foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

دیجیتال مارکتینگ
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
پرداخت درب منزل یا پرداخت آنلاین؟ کدام روش برای فروش بیشتر بهتر است؟

پرداخت درب منزل یا پرداخت آنلاین؟ کدام روش برای فروش بیشتر بهتر است؟

دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: زهرا قاسمی1403-11-14

خیلی از ما وقتی می‌خوایم چیزی رو از یه فروشگاه اینترنتی بخریم، اولین چیزی که میاد توی ذهنمون اینه که پرداخت رو چطور انجام بدیم. آیا آنلاین پرداخت کنیم یا بذاریم وقتی بسته رسید درب خونه، اون موقع پول رو حساب کنیم؟ برای فروشگاه‌های اینترنتی هم این موضوع خیلی مهمه، چون اگه روش پرداختی که ارائه می‌دن مناسب نباشه، ممکنه یه عالمه مشتری از دست بدن. توی این مقاله می‌خوایم ببینیم کدوم روش پرداخت در محل یا پرداخت آنلاین، برای افزایش فروش بهتر عمل می‌کنه و اصلاً چرا مهمه که یک یا چند روش رو همزمان داشته باشیم.

1. چرا روش پرداخت انقدر مهمه؟

کافیه لحظه‌ای خودتون رو جای یه مشتری بذارید. شما کالایی رو می‌بینید، خوشتون میاد و می‌خواید سفارش بدید. وقتی به بخش پرداخت می‌رسید، اگه ببینید تنها راه پرداخت آنلاین هست و شما به هر دلیلی اعتماد کافی ندارید یا اینترنتتون ضعیفه، احتمال زیادی داره که کلاً خرید رو کنسل کنید. عکسش هم صادقه: اگه فقط پرداخت در محل باشه و مشتری پول نقد همراش نداشته باشه، ممکنه از خرید منصرف بشه. به همین خاطره که انتخاب روش مناسب یا حتی بهتر، ارائه چند تا روش متنوع، روی نرخ تبدیل یا همون درصد مشتریایی که خریدشون رو نهایی می‌کنن تأثیر زیادی داره.

2. پرداخت درب منزل: آرامش خیال برای مشتری‌های حساس

1. مزایای پرداخت در محل

  1. اعتمادسازی برای مشتری‌های محتاط خیلی‌ها هنوز با خرید اینترنتی میونه خوبی ندارن یا تجربه‌های بدی داشتن. پرداخت در محل بهشون این احساس رو می‌ده که «اگه بسته مشکلی داشت، پولی از دست ندادم.»

  2. راه حل برای مناطق با اینترنت ضعیف توی بعضی از جاها، اینترنت پرسرعت نیست یا مردم دسترسی آسونی به درگاه‌های پرداخت ندارن. اینجاست که پرداخت در محل می‌تونه یه راه‌حل نجات‌بخش باشه.

  3. حس راحتی بیشتر وقتی مشتری می‌بینه می‌تونه پول رو پس از تحویل بپردازه، استرسش کمتر می‌شه و خیال می‌کنه در صورت بروز مشکل، آسیب کمتری می‌بینه.

2. معایب پرداخت در محل

  1. هزینه اضافی معمولاً شرکت‌های حمل‌ونقل برای خدمات پرداخت در محل، یه هزینه جداگانه می‌گیرن که یا باید مشتری پرداخت کنه یا فروشگاه. این ماجرا می‌تونه روی قیمت نهایی تاثیر بذاره.

  2. خطر کنسلی لحظه آخر پیش میاد که مشتری سفارش رو ثبت می‌کنه اما وقتی پیک بسته رو میاره، تحویلش نمی‌گیره. نتیجه‌اش هم می‌شه برگشت کالا و هزینه اضافی برای فروشگاه.

  3. کند شدن فرایند مالی فرایند تسویه پول از طرف پیک یا مأمور پست ممکنه زمان ببره. اگه سفارش زیاد باشه، فروشگاه باید مبلغ‌های نقدی پراکنده رو جمع کنه که مدیریت مالی رو سخت‌تر می‌کنه.


