foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

فروش در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی
تبلیغات بلاگری اینستاگرام: چگونه اینفلوئنسر مناسب را برای محصولاتمان انتخاب کنیم؟

تبلیغات بلاگری اینستاگرام: چگونه اینفلوئنسر مناسب را برای محصولاتمان انتخاب کنیم؟

فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-26

این روزها، اینفلوئنسر مارکتینگ یا همون تبلیغات با بلاگرهای اینستاگرامی، تبدیل شده به یکی از موثرترین روش‌های جذب مخاطب و افزایش فروش در فضای آنلاین. اما همیشه یه سوال بزرگ هست: «از کدوم بلاگر یا اینفلوئنسر استفاده کنیم تا نتیجه بگیریم؟» انتخاب اشتباه می‌تونه هزینه و وقتی که صرف تبلیغات می‌کنی رو هدر بده، ولی انتخاب درست می‌تونه فروش رو حسابی بالا ببره. توی این پست می‌خوایم قدم‌به‌قدم ببینیم چطور اینفلوئنسر مناسب رو پیدا کنیم و بعدش چجوری روند جذب مشتری رو با کمک ابزاری مثل فروشینو مدیریت کنیم.

چرا تبلیغات با بلاگرها مهمه؟

از بین همه روش‌های تبلیغاتی، اینفلوئنسر مارکتینگ این روزا حسابی داره می‌درخشه. دلیلش اینه که مردم دوست دارن توصیه خریدشون رو از یه نفر بگیرن که واقعاً قبولش دارن یا دوستش دارن. اگه اون شخص بلاگر بشه بلندگوی معرفی محصول تو اینستاگرام، مخاطبانش هم با اعتماد بیشتری به محصول نگاه می‌کنن. این شیوه تبلیغات، نوعی بازاریابی دهن‌به‌دهانی مدرن محسوب میشه که خیلی قدرتمنده.

قدم اول: شناخت دقیق محصول و مخاطب

قبل از اینکه وارد مذاکره با هر بلاگری بشی، باید مشخص کنی محصولت چیه و چه مخاطبی داره. مثلاً اگه لوازم آرایشی می‌فروشی، باید بفهمی جامعه هدفت بیشتر دختران ۱۸ تا ۳۰ ساله هستن یا مثلاً خانم‌های بالای ۳۰ سال. یا اگه محصولات بچه‌گانه ارائه می‌کنی، طبیعیه که باید سراغ بلاگرهای مادری بری. این شناخت، باعث میشه موقع انتخاب بلاگر، هدفت رو واضح‌تر بدونی.

تبلیغات با بلاگر

قدم دوم: جستجو در دنیای اینستاگرام

حالا که مخاطبو می‌شناسی، نوبت می‌رسه به جستجو برای پیدا کردن بلاگری که به موضوعت مرتبط باشه. برای این کار می‌تونی:

  • از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنی تا پیج‌های فعال در اون زمینه رو پیدا کنی.
  • از سرویس‌های آنالیز پیج اینستاگرام یا حتی جستجوهای گوگل کمک بگیری.
  • رقبای خودتو زیر نظر بگیری که دارن با چه بلاگرهایی کار می‌کنن.

قدم سوم: بررسی اعتبار بلاگر

همه بلاگرها پیج پر بازدید دارن ولی هر پیج پر بازدیدی الزاماً برای تبلیغات ما مناسب نیست. اول از همه باید صحت فالوورها رو چک کنی؛ اینکه واقعی باشن یا نه. خیلی پیج‌ها هستن که فالوور فیک دارن و تو بهای بیخود میدی.
بعد می‌رسیم به نرخ تعامل . ببینید چقدر از فالوورها واقعاً لایک می‌کنن، کامنت می‌ذارن یا با استوری‌هاش تعامل دارن. اگه پیجی ۱۰۰هزار فالوور داره اما فقط ۱۰۰۰ تا لایک می‌گیره، شاید تعامل مناسبی نداشته باشه.
علاوه بر این، ببین سبک محتواهاش با سبک و ارزش‌های برندت هماهنگ هست یا نه. مثلاً اگه لحن بلاگر خیلی تنده و شوخ هست و تو یه برند لوکس و جدی هستی، شاید همخونی نداشته باشه.

