foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

فروش در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی
کدام درگاه پرداخت آنلاین برای کسب‌ و کارهای اینستاگرامی بهتر است؟

کدام درگاه پرداخت آنلاین برای کسب‌ و کارهای اینستاگرامی بهتر است؟

فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-26

اگه فروشگاهت رو تو اینستاگرام راه انداخته باشی، حتماً این سوال برات پیش اومده که چطوری پول مشتریارو راحت و ایمن بگیری. کارت به کارت کردن و فرستادن فیش خیلی دردسر داره و ممکنه مشتری فراموش کنه، فیش تقلبی برات بیاد یا برای تاییدش مجبور باشی مدام حسابت رو چک کنی. از طرفی، درگاه پرداخت آنلاین می‌تونه فروش رو سرعت ببخشه و اعتماد مشتریارو هم بالا ببره. اما توی بازار ایران چندین درگاه پرداخت و سرویس مختلف وجود داره و شاید ندونی کدومش برات مناسب‌تره. اینجا می‌خوایم بررسی کنیم که برای کسب‌ و کارهای اینستاگرامی کدوم نوع درگاه یا پلتفرم پرداخت بهتر عمل می‌کنه و اینکه چطور یه سرویس مثل فروشینو می‌تونه همه چیز رو برایت ساده کنه.

چرا درگاه پرداخت آنلاین برای فروشگاه اینستاگرامی مهمه؟

۱. اعتماد مشتری: وقتی مشتری می‌بینه برای پرداخت، یه لینک امن داری و نیازی نیست منتظر شماره کارت و ارسال فیش بمونه، حس می‌کنه با یه فروشنده حرفه‌ای طرفه.
۲. سرعت در فروش: درگاه پرداخت باعث میشه خریدار بدون معطلی وارد مراحل پرداخت بشه و بلافاصله سفارشش ثبت بشه. وقت کمتری هدر میره و احتمال رها کردن خرید پایین میاد.
۳. کاهش خطا و جعل فیش: دیگه لازم نیست یک به یک فیش‌ها رو چک کنی که واقعیه یا نه. سیستم پرداخت آنلاین خودش پیگیر تراکنشه.
۴. راحتی برای فروشنده: وقتی تعداد سفارش‌ها بالا بره، کارت به کارت کردن باعث سردرگمی میشه. درگاه پرداخت همه چی رو شفاف میکنه: هر سفارش با یه تراکنش قطعی.

درگاه پرداخت آنلاین

انواع روش‌های پرداخت آنلاین برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

۱. درگاه مستقیم بانکی: درگاه‌های رسمی برخی بانک‌ها مثل ملت، سامان و... رو میشه استفاده کرد، اما معمولاً نیاز به مجوزهای مختلف داره (نماد اعتماد و...). برای کسب‌وکارای خانگی یا کوچیک ممکنه گرفتن این مجوزها زمانبر باشه.

۲. درگاه واسط پرداخت: سرویس‌های واسطی هستن که در قبال گرفتن یه درصد کارمزد، امکان پرداخت آنلاین رو بدون نیاز به نماد اعتماد ارائه میدن (مثل زرین‌پال، آیدی‌پی و...). برای کسب‌وکارای اینستاگرامی غالباً این درگاه‌های واسط راحت‌تره، چون سریع فعال میشن و دردسر کمتری دارن.

۳. لینک پرداخت اختصاصی: بعضی سرویس‌ها بهت یه لینک میدن که مشتری روش کلیک کنه و بره درگاه پرداخت. این روش واسه اینستاگرام عالیه، چون کافیه لینک رو به صورت پیام به مشتری بدی یا داخل بیو بذاری. خیلی از درگاه‌های واسط این قابلیت رو دارن.

۴. کیف پول الکترونیکی: برخی سرویس‌ها امکان کیف پول دیجیتال میدن که مشتری اونجا پول نگه می‌داره و ازش خرید می‌کنه. تو ایران خیلی فراگیر نشده، ولی ممکنه در آینده بسترش بیشتر باز بشه.

