foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

ترفندها و آموزش های کاربردی
روش‌های کاهش مرجوعی کالا و افزایش رضایت مشتری

روش‌های کاهش مرجوعی کالا و افزایش رضایت مشتری

ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه 3 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-11-29

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فروشگاه‌های اینترنتی، مرجوع شدن کالاها و نارضایتی مشتریاست. مرجوعی محصول فقط یه دردسر ساده نیست، بلکه باعث کاهش سود، افزایش هزینه‌های ارسال و حتی خراب شدن اعتبار برندت می‌شه. اما اگه بدونی چرا مشتریا محصولو برمی‌گردونن و چطور می‌تونی جلوی این اتفاقو بگیری، هم فروشت بالا می‌ره، هم مشتریات راضی‌تر می‌شن و دوباره ازت خرید می‌کنن.

توی این مقاله، دلایل اصلی مرجوعی کالا رو بررسی می‌کنیم و روش‌هایی می‌گیم که می‌تونی با کمک اونا، میزان مرجوعی رو کم کنی و تجربه خرید بهتری برای مشتری بسازی. در آخر هم توضیح می‌دیم که چطور فروشینو می‌تونه بهت کمک کنه که سفارش‌ها رو دقیق‌تر مدیریت کنی و نذاری که مشتریا ناراضی بشن.

مرجوعی محصولات

۱. چرا مشتریا محصول رو مرجوع می‌کنن؟

اولین قدم برای کاهش مرجوعی، اینه که بفهمی اصلاً چرا مشتریا کالا رو پس می‌فرستن. اینجا چندتا از مهم‌ترین دلایل رو بررسی می‌کنیم

۱. محصول با چیزی که توی سایت دیدن فرق داره

  • یکی از رایج‌ترین دلایل مرجوعی اینه که مشتری یه چیز سفارش داده، ولی وقتی محصول به دستش میرسه، با اون چیزی که توی عکس و توضیحات دیده فرق داره.
  • ممکنه رنگ، مدل یا سایز محصول اشتباه باشه یا اصلاً کیفیتش با اون چیزی که انتظار داشته متفاوت باشه.

۲. محصول خراب یا آسیب‌ دیده رسیده

  • اگه بسته‌بندی درست نباشه، ممکنه محصول توی مسیر حمل‌ و نقل آسیب ببینه و وقتی مشتری اونو باز می‌کنه، ناراحت بشه و درخواست مرجوعی بده.
  • بعضی وقتا خود محصول مشکل داره (مثل خرابی یا نقص فنی) که باعث می‌شه مشتری بخواد اونو پس بده.

۳. مشتری نظرش عوض شده یا خرید احساسی کرده

  • بعضی وقتا مشتریا بدون فکر خرید می‌کنن و بعد از دریافت بسته، منصرف می‌شن
  • این موضوع مخصوصاً توی تخفیف‌های ویژه و حراج‌ها زیاد اتفاق می‌افته.

۴. تأخیر در ارسال و نرسیدن به‌موقع کالا

  • اگه محصول دیر به دست مشتری برسه، ممکنه دیگه بهش نیاز نداشته باشه و بخواد اونو مرجوع کنه
  • مخصوصاً اگه خریدش برای یه مناسبت خاص باشه (مثل هدیه روز تولد یا شب عید)، تأخیر می‌تونه باعث نارضایتی بشه.


    مرجوعی کالا

۲. چطور میزان مرجوعی کالا رو کم کنیم

۱. اطلاعات محصول رو واضح و دقیق بنویس

یکی از مهم‌ترین کارایی که می‌تونی انجام بدی اینه که توضیحات محصولت کامل باشه تا مشتری دقیقاً بدونه چی داره می‌خره.

  • از عکس‌های واقعی و باکیفیت استفاده کن تا محصول دقیق نشون داده بشه.
  • رنگ، سایز، جنس و همه ویژگی‌های محصول رو دقیق توی توضیحات بنویس.
  • اگه محصولت ابعاد خاصی داره، اون رو با یه مقیاس واقعی نشون بده تا مشتری اشتباه نکنه.

چطور فروشینو کمکت می‌کنه؟

  • توی فروشینو می‌تونی برای هر محصول عکس‌های متنوع، توضیحات دقیق و ویژگی‌های مختلف (مثل سایز و رنگ) اضافه کنی تا مشتری انتخاب درستی داشته باشه.

۲. بسته‌بندی رو محکم و استاندارد کن

یه بسته‌بندی درست و حرفه‌ای باعث می‌شه محصول سالم به دست مشتری برسه و احتمال مرجوعی کمتر بشه.

  • از جعبه‌های محکم برای محافظت از محصول استفاده کن.
  • اگه محصولت شکستنیه، توی بسته‌بندی از ضربه‌گیر استفاده کن.
  • روی بسته‌بندی، اطلاعات محصول و روش استفاده ازش رو بنویس تا مشتری بعد از باز کردن گیج نشه.

چطور فروشینو کمکت می‌کنه؟

  • توی فروشینو می‌تونی موجودی محصولاتت رو ببینی و بسته‌بندی استاندارد رو برای هر محصول مدیریت کنی تا مشکلی توی ارسال پیش نیاد.

۳. ارسال سریع و مطمئن داشته باش

هرچقدر ارسال سریع‌ تر و منظم‌ تر باشه، احتمال مرجوعی کمتر می‌شه.