قدم چهارم: مخاطب بلاگر رو بررسی کن

یه بلاگر ممکنه خودش مخاطبی باشه که به درد محصولت نمی‌خوره. مثلاً یه پیج فشن شاید مخاطبان جوان داره، اما تو محصولت یه چیزیه که خانم‌های سن بالا نیاز دارن.
یا پیجی که مخاطبش بیشتر مردانه، ولی تو داری لباس زنونه می‌فروشی. میشه تست کرد ولی ریسک خیلی بالاست. بهتره پیجی رو پیدا کنی که واقعاً به جامعه هدف تو نزدیک باشه.

بررسی مخاطب

قدم پنجم: نحوه تبلیغات

شاید برات این سوال پیش بیاد که تبلیغات استوری بهتره یا پست؟ استوری تبلیغاتیه یا ریلز؟ پاسخ بستگی به محتوا داره:

  • استوری: بازدید سریع داره، مخاطب حس فوری بودن رو تجربه می‌کنه، ولی بعد ۲۴ ساعت پاک میشه.
  • پست: موندگاره، ولی بازدید ممکنه اولش کمتر باشه. همچنین هزینه پست معمولاً بالاتره.
  • ریلز : اگه محتوای ویدیویی داری و بلاگر می‌تونه خلاقیت نشون بده، می‌تونه وایرال بشه.
    انتخاب فرمت تبلیغ به استراتژی برندت برمی‌گرده. بعضیا ترجیح میدن یه ریلز خفن بسازن که جنبه وایرال داره، بعضیا یه عکس ساده ولی زیبا.

قدم ششم: تعیین بودجه و توافق

حالا که پیج موردنظرتو پیدا کردی، باید بودجه رو مشخص کنی. بعضی بلاگرها هزینه‌شون بالاست و لزوماً برات مقرون به صرفه نیست. می‌تونی برای شروع با بلاگرهای کوچک که جامعه مخاطب کوچیک‌تری دارن، ولی تعامل بالا دارن، کار کنی. حتی برخی وقتا میشه به جای پول، کالا به بلاگر بدی، البته اگه محصولت براش جذاب باشه.
تو مذاکره، حتماً نوع تبلیغ، تعداد استوری یا پست و زمان موندن پست رو مشخص کن. یه نکته مهم اینه که بلاگر صادقانه محصول تو رو معرفی کنه و مخاطب نفهمه این یه تبلیغ فیکه. هرچی معرفی طبیعی‌تر باشه، نتیجه بهتره.

قدم هفتم: تحلیل نتایج

بعد از اینکه تبلیغ رفتی، نباید کارو تموم‌شده بدونی. مهمه که ببینی چقدر بازدید داشتی، چند نفر خرید کردن، چند نفر پرسیدن. خیلیا یه لینک اختصاصی درست می‌کنن که بفهمن ترافیک از کجا اومده. در این مرحله، فروشینو نقش پررنگی داره.

فروشینو چطوری کمک می‌کنه؟

وقتی تبلیغات بلاگری میری، ممکنه یه‌دفعه با هجوم سفارشات روبه‌رو بشی یا کلی آدم میان دایرکت سوال می‌پرسن. اینجاست که یکپارچگی سیستم فروش اهمیت پیدا می‌کنه. فروشینو یه سیستم مدیریت سفارش آنلاین و پرداخت داره که می‌تونه کارتو خیلی راحت‌تر کنه:

  • لینک پرداخت اختصاصی
    اگه یه نفر با دیدن استوری بلاگر میاد تو پیجت و می‌خواد خرید کنه، به‌جای اینکه شماره کارت بدی، یه لینک پرداخت مستقیم می‌فرستی که مشتری سریع بره درگاه پرداخت. دیگه لازم نیست منتظر فیش بمونی.

