دسته بندی ها

چگونه با تبلیغات دقیق و هدفمند فروش خود را متحول کنید؟
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
توی دنیای امروز که رقابت بین فروشگاههای اینترنتی خیلی بالاست، تبلیغات دیگه فقط یه هزینه نیست، بلکه یه سرمایهگذاری هوشمندانه محسوب میشه. اما یه نکته مهم وجود داره: اگه تبلیغات شما هدفمند نباشه، فقط پولتون رو هدر دادید! پس چطور میشه تبلیغات رو جوری انجام داد که واقعاً فروش رو افزایش بده و هر ریالی که خرج میکنید، برگرده؟ توی این مقاله، راهکارهای عملی برای اجرای تبلیغات دقیق و هدفمند رو بررسی میکنیم و میبینیم چطور میتونیم با کمک فروشینو این کار رو راحتتر انجام بدیم.
۱. تبلیغات هدفمند یعنی چی؟
تبلیغات هدفمند یعنی نمایش تبلیغات به مشتریای بالقوهای که احتمال خریدشون بالاست. این یعنی شما تبلیغ رو برای افرادی نمایش بدید که دقیقاً به محصول یا خدمات شما نیاز دارن. مثلاً کسی که توی گوگل سرچ میکنه "خرید کفش اسپرت"، خیلی بیشتر از کسی که تصادفی توی اینستاگرام یه تبلیغ کفش ببینه، احتمال خرید داره. تبلیغات هدفمند باعث میشه هزینه تبلیغاتتون فقط روی افرادی خرج بشه که احتمال تبدیل شدنشون به مشتری بالاست.
۲. شناخت مشتری هدف؛ قدم اول برای تبلیغات موفق
قبل از اینکه تبلیغی بسازید، باید مشتری هدفتون رو بشناسید. برای این کار باید به این سوالها جواب بدید: مشتریای من بیشتر چه کسایی هستن؟ (مثلاً نوجوانان، خانمهای شاغل، ورزشکاران، کسبوکارهای کوچک و …) مشتریای من از چه شبکههایی بیشتر استفاده میکنن؟ (اینستاگرام، گوگل، یوتیوب، تلگرام و …) چه مشکلاتی دارن که محصول من حل میکنه؟ (مثلاً یه کرم ضدچروک مشکل پیری پوست رو حل میکنه، یه نرمافزار حسابداری مشکل مدیریت مالی رو حل میکنه.) چه نوع تبلیغاتی بیشتر جذبشون میکنه؟ (ویدیوهای آموزشی، تخفیفهای ویژه، نظرات مشتریان و …) وقتی این سوالات رو جواب بدید، میتونید تبلیغات رو دقیقاً برای همون افرادی نمایش بدید که به محصولتون نیاز دارن.
۳. انتخاب بهترین نوع تبلیغات برای کسبوکار شما
تبلیغات روشهای مختلفی داره، اما همهی روشها برای همهی کسبوکارها مناسب نیستن. بعضی از بهترین روشهای تبلیغات هدفمند شامل اینها میشن:
۳.۱. تبلیغات گوگل (Google Ads)
یکی از بهترین روشها برای جذب مشتری جدید، تبلیغات در گوگل هست. چرا؟ چون توی گوگل، مشتریا خودشون دنبال محصول یا خدمات شما میگردن. مثلاً کسی که توی گوگل سرچ میکنه "خرید کفش ورزشی"، یعنی قصد خرید داره و تبلیغ شما درست موقعی بهش نمایش داده میشه که دنبال اون محصوله. چطور تبلیغات گوگل رو بهینه کنیم؟ کلمات کلیدی مناسب رو انتخاب کنید (مثلاً "خرید گوشی آیفون" خیلی بهتر از "گوشی" هست). بودجهی تبلیغات رو روی مخاطبای با احتمال خرید بالا تنظیم کنید. از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید تا تبلیغاتتون به افرادی که قبلاً سایت شما رو دیده بودن، دوباره نمایش داده بشه.
