دسته بندی ها

مشتریها چرا سبد خریدشونو نیمه کاره رها میکنن و چگونه جلوگیری کنیم؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 4 دقیقه
تا حالا شده ببینی کلی مشتری میان توی فروشگاه اینترنتیت، محصول انتخاب میکنن، میرن تا مرحله پرداخت، ولی یهو غیب میشن؟ این یعنی رها کردن سبد خرید که یکی از بزرگترین مشکلات فروشگاههای آنلاینه. خیلی وقتها مشتری تصمیم به خرید گرفته، ولی یه چیزی باعث شده که بیخیال بشه و سایتو ببنده.
حالا سوال اینجاست:
-
- چرا مشتریا خریدشون رو نیمه کاره ول میکنن؟
- چه کارایی میتونیم انجام بدیم که این مشکل کمتر بشه و فروش بالاتر بره؟
توی این مقاله، مهمترین دلایل ترک سبد خرید رو بررسی میکنیم و روشهایی میگیم که باعث میشه مشتری تصمیم قطعی بگیره و خریدشو کامل کنه. در آخر هم توضیح میدیم که چطور فروشینو میتونه بهت کمک کنه که این مشکل رو مدیریت کنی و جلوی از دست رفتن فروش رو بگیری!

۱. چرا مشتریا خریدشون رو نیمهکاره رها میکنن؟
مشتریهای آنلاین دلایل مختلفی برای ترک سبد خرید دارن. بعضیا از قصد میان فقط قیمتها رو چک میکنن، بعضیا حواسشون پرت میشه، بعضیا هم وسط خرید یه مشکلی براشون پیش میاد. ولی چند تا دلیل اصلی وجود داره که باعث میشه خریدشون رو نیّمهکاره رها کنن.
۱. هزینههای پنهان مثل هزینه ارسال یا مالیات!
خیلی وقتا مشتری فکر میکنه که قیمت یه محصول مناسبه، ولی وقتی میره توی سبد خرید، یهو میبینه هزینه ارسال اضافه شده یا یه هزینهی دیگه به مبلغ نهایی اضافه شده و منصرف میشه.
۲. پیچیدگی مراحل پرداخت و ثبت سفارش
اگه سایتت ثبتنام اجباری داشته باشه یا اطلاعات زیادی از مشتری بخواد، خیلیها وسط کار خسته میشن و صفحه رو میبندن! همه چی باید راحت و سریع باشه.
۳. اعتماد نکردن به فروشگاه
خیلی از مشتریا نمیدونن که آیا خریدشون امنه یا نه، آیا محصول همونیه که میخوان یا ممکنه سرشون کلاه بره. وقتی اعتماد نداشته باشن، خرید نمیکنن.
۴. نبودن روشهای پرداخت متنوع
بعضی مشتریا کارت به کارت راحتترن، بعضیا درگاه بانکی، بعضیا هم پرداخت در محل میخوان. اگه فروشگاه فقط یه روش پرداخت داشته باشه، ممکنه بعضیا نتونن خرید کنن.
۵. نبود کد تخفیف یا پیشنهاد جذاب
خیلی از مشتریا انتظار دارن توی سبد خرید یه پیشنهاد ویژه ببینن. اگه قیمت بالا باشه و هیچ تخفیفی نداشته باشه، بعضیا وسوسه نمیشن خرید کنن.
۶. حواسپرتی و فراموشی!
بعضی از مشتریا وسط خرید، یه پیام دریافت میکنن، یه تماس کاری پیش میاد، اینترنت قطع میشه یا گوشی رو میبندن و کلاً یادشون میره که خریدشونو تکمیل کنن.