  • مشتریارو از وضعیت سفارش مطلع کن و شماره پیگیری براشون بفرست.
  • با شرکت‌ های پستی معتبر همکاری کن تا بسته‌ها بدون تأخیر به دست مشتری برسه.
  • اگه ارسال رایگان یا تخفیف روی هزینه ارسال داری، اونو توی سایت مشخص کن.

چطور فروشینو کمکت می‌کنه؟

  • توی فروشینو می‌تونی روش‌های مختلف ارسال (مثل پیک موتوری، تیپاکس، پست و…) رو مدیریت کنی و هزینه ارسال رو به‌درستی تعیین کنی.

۴. خدمات مشتری رو قوی کن

مشتری اگه قبل از خرید بتونه با پشتیبانی صحبت کنه و سوالاشو بپرسه، احتمال اینکه اشتباه خرید کنه و بخواد محصولو مرجوع کنه کمتر می‌شه.

  • یه شماره تماس یا پشتیبانی واتساپ بذار که مشتری راحت بتونه سوالاشو بپرسه.
  • توی صفحه محصول بخش "سوالات متداول" بذار تا مشتری بتونه جواب خیلی از سوالاشو همونجا پیدا کنه.
  • یه سیاست مرجوعی شفاف و منصفانه داشته باش که مشتریا بدونن چه شرایطی برای پس فرستادن کالا وجود داره.

چطور فروشینو کمکت می‌کنه؟

  • توی فروشینو می‌تونی سیستم اطلاع‌رسانی پیامکی داشته باشی که مشتریا از وضعیت سفارش و ارسال با خبر بشن و نیازی به تماس‌های پی‌ در پی نداشته باشن.

۳. چطور مشتری ناراضی رو به یه مشتری وفادار تبدیل کنیم

حتی اگه همه کارها رو درست انجام بدی، باز هم ممکنه یه سری از مشتریا ناراضی باشن و بخوان محصولو برگردونن. اما این یه فرصت هم هست

  • رفتار دوستانه داشته باش و سریع پاسخگو باش
  • یه پیشنهاد جایگزین بده
  • برای خرید بعدی یه پیشنهاد ویژه بذار


    مرجوعی کالا

امکانات حرفه‌ای فروشینو برای مدیریت فروشگاه آنلاین

  • طراحی فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به دانش فنی – به راحتی فروشگاه آنلاین خودتو بساز و شروع به فروش کن.
  • لینک اختصاصی برای هر محصول – مشتری‌ها بدون دایرکت دادن، مستقیم با لینک اختصاصی محصول از سایتت خرید می‌کنن.
  • مدیریت سفارش و انبارداری خودکار – موجودی محصولاتت محصولات همیشه به‌روز می‌مونه و از فروش اشتباه جلوگیری می‌شه.
  • سیستم فاکتور آنلاین و پرداخت سریع – مشتری فاکتور حرفه ای دریافت می‌کنه و پرداختش رو سریع انجام می‌ده.
  • درگاه پرداخت آنلاین و کارت‌ به‌ کارت – چند روش پرداخت متنوع برای راحتی مشتریات فراهم کن.
  • سیستم پیامک اطلاع‌رسانی – به مشتریا در هر مرحله از سفارش پیامک بفرست و اعتمادشونو جلب کن.
  • تخفیف‌های هوشمند و کد تخفیف شخصی‌سازی‌شده – برای جذب مشتری‌های جدید و افزایش فروش، تخفیف‌های حرفه‌ای ایجاد کن.
  • سئو و بهینه‌سازی سایت برای گوگل – محصولاتت راحت‌ تر توی نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شن.
  • گزارش‌های دقیق فروش و عملکرد تبلیغات – با سیستم گزارش دهی فروشینو ببین کدوم محصولات پرفروش‌ ترن و تبلیغاتت چقدر تأثیر داشته.

فروشینو همه‌ی ابزارهای مورد نیاز یه فروشگاه حرفه‌ای رو فراهم کرده تا بتونی بدون دردسر، کسب‌ و کارتو رشد بدی و فروشت رو چند برابر کنی!


اپلیکیشن فروشینو

جمع‌بندی – چطور مرجوعی رو کم کنیم و مشتریا رو راضی نگه داریم

  • اطلاعات محصول رو واضح و دقیق بنویس تا مشتری بدونه چی داره می‌خره
  • از بسته‌بندی محکم و استاندارد استفاده کن که محصول سالم به دست مشتری برسه
  • ارسال سریع و مطمئن داشته باش و به مشتریا شماره پیگیری بده
  • پشتیبانی قوی داشته باش که مشتری بتونه قبل از خرید سوالاشو بپرسه
  • اگه مشتری ناراضی بود، با برخورد خوب و پیشنهادای جذاب، اونو به یه مشتری وفادار تبدیل کن

و در آخر، فروشینو کنارته

  • با فروشینو، می‌تونی محصولاتت رو حرفه‌ای مدیریت کنی و سفارش‌ها رو دقیق ارسال کنی
  • موجودی انبارت همیشه به‌روز می‌مونه و بسته‌بندی‌ها رو بهتر کنترل می‌کنی
  • با پیامک اطلاع‌رسانی، مشتریاتو در جریان ارسال سفارش قرار می‌دی و اعتمادشون رو جلب می‌کنی

همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-28
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-28