در نهایت، بیشتر کسب‌وکارای اینستاگرامی با درگاه واسط یا لینک پرداخت راحت‌تر کار می‌کنن، چون کمترین پیچیدگی‌های اداری و فنی رو داره.

معیارهایی برای انتخاب درگاه پرداخت آنلاین

۱. میزان کارمزد: ببین کدوم سرویس به‌صرفه‌تره. بعضی‌وقت‌ها کارمزدا متفاوته؛ یه عده درصدی می‌گیرن، یه عده ثابت.
۲. سرعت تسویه: بعضی درگاه‌ها پول رو همون روز یا روز کاری بعد به حسابت می‌ریزن، بعضیا چند روز طول می‌کشه. این مسئله توی نقدینگی کسب‌وکار مهمه.
۳. اعتبار و سابقه: بهتره سراغ سرویس‌هایی بری که شناخته‌شده باشن و سابقه خوبی در زمینه امنیت تراکنش‌ها داشته باشن.
۴. امکانات اضافی: امکان ایجاد لینک پرداخت اختصاصی، گزارش‌های مالی، یا قابلیت تسهیم (اگه با شریک یا همکار فروش داری) می‌تونه ملاک باشه.
۵. پشتیبانی: اگه به هر دلیلی تراکنش مشتری ناموفق شد، باید یه پشتیبانی قوی باشه که جواب‌گو باشه و پول مشتری رو بلوکه نکنه.

پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت و خدماتی فراتر از یک لینک ساده

مسئله فقط لینک پرداخت نیست. اگه فروشگاهت با رشد روبه‌رو بشه، باید بتونی سفارش‌ها رو هم به صورت منظم مدیریت کنی، فاکتور بدی، موجودی محصول رو کنترل کنی و در نهایت بتونی برای مشتری پیامک اطلاع‌رسانی ارسال کنی که از مراحل سفارش خبر داشته باشه. اینجاست که یه سیستم جامع مثل فروشینو نه‌تنها لینک پرداخت و درگاه راحت بهت میده، بلکه همه مراحل فروش رو یکپارچه مدیریت می‌کنه.

فروشینو چطور کمک می‌کنه؟

۱. لینک پرداخت اختصاصی
به‌جای اینکه مدام شماره کارت بدی و منتظر فیش بشی، با فروشینو خیلی راحت می‌تونی یه لینک خرید اختصاصی بسازی. مشتری با زدن رو این لینک میره درگاه پرداخت و سفارش درجا ثبت میشه.

۲. فاکتور آنلاین
بعد از پرداخت، فروشینو فاکتور آنلاین برات صادر می‌کنه که حاوی مشخصات محصول و مبلغ پرداختی و اطلاعات فروشگاهته. این حس حرفه‌ای به مشتری میده و اعتمادشو بیشتر می‌کنه.

  1. مدیریت موجودی و سفارش
    اگه تبلیغ بری یا تعداد سفارشاتت زیاد بشه، دیگه لازم نیست دستی چک کنی کدوم پرداخت شده و کدوم نه. فروشینو در لحظه نشون میده چه محصولی چقدر فروش رفته و آیا موجودیش تموم شده یا نه.

  2. پیامک اطلاع‌رسانی
    خیلی مهمه مشتری بدونه سفارشش در چه مرحله‌ایه. فروشینو به‌صورت خودکار پیامک میده که «سفارش شما ثبت شد»، «در حال ارسال» و... تا مشتری از تو نپرسه.

  3. وب‌سایت فروشینو
    اگه فراتر از اینستاگرام، یه وب‌سایت هم می‌خوای، فروشینو بهت امکان ساخت سایت فروشگاهی رو هم میده که با همون لینک پرداخت کار می‌کنه. اینطوری مشتریانی که از گوگل میان هم راحت می‌تونن سفارش بدن.

چطور تشخیص بدیم کدوم درگاه پرداخت مناسب‌تره؟

اینکه بگی «فقط فلان درگاه بهترینه»، شاید درست نباشه؛ چون هر کدوم مزایا و کارمزدهای خودشون رو دارن. اما برای یه کسب‌وکار اینستاگرامی کوچیک تا متوسط، غالباً درگاه واسط که لینک پرداخت در اختیارت بذاره، مناسب‌تره. دلیلش اینه که گرفتن مجوزهای بانک مرکزی و اینماد برای درگاه مستقیم ممکنه سخت و زمانبر باشه. سرویس‌های واسط با یه ثبت‌نام ساده راه می‌افتن و یه لینک بهت میدن که بتونی همون روز ازش استفاده کنی.

