دسته بندی ها

چطور با پیشنهادهای ویژه نوروزی، مشتریهای جدید جذب کنی؟
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 3 دقیقه
نوروز یکی از بهترین فرصتها برای افزایش فروش و جذب مشتریهای جدیده. مردم تو این ایام در حال خرید لباس، لوازم خونه، هدایا و هر چیزی هستن که حس نو شدن بهشون بده. این یعنی یه بازار داغ که اگه بتونی پیشنهادهای ویژه و جذابی ارائه بدی، نهتنها فروش فوقالعادهای خواهی داشت، بلکه میتونی مشتریای جدیدی رو هم به کسبوکار خودت اضافه کنی. اما چطور باید پیشنهادهای نوروزی رو طوری طراحی کنی که مشتری جذب کنه و باعث افزایش فروش بشه؟ توی این مقاله همه نکات طلایی رو بررسی میکنیم و در نهایت نشون میدیم چطور فروشینو میتونه این فرآیند رو برات آسونتر کنه.
چرا پیشنهادهای ویژه نوروزی برای جذب مشتری جدید مهمه؟
- تمایل بیشتر مردم به خرید. تو ایام نوروز، مردم دنبال خریدن چیزای جدیدن؛ چون سال نو، حس و حال نو میخواد
- فرصت ایدهآل برای جذب مشتریان تازه. خیلیا دنبال فروشگاههای جدید و تخفیفهای ویژه میگردن. این یه فرصت عالیه تا یه بار ازت خرید کنن و تبدیل به مشتری همیشگی بشن
- افزایش وفاداری مشتریان جدید. اگه تجربه خرید تو این ایام براشون جذاب باشه، احتمال داره بعد از نوروز هم سراغت بیان و همیشه خرید کنن
تخفیفهای نوروزی هدفمند ارائه بده
اولین چیزی که تو ذهن خیلیا میاد، تخفیفه. اما تخفیف نباید بدون استراتژی باشه. باید این سوالات رو بپرسی
- کدوم محصولات رو تخفیف بدم که هم مشتری خوشحال بشه، هم من ضرر نکنم
- چجوری تخفیفم رو خاص کنم که تو ذهن مشتری بمونه
- چقدر تخفیف بدم که جذاب باشه ولی سودم هم حفظ بشه
چند ایده جذاب برای تخفیف نوروزی
- تخفیف پلکانی. هرچی بیشتر بخرن، تخفیف بیشتری بگیرن. مثلا
- خرید بالای ۵۰۰ هزار تومان ۵ درصد تخفیف
- خرید بالای ۱ میلیون تومان ۱۰ درصد تخفیف
- خرید بالای ۲ میلیون تومان ۱۵ درصد تخفیف
- تخفیف نوروزی با محدودیت زمانی. یه کد تخفیف بذار که فقط برای یه مدت مشخص فعاله. مثلا تخفیف ۲۰ درصد ویژه نوروز، فقط تا ۲۸ اسفند
- تخفیف مخصوص اولین خرید. برای مشتریای جدید، یه کد تخفیف مخصوص بذار. این روش خیلیا رو جذب میکنه که بیان و حداقل یه بار ازت خرید کنن
بستههای ویژه نوروزی بساز
بجای اینکه صرفا روی یه تخفیف ساده تمرکز کنی، میتونی پکیجهای نوروزی درست کنی. چرا
- خرید چندتا محصول به جای یکی، فروش کلی رو بالا میبره
- مشتری حس میکنه یه پیشنهاد ویژه و اختصاصی گرفته
چند نمونه بسته پیشنهادی
- بسته هدیه نوروزی. چند محصول پرطرفدار رو توی یه بسته شیک بذار و با یه قیمت ویژه بفروش
- ستهای خانوادگی یا دوستانه. تخفیف برای خرید دو نفره یا چند نفره. مثلا بگی برای خودت و بهترین دوستت یه ست بگیر، ۱۵ درصد تخفیف بگیر
- پکیج سال نو. محصولاتی که تو نوروز بیشتر استفاده میشن، مثل لباسهای بهاری، عطر، محصولات پوستی، دکوراسیون و
ارسال رایگان و سریع، برگ برنده نوروزی
یکی از چیزایی که مشتریا موقع خرید آنلاین دنبالش میگردن، ارسال سریع و رایگانه. مخصوصا تو روزای آخر اسفند که همه عجله دارن
- ارسال رایگان برای خرید بالای یه مبلغ خاص. مثلا بگی سفارشهای بالای ۵۰۰ هزار تومان، ارسال رایگان دارن
