foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

فروش در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی
زمان طلایی برای گذاشتن استوری فروشگاهی

زمان طلایی برای گذاشتن استوری فروشگاهی

فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: زهرا قاسمی1404-03-18

شاید برات پیش اومده کلی وقت و انرژی بذاری برای ساخت یه استوری جذاب، ولی تعداد بازدیداش خیلی پایین باشه و حتی فروشی هم نداشته باشی. خیلی‌ها فکر می‌کنن فقط محتوا مهمه، اما واقعیت اینه که زمان انتشار استوری فروشگاهی هم به اندازه‌ی خود محتوا تأثیر داره.
اگر بدونی دقیقاً کی استوری بذاری که بیشتر فالوورات آنلاین باشن، نه‌تنها بازدیدت بالا می‌ره، بلکه شانس خرید هم چند برابر میشه.

این مقاله قراره کامل و دقیق بهت بگه زمان طلایی برای گذاشتن استوری فروشگاهی کیه، چرا این زمان مهمه، و چطور با انتخاب زمان درست، استوری‌هات رو به فروش تبدیل کنی.

چرا زمان انتشار استوری اهمیت داره؟

الگوریتم اینستاگرام طوری طراحی شده که محتوایی رو اول نشون بده که تازه منتشر شده و تعامل بیشتری بگیره.
اگه استوری رو وقتی بذاری که بیشتر مخاطب‌هات خوابن یا سرشون شلوغه، طبیعتاً بازدیدش پایین میاد.
از طرف دیگه، اگر بتونی زمان‌هایی رو پیدا کنی که بیشتر فالوورها گوشی دستشونه و آنلاین هستن، هم بازدیدت می‌ره بالا، هم شانس این‌که استوریت به اولین گزینه توی حلقه استوری‌ها تبدیل بشه زیاد میشه.
این یعنی شانس دیده شدن و فروش بیشتر.

بهترین زمان‌ها برای گذاشتن استوری فروشگاهی

حالا سؤال اصلی: واقعاً کی باید استوری بذاریم؟ جوابش برای هر فروشگاهی یه کم متفاوته، اما چند بازه زمانی وجود داره که برای بیشتر پیج‌های فروشگاهی جواب داده و می‌تونه شروع خوبی باشه.

۱. صبح زود (۷ تا ۹ صبح)

خیلی از مردم عادت دارن بعد از بیدار شدن، قبل از رفتن سر کار یا دانشگاه، اینستاگرامشون رو چک کنن. اگه استوری تو این ساعت باشه، احتمال دیده شدنش بالاست، مخصوصاً برای مخاطب‌هایی که صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شن.

۲. ظهر (۱۲ تا ۲ بعدازظهر)

این بازه معمولاً زمان استراحت و ناهاره. خیلیا وسط کار یا کلاس یه سر به گوشی می‌زنن. استوری‌هایی که تو این ساعت گذاشته می‌شن، معمولاً بازدید خوبی دارن.

۳. عصر تا اوایل شب (۵ تا ۸ شب)

ساعت برگشتن از محل کار و رسیدن به خونه‌ست. مردم بیشتر سراغ گوشی و شبکه‌های اجتماعی میرن. استوری فروشگاهی تو این بازه، مخصوصاً اگر با تخفیف یا آفر ویژه همراه باشه، می‌تونه کلی تعامل بگیره.

۴. آخر شب (۹ تا ۱۲ شب)

خیلی‌ها عادت دارن قبل خواب، اینستاگرام رو چک کنن و معمولاً وقت بیشتری برای دیدن استوری و پست دارن. اگه استوریت رو شب بذاری، می‌تونه تا صبح فردا توی حلقه استوری بالا بمونه و بیشتر دیده بشه.
سود بیشتر با فروشینو

نکته: مخاطب هدف فروشگاهت رو بشناس

قبل از اینکه یه ساعت رو به عنوان زمان طلایی انتخاب کنی، بهتره بدونی مخاطب‌هات دقیقاً چه کسایی هستن.
مثلاً اگه بیشتر مشتری‌هات دانش‌آموز و دانشجو هستن، شاید ظهر و عصر براشون بهتر باشه.
اگه با خانم‌های خانه‌دار کار می‌کنی، صبح و ظهر احتمالاً بازدید بهتری بگیری.
برای فروشگاه‌های مرتبط با شغل‌های اداری، عصر و شب جواب می‌ده.

بهترین کار اینه که حداقل یه هفته تو ساعات مختلف استوری بذاری و آمار بازدید هرکدوم رو با هم مقایسه کنی.

چطور زمان مناسب رو پیدا کنیم؟

۱. از آمار اینستاگرام (Insights) استفاده کن

تو قسمت Insights پیج بیزینسی یا کریتور، می‌تونی ببینی که فالوورات بیشتر چه ساعتی آنلاین هستن. این ابزار خیلی بهت کمک می‌کنه که دقیق‌تر بفهمی کی باید استوری بذاری.

۲. تست و مقایسه انجام بده

یه هفته صبح زود، هفته بعد ظهر، هفته بعد عصر و شب استوری بذار و تعداد بازدیدها رو ثبت کن.
بعد از یه ماه، به راحتی می‌فهمی تو چه بازه‌ای مخاطب تو بیشتر آنلاین و فعال هست.