    پرداخت درب منزل

3. پرداخت آنلاین: سریع و راحت

1. مزایای پرداخت آنلاین

  1. سرعت عمل بالا وقتی مشتری پول رو آنلاین پرداخت می‌کنه، دیگه نیازی به پول نقد یا هماهنگی برای پرداخت در محل نیست. سفارش سریع ثبت می‌شه و فروشنده می‌تونه فوری بسته رو آماده ارسال کنه.

  2. کم شدن سفارش‌های برگشتی از اون‌جایی که مشتری قبل از تحویل هزینه رو پرداخت کرده، به ندرت پیش میاد که موقع رسیدن بسته، تحویلش نگیره.

  3. کاهش هزینه‌های جانبی دیگه خبری از هزینه‌های اضافی برای حمل پول نقد یا کارمزد روش پرداخت در محل نیست. ضمن اینکه تسویه حساب‌های فروشنده هم تندتر انجام می‌شه.

  4. اعتماد به برند اگه فروشگاه درگاه پرداخت معتبر داشته باشه، مشتری می‌فهمه که با یه فروشگاه حرفه‌ای طرفه و احتمال کلاهبرداری کمتره.

2. معایب پرداخت آنلاین

  1. نیاز به اعتماد مشتری برخی افراد هنوز نگران وارد کردن اطلاعات کارت بانکی توی وب‌سایت‌ها هستن. یه ترس طبیعی که با آموزش و داشتن نمادهای امنیتی می‌شه کمترش کرد.

  2. احتمال قطعی یا مشکلات فنی ممکنه اینترنت کاربر قطع بشه یا درگاه پرداخت لحظه‌ای از دسترس خارج بشه. تو این مواقع، مشتری یا باید دوباره تلاش کنه یا قید خرید رو بزنه.

  3. هزینه درگاه بعضی درگاه‌های پرداخت درصدی رو به‌عنوان کارمزد می‌گیرن. هرچند معمولاً این کارمزد اونقدر بالا نیست، ولی برای فروشگاه‌های کوچیک می‌تونه عدد مهمی باشه.


    پرداخت آنلاین

4. در نهایت کدوم روش فروش رو بیشتر می‌کنه؟

1. پیشنهاد دادن هر دو روش با هم

اگه می‌خواید مطمئن بشید خریدهای مشتری‌ها کمتر لغو می‌شه، بهترین راه اینه که هر دو روش پرداخت رو ارائه بدید. اینجوری هر مشتری بسته به شرایط و ترجیحات خودش تصمیم می‌گیره و احتمال اینکه خریدش رو رها کنه کمتر می‌شه.

2. شناخت مشتری هدف

اگه اکثر مشتری‌هاتون توی شهرهای بزرگ هستن یا اینترنت خوبی دارن، احتمال استفاده از پرداخت آنلاین زیاده. اما اگه محصولاتی دارید که ممکنه مشتری هاش توی مناطق روستایی باشن یا به روش سنتی عادت دارن، پرداخت در محل بهتون کمک می‌کنه مشتریای بیشتری جذب کنید.

3. تخفیف و پیشنهاد ویژه برای پرداخت آنلاین

بعضی فروشگاه‌ها برای تشویق مشتری به پرداخت آنلاین، مثلاً هزینه ارسال رو رایگان می‌کنن یا درصدی تخفیف می‌دن. این کار باعث می‌شه مشتری راضی بشه آنلاین پرداخت کنه و فروشگاه هم با مشکلات برگشتی یا هزینه‌های حمل پول نقد کمتر مواجه بشه.

5. دردسرهای حمل و نقل و مالی

1. پرداخت در محل

  • هماهنگی با شرکت حمل‌ونقل: باید مطمئن بشید مأمور پست یا پیک در محل می‌تونه پول رو دریافت کنه و درست به حساب شما منتقل کنه.
  • نقدی یا کارت‌خوان سیار: اگه مشتری پول نقد نداشته باشه یا نتونه کارت بکشه، فرایند پیچیده می‌شه.
  • پیگیری و تسویه: پول چندین سفارش به‌صورت خرد و پراکنده جمع می‌شه و کار تسویه رو سخت‌تر می‌کنه.

2. پرداخت آنلاین

  • قطع‌شدن اینترنت: ممکنه مشتری لحظه آخر از خرید منصرف بشه یا فرآیند پرداخت تکمیل نشه.
  • برگشت وجه: اگه سفارش کنسل بشه، باید وجه رو به مشتری برگردونید. البته این کار نسبتاً ساده‌تر از هماهنگی برای پول نقده.