۳.۲. تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک
اینستاگرام یکی از قویترین پلتفرمها برای تبلیغات هدفمنده. این پلتفرم میتونه تبلیغات شما رو دقیقاً به افرادی که علایقشون به محصولات شما نزدیکه نمایش بده. مثلاً اگه یه فروشگاه لباس دارید، تبلیغاتتون به کسایی نمایش داده میشه که قبلاً پستهای مربوط به مد و فشن رو لایک کردن. نکات مهم برای تبلیغات اینستاگرام: تبلیغاتتون باید ویدیویی یا تصویری جذاب باشه. از CTA (Call To Action) قوی استفاده کنید، مثل "همین حالا خرید کنید!" مخاطبای هدفتون رو بر اساس لوکیشن، جنسیت و علاقهها تنظیم کنید.
۳.۳. تبلیغات کلیکی (PPC) در سایتهای پر بازدید
این روش به شما کمک میکنه که تبلیغاتتون رو در سایتهای مرتبط نمایش بدید. مثلاً اگه فروشگاه لوازم آرایشی دارید، تبلیغات شما توی یه سایت مخصوص زیبایی نمایش داده بشه.
۳.۴. همکاری با اینفلوئنسرها
یکی از روشهای عالی برای افزایش فروش، همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با کسبوکارتونه. مثلاً اگه یه فروشگاه محصولات ورزشی دارید، میتونید با یه اینفلوئنسر حوزه ورزش همکاری کنید و تبلیغتون رو از طریق اون انجام بدید.
۴. چطور تبلیغات رو بهینه کنیم و هزینهها رو کاهش بدیم؟
تبلیغات فقط نمایش یه بنر یا ویدیو نیست! شما باید تبلیغاتتون رو دائماً بهینه کنید تا هزینه کمتری پرداخت کنید و بازده بیشتری بگیرید.
۴.۱. استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting Ads)
بیشتر مشتریها توی اولین بازدید از سایت شما خرید نمیکنن، اما اگه تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید، میتونید دوباره اونها رو به سایت برگردونید و فروش رو افزایش بدید.
۴.۲. تست A/B برای تبلیغات
هیچوقت با یه تبلیغ ثابت کار نکنید! همیشه دو نسخه متفاوت از تبلیغتون رو تست کنید و ببینید کدوم یکی بازده بهتری داره.
۴.۳. تمرکز روی تبلیغات محصولاتی که بیشترین تقاضا رو دارن
همهی محصولات فروشگاهتون نیاز به تبلیغ ندارن. روی اونایی تمرکز کنید که فروش بیشتری دارن و محبوبترن.
۵. تحلیل دادهها و بهینهسازی تبلیغات با ابزارهای دیجیتال
یکی از مهمترین بخشهای تبلیغات هدفمند، بررسی دادهها و آمار تبلیغات هست. ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، فیسبوک بیزنس منیجر و سیستمهای گزارشگیری فروشینو به شما کمک میکنن تا بفهمید کدوم تبلیغات بیشترین فروش رو داشتن و کجاها باید هزینه رو کاهش بدید.
۶. تبلیغات هدفمند با استفاده از سیستم فروشینو
اگه میخواید تبلیغاتتون هوشمندتر و دقیقتر باشه، فروشینو میتونه کمکتون کنه. چطور؟ با ارائه گزارشهای دقیق از سفارشها، میتونید بفهمید کدوم محصولات پرفروشتر هستن و روی تبلیغات اونها تمرکز کنید. با سیستم پیامکی فروشینو، میتونید مشتریهای قدیمی رو دوباره به خرید ترغیب کنید. با ابزارهای مدیریت مشتری، میتونید تبلیغات رو بر اساس علاقهمندیهای مشتریها تنظیم کنید.
نتیجهگیری: تبلیغات هوشمند = فروش بیشتر!
تبلیغات هدفمند یعنی پولتون رو جایی خرج کنید که بیشترین نتیجه رو بگیرید. از تبلیغات گوگل و اینستاگرام گرفته تا همکاری با اینفلوئنسرها و تبلیغات ریتارگتینگ، هر روش یه ابزار قوی برای افزایش فروشه. مهمتر از همه اینه که تبلیغاتتون رو دائم بهینه کنید و از گزارشهای فروشینو برای مدیریت بهتر هزینهها و تبلیغات استفاده کنید. با یه استراتژی هوشمند، میتونید فروش خودتون رو متحول کنید و یه برند قویتر بسازید!
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.