foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
آموزش ساخت و مدیریت موجودی محصولات در چندین انبار به‌صورت هم‌ زمان

آموزش ساخت و مدیریت موجودی محصولات در چندین انبار به‌صورت هم‌ زمان

فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-22

اگه یه آنلاین‌شاپ بزرگ داری یا محصولاتت رو تو چند انبار مختلف دپومی‌کنی، حتماً چالش مدیریت موجودی برات پیش اومده. مثلاً یه محصول خاص رو سه جا داری؛ یکی تو انبار اصلی شهر، یکی تو خونه‌ی خودت، یکی تو یه انبار اجاره‌ای. حالا اگه بخوای سفارشا رو به‌خوبی توزیع کنی یا بدونی دقیقاً چند تا محصول داری و کجا نگه داشتی، کار پیچیده می‌شه. چطور می‌ شه همه‌ش رو یک‌ جا کنترل کرد تا خطا نکنی یا چیزی فراموش نشه؟ تو این پست می‌خوایم ببینیم چطوری می‌تونی سیستم مدیریت چندین انبار رو راه بندازی و در آخر هم می‌بینی فروشینو چطور این مسیر رو برات راحت‌تر می‌کنه.


1. چرا مدیریت چند انبار ممکنه نیاز داشته باشی؟

  1. حجم بالای محصولات
    شاید یه انبار کافی نیست و به خاطر فضا مجبور شدی دوتا یا سه‌ تا انبار داشته باشی.
  2. موقعیت جغرافیایی
    شاید یه انبار تو تهران داری، یکی تو یه شهر دیگه تا ارسال به مشتری‌ها اونجا سریع‌تر باشه. اینطوری هزینه پست هم کمتر می‌شه.
  3. تنوع محصول
    شاید محصولات حساسی داشته باشی که در یک انبار شرایط نگهداری خاص‌تری داره (مثلاً سردخانه)، و محصولات معمولی رو تو انبار دیگه می‌ذاری.

هر دلیلی که داشته باشی، مهمه بدونی چه تعداد محصول در کدوم انبار داری تا اگه یه سفارش آنلاین اومد، بفهمی کدوم انبار باید بفرسته.


مدیریت چندین انبار

2. ساختاردهی اولیه؛ هر انبار رو جدا تعریف کن

حواست باشه در یک دفتر یا فایل اکسل ساده هم می‌تونی یه مدل اولیه داشته باشی:

  • نام انبار A (مثلاً: انبار مرکزی)
  • نام انبار B (مثلاً: انبار غرب)
  • نام انبار C (مثلاً: انبار خانگی)

زیر هر کدوم بنویس چه محصولاتی و چه تعدادی داری. اگه تنوع محصولات زیاده، کنترلش تو اکسل دردسر داره. معمولاً نیاز به سیستمی داری که با ثبت هر سفارش، موجودی در انبار مربوطه کم بشه.


3. شیوه تخصیص سفارش به انبار

حالا سوال: وقتی یه مشتری محصولی می‌خواد، کدوم انبار باید بفرسته؟ بهتره از قبل مشخص کنی:

  • اگر مشتری در شهر X بود و انبار B بهش نزدیکه، از همون انبار بفرستی تا سریع‌تر برسه.
  • اگه انبار A بیشترین موجودی اون محصول رو داره، از همونجا بفرستی.
  • اگه سفارشی از دو محصول مختلفه و هرکدوم تو انبار جداست، باید ببینی می‌تونی از یه جا تأمین کنی یا باید دوتا بسته جدا بفرستی.

این‌جاست که خودکار بودن سیستم خیلی کمک می‌کنه.


سیستم چندانباری

4. استفاده از سیستمی یکپارچه: مدیریت چند انبار در یک پنل

سیستمی می‌خوای که چند انبار رو بشناسه و موجودی رو جداگانه رصد کنه. در لحظه بفهمی هر انبار چقدر از هر کالا داره و کدوم برای ارسال مناسب‌تره.