در مرحله بعدی، ببین آیا سرویس موردنظر گزارش‌های خوبی بهت میده؟ سرعت تسویه پولش به حسابت چجوریه؟ پشتوانه پشتیبانی داره یا نه؟ اگر دیدی اوکیه، می‌تونی یکی دو ماه تست کنی و اگه مشکلی نداشتی، همون سرویس رو ادامه بدی.

مقایسه کارت به کارت با درگاه پرداخت

  • کارت به کارت
    • ممکنه برای بعضی مشتریا راحت باشه، چون عادت دارن همیشه فیش بفرستن.
    • اما احتمال فیش تقلبی یا دیر تایید شدن بالاست و حوصله می‌خواد.
    • وقتی فروش زیاد بشه، سردرگم میشی و همش باید حسابت رو چک کنی.
  • درگاه پرداخت
    • امنیت و سرعتش بیشتره.
    • نیازی به چک کردن فیش نداری.
    • مشتری حس حرفه‌ای بودن کسب‌وکارت رو می‌گیره و برای خریدهای بعدی هم راغب‌تره.

نتیجه اینکه درگاه پرداخت قطعاً برای رشد و آینده فروشگاه مفیدتره.

هزینه راه‌اندازی چقدره؟

درگاه‌های واسط عموماً رایگانه ورودیشون، ولی یه درصد کارمزد از هر تراکنش برمی‌دارن (مثلاً ۱ درصد تا سقفی محدود). اگه فروشت بالا باشه، شاید بهتر باشه بری سراغ درگاه‌های دیگه یا پلن کارمزدی گرون‌تر ولی سقف کارمزد پایین‌تر. یا اگه طی روز تراکنش‌های کمی داری، همون طرح معمولی کفایت می‌کنه. برای فروش‌های میلیونی ممکنه بخوای کمی حساب‌کتاب کنی که کارمزدی که میدی برات به‌صرفه باشه.

راه اندازی سیستم پرداخت

آینده پرداخت آنلاین برای پیج‌های اینستاگرامی

اینستاگرام با رشد فوق‌العاده، یه بستر فوق‌العاده برای فروشه. ولی مشکلاتی مثل نبود لینک کلیک‌خور (توی کپشن) یا سختی در انتقال مخاطب به وب‌سایت همیشه چالش ایجاد می‌کنه. به مرور ابزارهایی بیشتر و بهتری میاد که پرداخت رو راحت‌تر کنه. بعضی پیج‌ها با QR کد کار می‌کنن، بعضیا مستقیم لینک خرید محصول فروشینو تو دایرکت میدن. به هر حال، هر راهی که باشه، وجود یه درگاه امن و مطمئن برای کسب‌وکار بسیار حیاتیه تا مشتری در لحظه تصمیم‌گیری خرید، کمترین فاصله رو با پرداخت نهایی داشته باشه.

نتیجه‌گیری

برای یه کسب‌وکار اینستاگرامی، درگاه پرداخت آنلاین تقریباً لازمه؛ چون خریدارا دیگه حوصله کارت به کارت ندارن و احتمال کلاه‌برداری یا اشتباه هم بالاست. سرویس‌های واسط پرداخت مثل زرین‌پال یا آی‌دی‌پی می‌تونن گزینه مناسبی باشن. اما در نهایت بهتره از سیستمی استفاده کنی که تمام نیازای فروش رو برآورده کنه؛ مثل فروشینو که علاوه بر لینک پرداخت و صدور فاکتور آنلاین، امکان مدیریت سفارش و موجودی رو هم فراهم می‌کنه. اینطوری نه تنها پرداختت امن و راحت میشه، بلکه سردرگمی کارت هم کم میشه و وقت بیشتری داری تا پیجتو گسترش بدی و فروش رو بالا ببری.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01