیمت خوشش هم میاد، ولی به هزار دلیل مختلف (کار، حواس‌پرتی، پیام دیگه) یادش می‌ره که خریدش رو تکمیل کنه.
چی کار کنی؟

  • پیگیری بعد از مدتی: یه پیامک یا دایرکت یادآوری براش بفرست. شاید واقعاً فراموش کرده باشه.
  • اگه فروشگاه اینترنتی داری، سیستم سبد خرید رها شده داشته باش که بعد از مثلا ۲۴ ساعت، پیام یادآوری براش بفرسته.

نقش فروشینو

  • امکان ارسال پیامک یادآوری به مشتری‌هایی که پرسیدن ولی خرید نکردن وجود داره. مثلا پیامکی بفرستی که «محصول موردنظرت هنوز موجوده. اگه سوال داری بپرس تا راهنماییت کنم.»


۵. روش پرداخت یا سایت رو قابل اعتماد نمی‌دونه

ممکنه مشتری با دیدن قیمت، هنوز مردد باشه که آیا سایت یا پیج تو قابل اعتماده یا نه؟ اگه فاکتور شفاف نبینه یا روش پرداخت امن نباشه، قانع نمی‌شه. چی کار کنی؟

  • فاکتور آنلاین و رسمی براش بفرست تا بدونه خریدش معتبره.
  • اگه می‌تونی، روش پرداخت در محل یا درگاه پرداخت آنلاین امن ارائه بده.

نقش فروشینو

  • لینک پرداخت اختصاصی برای هر محصول درست می‌شه و دیگه نیازی به کارت به کارت و ارسال اسکرین‌شات نیست.
  • فاکتور حرفه‌ای با نام و لوگوی فروشگاه صادر می‌شه و حس حرفه‌ای بودن القا می‌کنه.


روش پرداخت غیر امن

چطور فروشینو توی این زمینه کمکت می‌کنه؟

  • فاکتور آنلاین: وقتی مشتری قیمت رو دید ولی هنوز دودله، با دیدن فاکتور رسمی خیالش راحت‌تر می‌شه.
  • لینک خرید اختصاصی: مشتری رو بدون دردسر به صفحه پرداخت می‌بره. این ساده بودن فرایند خرید باعث می‌شه سریع‌تر سفارش ثبت کنه.
  • پیامک یادآوری: اگه مشتری بعد از دیدن قیمت بی‌جواب موند، می‌تونی براش پیامک بفرستی که «محصولت هنوز موجوده، اگه اطلاعات بیشتری می‌خوای در خدمتم». این کار خیلی وقتا باعث برگشت مشتری می‌شه.
  • گزارش و تحلیل: می‌تونی بفهمی بیشتر مشتریا چه زمانی خرید می‌کنن یا کدوم قیمت یا پیشنهاد بهتر جواب داده.


جمع‌بندی

اینکه مشتری بعد از دیدن قیمت دیگه جواب نده، همیشه به خاطر گرون بودن محصول نیست. ممکنه نتونه بهت اعتماد کنه، فکر کنه هزینه ارسال بالاست یا حتی یادش بره خرید کنه. پس با راهکارهای زیر می‌تونی این مشکل رو حل کنی:

  1. شفاف باش: همه هزینه‌ها رو قبل از خرید بگو.
  2. ارزش محصول رو توضیح بده: بگو چرا قیمتش اینه و چه ویژگی داره.
  3. پیگیری کنی: پیام یادآوری بفرستی.
  4. اطمینان برای پرداخت و دریافت محصول بدی: فاکتور آنلاین، روش ارسال دقیق، گارانتی و…

با فروشینو، این همه دردسر راحت می‌شه. هم فاکتور آنلاین داری، هم پیامک یادآوری، هم گزارش‌های فروش. اینطوری مشتری حس بهتری داره و احتمال خریدش بالاتر می‌ره.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
آموزش کمپین فروش در اینستاگرام | افزایش فروش آنلاین
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه ۵ دقیقه
آموزش کمپین فروش در اینستاگرام | افزایش فروش آنلاین
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-25
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
آموزش کمپین فروش در اینستاگرام | افزایش فروش آنلاین
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه ۵ دقیقه
آموزش کمپین فروش در اینستاگرام | افزایش فروش آنلاین
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-25