6. روش ترکیبی؛ یک تیر و دو نشان

واقعیت اینه که فروشگاه‌های حرفه‌ای برای بالا بردن فروش و جلب رضایت طیف‌های مختلف مشتری، هردو روش رو فعال می‌کنن. اینطوری:

  • مشتری بدون دغدغه یه روش رو انتخاب می‌کنه.
  • فروشگاه آمار دقیق‌تری از علایق و الگوهای خرید مشتری‌ها درمیاره.
  • احتمال انصراف خرید پایین میاد.

7. نکاتی مهم برای اجرای بهتر هر دو روش

  1. شفاف‌سازی هزینه‌ها: اگه برای پرداخت در محل کارمزد اضافه می‌گیرید، قبل از تأیید نهایی به مشتری اطلاع بدید.
  2. قوانین برگشت کالا: چه آنلاین پرداخت بشه و چه در محل، مشتری باید بدونه اگه کالا مشکل داشت، چطور می‌تونه برگردوندش.
  3. اطلاع‌رسانی وضعیت سفارش: با اس‌ام‌اس یا ایمیل به مشتری بگید که سفارشش در چه مرحله‌ایه. این کار اعتماد رو بیشتر می‌کنه.
  4. تشویق به پرداخت آنلاین: می‌تونید توی کمپین‌های مختلف بگید که اگه مشتری‌ها آنلاین پرداخت کنن، تخفیف یا امتیاز ویژه می‌گیرن.

8. فروشینو چطور همراهی می‌کنه؟

فروشینو یه پلتفرم مدیریت فروشگاه آنلاینه که کمک می‌کنه همه چیز رو یه جا کنترل کنید. از ثبت سفارش گرفته تا نحوه پرداخت و ارسال. مثلاً:

  • اتصال به درگاه‌های پرداخت معتبر: لازم نیست نگران مسائل فنی باشید.
  • امکان پرداخت در محل: اگه بخواید گزینه پرداخت در محل رو داشته باشید، راحت فعال می‌شه و سفارش‌هاش هم به‌طور جداگانه قابل پیگیریه.
  • هماهنگی سریع با پیک و پست: وقتی سفارش ثبت بشه، همه مراحل بعدی تا حد زیادی اتوماتیک انجام می‌شه.

پس اگه دوست دارید مدیریت فروشگاهتون رو راحت‌تر کنید و خیال‌تون از بابت پرداخت‌ها و ارسال راحت باشه، همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.


مدیریت هوشمند فروش با فروشینو

9. جمع‌بندی پایانی

در جواب این سؤال که «پرداخت درب منزل یا پرداخت آنلاین؟» باید بگیم که هر دو روش مزایا و معایب خودشون رو دارن. تجربه نشون داده که ارائه چند روش پرداخت کنار هم، باعث جذب مشتریای بیشتری می‌شه و آمار خرید رو بالا می‌بره.

  • اگه کسی به پرداخت آنلاین اعتماد داره یا وقتش براش مهمه، خریدش رو سریع انجام می‌ده.
  • اونایی هم که نگران مسائل امنیتی یا اینترنت ضعیف هستن، از روش در محل استفاده می‌کنن.

اگه فروشگاه شما فقط یکی از این روش‌ها رو ارائه بده، بخشی از مشتری‌ها رو از دست می‌دید که واقعاً خوشایند نیست. بنابراین بهترین راه اینه که هر دو روش رو کنار هم داشته باشید، هزینه‌ها و محدودیت‌هاش رو خوب مدیریت کنید و با یه سیستم جامع مثل فروشینو، همه چیز رو زیر نظر بگیرید. این‌طوری، هم مشتری راضی‌تره، هم فروشتون بیشتر می‌شه و هم احتمالاً از دردسرهای لجستیک و مالی راحت‌تر عبور می‌کنید.

حرف آخر: توی بازار رقابتی امروز، برنده کسیه که نیازهای مختلف مشتری رو پوشش بده. اگه هنوز مطمئن نیستید که کدوم روش رو انتخاب کنید، هر دو رو فعال کنید و با تحلیل داده‌هایی که از مشتریاتون می‌گیرید، توی طول زمان راهبرد بهتری بچینید.

پیشنهادهای فروشینو

صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21