- ارسال فوری برای شهرهای خاص. بگو سفارشای شهر خودت رو همون روز ارسال میکنی تا انگیزه خرید بیشتر بشه
اگه مشتری حس کنه سفارشش دیر میرسه، ممکنه بیخیال خرید بشه. پس این امتیاز رو بهشون بده که با خیال راحت خرید کنن
مسابقه و چالش نوروزی برگزار کن
یه مسابقه اینستاگرامی با حال و هوای نوروز برگزار کن تا هم تعامل پیجت بالا بره، هم کلی آدم جدید پیجت رو بشناسن
ایدههای مسابقه نوروزی
- از فالوورها بخواه عکس از خریدهای نوروزیشون بذارن و تگت کنن
- چالش زیباترین سفره هفتسین بزار و به برنده جایزه بده
- یه قرعهکشی برگزار کن و از شرکتکنندهها بخواه یه دوست رو تگ کنن تا هم خودشون، هم دوستشون توی قرعهکشی شرکت کنن
جایزه یه تخفیف یا یه محصول رایگان این باعث میشه کلی آدم جدید پیجت رو ببینن
پیشنهاد ویژه برای مشتریان قدیمی
نوروز فقط برای مشتریای جدید نیست به مشتریایی که قبلا خرید کردن یه پیام بده و یه پیشنهاد ویژه نوروزی براشون بذار
مثلا اینجوری بگو
ممنون که سال گذشته همراه ما بودی به عنوان یه مشتری ویژه، این کد تخفیف مخصوص توئه فقط تا ۲۹ اسفند فعاله
این کار باعث میشه حس ارزشمندی پیدا کنن و دوباره ازت خرید کنن
از سیستم فروش حرفهای استفاده کن فروشینو
حالا اگه کلی مشتری جدید جذب شد، چجوری باید سفارشها رو مدیریت کنی اگه نتونی راحت سفارش بگیری، ممکنه یه فرصت بزرگ رو از دست بدی اینجاست که فروشینو کارت رو راحت میکنه
فروشینو چه کمکی بهت میکنه
- لینک پرداخت اختصاصی. بجای اینکه تو دایرکت شماره کارت بدی، یه لینک خرید اختصاصی پرداخت میدی که مشتری مستقیم خریدشو انجام بده
- صدور فاکتور آنلاین. بعد از پرداخت، به صورت خودکار یه فاکتور براش صادر میشه که حس اعتماد بیشتری بهش میده
- مدیریت موجودی. تخفیف و پیشنهادات نوروزی باعث افزایش خرید میشن. فروشینو کمک میکنه که موجودی کالا رو لحظهای چک کنی و از اتمام ناگهانی موجودی جلوگیری کنی
- پیامک اطلاعرسانی. وقتی مشتری سفارشش رو ثبت کرد، یه پیامک میره که سفارش شما ثبت شد و در حال پردازشه این باعث اعتماد بیشتر و جلوگیری از کنسل شدن خرید میشه
- وبسایت فروشگاهی. اگه سایت فروش نداری، میتونی با فروشینو خیلی سریع یه سایت حرفهای راه بندازی و سفارشای نوروزی رو مستقیم از اونجا بگیری
جمعبندی
نوروز یه فرصت طلایی برای افزایش فروشه. مردم دنبال پیشنهادای خاص، تخفیفهای جذاب و خرید سریع و راحتن. با یه استراتژی هوشمند، میتونی از این فرصت استفاده کنی و کلی مشتری جدید جذب کنی
- تخفیفهای خاص و پیشنهادهای ویژه بده
- پکیجهای نوروزی بساز تا خریدشون رو راحتتر کنی
- ارسال رایگان و سریع رو توی تبلیغاتت پررنگ کن
- یه مسابقه اینستاگرامی راه بنداز و کلی فالوور جدید بگیر
- مشتریای قدیمی رو هم فراموش نکن و براشون پیشنهاد اختصاصی بفرست
- از یه سیستم حرفهای مثل فروشینو استفاده کن تا سفارشها رو سریع و بدون دردسر مدیریت کنی
اینطوری نهتنها فروش نوروزیت عالی میشه، بلکه بعد از تعطیلات هم کلی مشتری جدید خواهی داشت که دوباره ازت خرید کنن. پس همین حالا دست به کار شو و کمپین نوروزیت رو راه بنداز.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.