دسته بندی ها

رازهای ساده برای افزایش اعتماد مشتری در فروشگاه آنلاین
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۳ دقیقه
اعتماد مشتری یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر فروشگاه آنلاینیه. وقتی مشتری به فروشگاهت اعتماد نکنه، حتی اگه بهترین محصولات رو داشته باشی، به سختی میتونی فروش خوبی داشته باشی. شاید بپرسی خب چطوری این اعتماد رو بسازم؟ چه کارهایی لازم دارم انجام بدم که مشتریها با خیال راحت از من خرید کنن؟ تو این مقاله به زبون ساده و کاربردی بهت میگم چطوری اعتماد مشتریها رو جلب کنی و باعث بشی فروشگاهت همیشه تو ذهنشون بمونه.
چرا اعتماد مشتری مهمه؟
مشتری وقتی برای اولین بار وارد فروشگاه آنلاین میشه، ممکنه به هزار دلیل دودل باشه:
-
میترسه پولش رو از دست بده
-
نگران کیفیت محصوله
-
از نحوه ارسال و تحویل اطلاع نداره
-
از پشتیبانی و خدمات پس از فروش مطمئن نیست
همین تردیدها باعث میشن حتی با دیدن محصول خوب هم خرید نکنه. اما وقتی اعتماد ساخته بشه، مشتری با خیال راحت خرید میکنه و احتمال برگشت دوبارش هم زیاد میشه.
راز اول: طراحی سایت ساده و حرفهای
اولین چیزی که مشتری میبینه، ظاهر فروشگاهته. فروشگاه باید مرتب، تمیز و حرفهای به نظر بیاد. اگه سایت شلوغ، قدیمی یا گیجکننده باشه، مشتری سریع میره سراغ یه جای دیگه.
-
از قالبهای ساده و قابل فهم استفاده کن
-
فونتها خوانا و اندازهها مناسب باشه
-
رنگها متناسب با برندت باشن
-
صفحه پرداخت و ثبت سفارش باید راحت و سریع باشه
فروشینو بهت این امکان رو میده که بدون دانش فنی فروشگاهت رو با قالبهای آماده و حرفهای بسازی.
راز دوم: توضیحات دقیق و شفاف محصولات
هر چی توضیحات محصول واضحتر و کاملتر باشه، مشتری بیشتر اعتماد میکنه. سعی کن به جای جملههای کلی، ویژگیها و مزایای محصول رو دقیق بنویسی.
-
جنس محصول چیه؟
-
اندازهها چقدره؟
-
چطور باید استفاده بشه؟
-
آیا ضمانت داره؟
-
عکسهای با کیفیت و از زوایای مختلف بذار
اینطوری مشتری حس میکنه فروشگاهش بهش احترام گذاشته و اطلاعات لازم رو داده.
راز سوم: نمایش نظرات و امتیاز مشتریان قبلی
نظرات و امتیازاتی که مشتریهای قبلی دادن، تأثیر خیلی زیادی داره. چون مشتری جدید دوست داره بدونه بقیه تجربهشون چطوری بوده.
-
بخش نظرات رو فعال کن
-
نظرهای واقعی و صادقانه بذار
-
از مشتریها بخواه نظرشون رو ثبت کنن
-
اگر مشکلی پیش اومد، تو نظرات پاسخگو باش
راز چهارم: ارائه فاکتور رسمی و اطلاعرسانی دقیق سفارش
یکی از مهمترین نکات اعتمادسازی، ارائه فاکتور و امکان پیگیری سفارشه. وقتی مشتری فاکتور درست و حسابی دریافت کنه و بتونه وضعیت سفارشش رو لحظه به لحظه ببینه، خیالش راحتتر میشه.
-
از سیستم فاکتور آنلاین استفاده کن
-
با پیامک یا ایمیل وضعیت سفارش رو اطلاع بده
-
اگر مشکلی پیش اومد، سریع پیگیری کن
فروشینو این امکانات رو به صورت خودکار برای فروشگاهت فراهم میکنه.
راز پنجم: ارائه پشتیبانی سریع و مؤثر
هیچ چیزی مثل پشتیبانی خوب نمیتونه اعتماد مشتری رو افزایش بده. مشتری باید مطمئن باشه هر وقت نیاز داشت، میتونه به راحتی باهات تماس بگیره و مشکلی که داره رو حل کنه.
-
شماره تماس و راههای ارتباطی رو واضح بذار
-
چت آنلاین یا واتساپ فعال کن
-
سریع و مودبانه پاسخ بده
-
مشکلات مشتری رو جدی بگیر
این موضوع باعث میشه مشتری احساس کنه برای فروشگاه مهمه.
راز ششم: تضمین بازگشت وجه و سیاستهای واضح
یکی از مواردی که مشتری رو دلگرم میکنه، تضمین بازگشت وجه یا سیاستهای واضح تعویض و مرجوعی محصوله. اینطوری مشتری میدونه اگر مشکلی پیش اومد، میتونه با خیال راحت خرید کنه.
-
شرایط مرجوعی رو واضح و ساده توضیح بده
-
این اطلاعات رو تو صفحه محصول و بخش قوانین فروشگاه قرار بده
-
سریع و بدون دردسر درخواستها رو پیگیری کن
راز هفتم: استفاده از روشهای پرداخت مطمئن و متنوع
هرچقدر روشهای پرداخت متنوعتر و مطمئنتر باشن، مشتری راحتتر خرید میکنه.
-
پرداخت آنلاین امن
-
پرداخت در محل (اگر امکان داره)
-
کارت به کارت با امکان ارسال فیش
فروشینو این امکان رو میده که چند روش پرداخت رو برای مشتریها فراهم کنی و خیالت از بابت پرداخت راحت باشه.
جمعبندی
اعتماد مشتری کلید موفقیت فروشگاه آنلاینته. با طراحی حرفهای سایت، توضیحات دقیق محصول، نمایش نظرات مشتریان قبلی، ارائه فاکتور و اطلاعرسانی دقیق، پشتیبانی عالی، تضمین بازگشت وجه و روشهای پرداخت امن، میتونی اعتماد مشتریها رو جلب کنی و فروشگاهت رو به یه برند معتبر تبدیل کنی.
اگه میخوای فروشگاه آنلاینت رو حرفهایتر و مطمئنتر بسازی، فروشینو رو امتحان کن. با ابزارهای حرفهای فروش، فاکتور آنلاین، پیامک اطلاعرسانی و امکانات متنوع، مشتریها رو راضی نگه دار و فروشت رو چند برابر کن!