فروشینو چطور کمکت می‌کنه؟

  1. مدیریت سفارش و موجودی
    در فروشینو می‌تونی موجودی محصولات رو ثبت کنی و با هر سفارش، اتوماتیک از انبار مربوطه کم بشه. اگه بخوای چند انبار تعریف کنی، می‌تونی از قبل توی سیستم بچینی که این محصول در انبار A موجوده، اون محصول در انبار B.
  2. لینک خرید اختصاصی
    مشتری فقط لینک رو کلیک می‌کنه و سفارشش ثبت می‌شه. سپس در پنل فروشینو می‌بینی کدوم انبار باید محصول رو بفرسته.
  3. فاکتور حرفه‌ای
    بلافاصله بعد از خرید، یه فاکتور برای مشتری صادر می‌شه. نیازی نیست نگران باشی از کدوم انبار داره می‌آد. سیستم خودش درج می‌کنه که سفارش فلان چیز از کدوم انبار تهیه می‌شه.
  4. پیامک اطلاع‌رسانی
    مشتری در جریان روند سفارش قرار می‌گیره و لازم نیست بپرسه "کی محصولم از انبار فلان ارسال شد؟"
  5. ساخت وبسایت فروشگاهی
    اگه در کنار پیج یا کانال، یک وبسایت هم داشته باشی، راحت می‌تونی موجودی رو در پنل فروشینو به‌روز کنی و مشتریان وبسایتت هم از وضعیت آنی انبار مطلع باشن.

این‌جوری دیگه کارت به کارت‌های دستی و دردسر هر سفارش رو کم می‌کنه. کافیه محصول رو انتخاب کنه، سیستم می‌گه از کدوم انبار کم بشه.


5. هماهنگی بین همکاران (اگه چند نفری کار می‌کنید)

اگه چند نفر در انبارهای مختلف کار می‌کنن، یا چند همکار تو مغازه و دفتر داری، باید یه روش داشته باشید که همگی به‌روز بدونن چه اتفاقی افتاده. با یک سیستم یکپارچه:

  • هر سفارشی که بیاد، همگی می‌بینن در کدوم انبار ثبت شده.
  • آدرس مشتری و جزئیات داخل سیستم هست و نیازی به هزار پیام رفت و برگشت نداره.
  • خطاهای "من فکر کردم انبار B می‌فرسته، نه A" برطرف می‌شه.


6. چطوری موجودی رو همیشه دقیق نگه داریم؟

چند تا توصیه:

  1. هر فروش حضوری رو هم در همان سیستم ثبت کن. اگر مغازه داری، اونجا هم وقتی مشتری حضوری می‌خرد، سریعا در فروشینو به‌عنوان سفارش حضوری ثبت کن تا موجودی کم بشه.
  2. اگه جنس جدید آوردی، همون لحظه در پنل فروشینو موجودی رو افزایش بده.
  3. دوره‌ای (مثلا ماهی یکبار) یه شمارش موجودی فیزیکی با سیستمی انجام بده تا اگر اختلافی هست، زود بفهمی.


دقیق نگه داشتن موجودی

7. چرا این کار فروشت رو بالا می‌بره؟

چون وقتی موجودی‌هایت به‌روز باشه، محصولات تمام شده رو اشتباهی نمی‌فروشی، مشتری ناراضی نمی‌شه، سفارشات دیر یا فراموش نمی‌شه و در نتیجه اعتماد مشتری بالا می‌ره. وقتی ببینن همه چیز دقیق و حرفه‌ایه، دوست دارن دوباره هم ازت بخرن.


جمع‌بندی

اگه چند انبار داری (یا حتی یکی داری ولی فروش حضوری و آنلاین رو مخلوط می‌کنی)، مدیریت موجودی محصول می‌تونه چالش برانگیز باشه. بهترین راه، داشتن یک سیستم یکپارچه است که هر وقت محصولی فروخته می‌شه (چه حضوری، چه اینترنتی)، موجودی درجا کم بشه و همه اطلاعات سفارش همونجا ثبت بشه.

با فروشینو، نه تنها لینک خرید اختصاصی و فاکتور حرفه‌ای داری و پیامک اطلاع‌رسانی به مشتری، بلکه می‌تونی:

  • چند انبار رو تعریف کنی و بدونی هر کدوم چند تا محصول دارن،
  • سفارش‌های متفاوت رو بین انبارها پخش کنی،
  • همکارانت در هر انبار از یک پنل مشترک استفاده کنن،
  • وبسایت فروشگاهی هم بسازی که مشتریات فقط با کلیک روی دکمه پرداخت، سفارش بدن و سیستم موجودی رو کم کنه.

این یعنی دیگه لازم نیست بترسی وسط راه اشتباهی "تمام شدن کالا" رو نفهمی یا محصول ناموجود رو دوباره بفروشی. سفارش‌هایت درهر کانالی که باشن (اینستاگرام، وبسایت یا حضوری)، تحت کنترل هستند و همه می‌دونن چه اتفاقی می‌افته. نتیجه؟ فروش منظم‌تر، مشتریان راضی‌تر و یه کسب‌وکار حرفه‌ای که می‌تونه با خیال راحت توسعه پیدا کنه.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01