۲. چطور جلوی ترک سبد خرید رو بگیریم و فروش بیشتری داشته باشیم؟
۱. هزینههای پنهان رو از قبل مشخص کن!
-
- اگه هزینه ارسال داری، قبل از صفحه پرداخت به مشتری اطلاع بده.
- قیمت محصول و تخفیفها رو واضح نشون بده.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
-
- توی فروشینو میتونی هزینه ارسال رو به مشتری نشون بدی و شفافسازی کنی که کسی وسط خرید شوکه نشه!
۲. فرایند خرید رو ساده و سریع کن!
-
- ثبت نام اجباری رو حذف کن یا امکان خرید بهعنوان مهمان بذار.
- تعداد مراحل خرید رو کم کن تا سریع انجام بشه.
- طراحی سایتت رو ساده و کاربرپسند کن.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
-
- ثبت سفارش و پرداخت توی فروشینو خیلی راحت و سریع انجام میشه.
- میتونی سبد خرید مشتریارو ببینی و بهشون یادآوری کنی که خریدشونو تکمیل کنن.
۳. حس اعتماد ایجاد کن!
-
- فاکتور حرفه ای ارائه بده.
- روشهای پرداخت امن داشته باش.
- نظرات مشتریای قبلی رو نمایش بده.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
-
- فروشینو فاکتور آنلاین حرفهای ارائه میده که مشتری حس امنیت بیشتری داشته باشه.
- امکان ارسال پیامک تأیید سفارش و اطلاعرسانی وضعیت ارسال داره.
۴. روشهای پرداخت متنوع داشته باش!
-
- پرداخت آنلاین
- کارت به کارت
- پرداخت در محل (برای بعضی شهرها)
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
-
- فروشینو هم درگاه پرداخت داره، هم گزینه کارت به کارت، هم امکان مدیریت پرداخت در محل.
۵. پیشنهادهای ویژه برای مشتریا بذار!
-
- تخفیفهای ویژه روی سبد خرید تنظیم کن.
- به مشتری بگو که "اگه خریدتو نهایی کنی، این هدیه رو میگیری!"
- برای خریدهای بالاتر از یه مبلغ خاص، ارسال رایگان بذار.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
-
- توی فروشینو سیستم تخفیف تنظیم میکنی و مشتریارو برای خرید بیشتر تشویق میکنی.
۶. به مشتری یادآوری کن که خریدشو تکمیل کنه!
-
- ایمیل یا پیامک یادآوری بفرست.
- توی اینستاگرام یه استوری بذار و بهشون بگی که محصولاتشون هنوز توی سبد خریدشونه.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
-
- توی فروشینو امکان ارسال پیامک یادآوری برای سبد خرید نیمهکاره وجود داره!
امکانات حرفهای فروشینو برای مدیریت فروشگاه آنلاین
- طراحی فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به دانش فنی – به راحتی فروشگاه آنلاین خودتو بساز و شروع به فروش کن.
- لینک اختصاصی برای هر محصول – مشتریها بدون دایرکت دادن، مستقیم با لینک اختصاصی محصول از سایتت خرید میکنن.
- مدیریت سفارش و انبارداری خودکار – موجودی محصولاتت محصولات همیشه بهروز میمونه و از فروش اشتباه جلوگیری میشه.
- سیستم فاکتور آنلاین و پرداخت سریع – مشتری فاکتور حرفه ای دریافت میکنه و پرداختش رو سریع انجام میده.
- درگاه پرداخت آنلاین و کارت به کارت – چند روش پرداخت متنوع برای راحتی مشتریات فراهم کن.
- سیستم پیامک اطلاعرسانی – به مشتریا در هر مرحله از سفارش پیامک بفرست و اعتمادشونو جلب کن.
- تخفیفهای هوشمند و کد تخفیف شخصیسازیشده – برای جذب مشتریهای جدید و افزایش فروش، تخفیفهای حرفهای ایجاد کن.
- سئو و بهینهسازی سایت برای گوگل – محصولاتت راحت تر توی نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشن.
- گزارشهای دقیق فروش و عملکرد تبلیغات – با سیستم گزارش دهی فروشینو ببین کدوم محصولات پرفروش ترن و تبلیغاتت چقدر تأثیر داشته.
فروشینو همهی ابزارهای مورد نیاز یه فروشگاه حرفهای رو فراهم کرده تا بتونی بدون دردسر، کسب و کارتو رشد بدی و فروشت رو چند برابر کنی!
جمعبندی – چطور سبدهای خرید نیمهکاره رو به فروش واقعی تبدیل کنیم؟
مشتریها به دلایل مختلفی خریدشون رو نیمهکاره ول میکنن، مثل هزینههای پنهان، پیچیدگی مراحل خرید، نداشتن اعتماد به فروشگاه یا حتی فراموشی. اما با یه سری راهکار ساده میتونی جلوی این مشکل رو بگیری و فروش بیشتری داشته باشی.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
-
- فرایند خرید رو سریع و راحت میکنه تا مشتریا اذیت نشن.
- هزینههای اضافی رو شفافسازی میکنه که مشتری غافلگیر نشه.
- فاکتور آنلاین و پیامک اطلاعرسانی داره تا مشتری اعتماد کنه.
- امکان ارسال پیامک یادآوری برای خریدهای نیمهکاره داره که فروش از دست نره!
- تخفیفهای هوشمند روی سبد خرید اعمال میشه تا مشتری وسوسه بشه خرید کنه.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.