۳. رفتار فالوورها رو رصد کن

بعضی وقتا اتفاقات خاص مثل تعطیلی، امتحانات یا حتی رویدادهای بزرگ باعث میشه عادت آنلاین شدن فالوورها عوض بشه.
مثلاً تو تعطیلات نوروز یا تابستون، الگوی آنلاین بودن تغییر می‌کنه.

استراتژی حرفه‌ای برای انتشار استوری فروشگاهی

۱. از استوری زمان‌دار استفاده کن

اگه آفر یا تخفیف لحظه‌ای داری، دقیقاً تو ساعات شلوغ استوریش رو بذار.
مثلاً بنویس "فقط تا ۲۴ امشب" یا "۴ ساعت فرصت داری!"

۲. قبل از زمان طلایی، یادآوری کن

می‌تونی قبل از شروع بازه طلایی، یه استوری سبک یا حتی یه نظرخواهی بذاری تا مخاطب رو گرم کنی و درگیر نگه داری، بعد تو ساعت پیک، استوری اصلی رو منتشر کنی.

۳. چند اسلاید پشت سر هم بذار

بجای یه استوری، دو تا سه اسلاید بذار تا هم تعامل بالا بره، هم مخاطب بیشتر تو پیجت بمونه.

۴. حواست به محتوای مناسب هر ساعت باشه

ساعات اولیه روز، استوری‌های انگیزشی و معرفی
ساعات عصر و شب، استوری پیشنهاد ویژه و تخفیف یا معرفی محصولات جدید
آخر شب، استوری جمع‌بندی یا دعوت به خرید و ثبت سفارش

اشتباهات رایج موقع زمان‌بندی استوری

۱. گذاشتن استوری تو ساعت‌هایی که معمولاً همه مشغول کار یا درس هستن (مثلاً ۳ تا ۵ عصر یا اوایل صبح جمعه)
۲. پشت سر هم گذاشتن تعداد زیادی استوری بی‌هدف (باعث ریزش بازدید میشه)
۳. نادیده گرفتن آمار Insights و عادت‌های مخاطب
۴. تکراری بودن زمان استوری و نداشتن خلاقیت تو انتشار محتوا

نکته‌های تکمیلی برای گرفتن بازدید بیشتر از استوری

  • توی هر استوری، از ابزارهای تعاملی مثل سوال، نظرسنجی یا کوییز استفاده کن تا هم استوریت بالاتر دیده بشه، هم مخاطب درگیر بشه.

  • لوکیشن و هشتگ مرتبط بزنی تا شانس دیده شدن استوریت تو اکسپلور بیشتر بشه.

  • همیشه با فراخوان عمل (CTA) مثل "برای سفارش دایرکت بده" یا "لینک خرید تو بیو هست" کاربر رو راهنمایی کن.

  • استوری‌های مهم رو هایلایت کن تا بعداً هم بازدید بگیرن.

  • اگه می‌خوای آفر ویژه بدی، شب یا عصر بذار تا بیشتر به چشم بیاد.
    مشتری بیشتر فروش بیشتر

تجربه فروشگاه‌های موفق در زمان‌بندی استوری

فروشگاه‌هایی که آمار بالا دارن، معمولاً استوری‌هاشون رو توی بازه‌های شلوغ‌تر منتشر می‌کنن و همیشه هم از Insights کمک می‌گیرن.
خیلی‌ها حتی برای محصولات خاص یا مناسبت‌ها، چند بار در روز استوری می‌ذارن اما محتوای هر کدوم متفاوته.

مثلاً یه پیج پوشاک زنونه گزارش داده بیشترین بازدید و فروشش رو بین ساعت ۹ تا ۱۲ شب گرفته، مخصوصاً وقتایی که تخفیف شبانه گذاشته.
یه فروشگاه لوازم تحریر هم نشون داده ساعت ۱۲ تا ۲ ظهر برایش پرفروشه چون دانش‌آموزا و دانشجوها این زمان آزادترن.

جمع‌بندی و پیشنهاد کاربردی

زمان طلایی برای گذاشتن استوری فروشگاهی، کاملاً بستگی به مخاطب تو داره اما به طور کلی بازه‌های صبح زود، ظهر، عصر و آخر شب همیشه پربازدیدتر بودن.
فراموش نکن فقط یه زمان ثابت رو انتخاب نکنی؛ مدام تست کن، آمار بگیر و برنامه استوری‌هات رو بر اساس عادت‌های مخاطبت بچین.

با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارهای اینستاگرام، می‌تونی نه‌تنها بازدید استوری‌هات رو بالا ببری، بلکه فروش بیشتری هم داشته باشی.

نقش فروشینو در موفقیت استوری مارکتینگ

اگه می‌خوای بعد از هر استوری، سریع و راحت سفارش‌هارو ثبت کنی، فاکتور آنلاین بفرستی و موجودی محصولاتت رو مدیریت کنی، فروشینو یه انتخاب فوق‌العاده‌ست.
لینک سفارش رو تو استوری بذار، مشتری با یه کلیک می‌تونه اطلاعاتش رو وارد کنه و پرداخت رو انجام بده.
دیگه نیاز نیست دایرکت‌ها رو دونه‌دونه چک کنی یا نگران مدیریت سفارش باشی؛ با فروشینو همه چی اتوماتیک و حرفه‌ای پیش میره.

اگه می‌خوای استوری‌هات واقعاً به فروش منجر بشه و مدیریت سفارشات برات راحت‌تر باشه، همین حالا فروشینو رو نصب کن و یه بار امتحانش کن.

پیشنهادهای فروشینو

هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21