  • صدور فاکتور آنلاین
    بلافاصله بعد از پرداخت، یه فاکتور آنلاین براش صادر میشه که حس اعتماد رو می‌بره بالا.

  • مدیریت موجودی محصولات
    وقتی با تبلیغات، سفارش زیاد میشه، اگه موجودی تموم شه و حواست نباشه، ممکنه بیخودی سفارش بگیری و نتونی تأمین کنی. فروشینو همون لحظه موجودی رو کم می‌کنه که دوباره‌فروشی نکنی.

  • پیامک اطلاع‌رسانی
    برای هر مرحله سفارش، می‌تونی پیامک بفرستی که مشتری بدونه سفارش در چه مرحله‌ایه و همراهت بمونه.

  • وب‌ سایت فروشینو
    اگه تا حالا وبسایتی نداشتی یا می‌خواستی بدون دردسر یه سایت فروشگاهی داشته باشی، وب‌سایت فروشینو دقیقاً همون چیزیه که دنبالش هستی. خیلی سریع سایتتو راه‌اندازی می‌کنی، محصولات رو با قیمت و توضیحات می‌چینی، مشتری مستقیم وارد درگاه پرداخت میشه و سفارش ثبت میشه. همه امکانات لینک پرداخت، فاکتور آنلاین، مدیریت موجودی و ارسال پیامک هم به‌صورت یکپارچه در دسترسته.

مهم‌تر از همه اینه که تو شلوغی بعد تبلیغ، دیگه نیازی نیست دستی فیشا رو چک کنی یا سفارشای مختلف رو ردگیری کنی؛ فروشینو همه کارا رو برات سروسامون میده. در نهایت هم می‌تونی ببینی چند تا سفارش از تبلیغ فلان بلاگر اومده، چقدر فروش داشتی و آیا ارزش داشت یا نه.

انتخاب بلاگر

گام آخر: جمع‌بندی و ارزیابی

تبلیغات بلاگری اینستاگرام اگه درست انتخاب بشه، یه سکوی پرتابه. اما باید حواست باشه که:

  1. بلاگر رو با توجه به مخاطب و نوع محصولت انتخاب کنی.
  2. نرخ تعامل و فالوورهای واقعی رو بررسی کنی.
  3. روش تبلیغ رو مطابق با هدفت انتخاب کنی (استوری، پست، ریلز).
  4. بودجه‌ات رو هوشمندانه خرج کنی و توافق واضحی داشته باشی.
  5. نتیجه رو تحلیل کنی و اگه از فروشینو استفاده می‌کنی، داده‌های مرتب و شفافی از سفارشا بگیری.

در نهایت یادت باشه تبلیغات بلاگری هم مثل بقیه روش‌های تبلیغاتی یه بخش از بازاریابی توئه. حواست باشه که محتوای پیج یا سایتت، خدمات پس از فروش، قیمت‌گذاری و رابط کاربری همه مرتب و آماده باشه تا وقتی مخاطب یهویی هجوم میاره، بتونی ازشون خرید بگیری. فروشینو کمک می‌کنه وقتی مشتری خواست خرید کنه، همه چی روان و ساده باشه و حس کنه با یه برند حرفه‌ای طرفه. و همین حسه که باعث میشه از یه بازدیدکننده ساده، به یه مشتری همیشگی تبدیل بشه.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
آموزش کمپین فروش در اینستاگرام | افزایش فروش آنلاین
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه ۵ دقیقه
آموزش کمپین فروش در اینستاگرام | افزایش فروش آنلاین
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-25
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
آموزش کمپین فروش در اینستاگرام | افزایش فروش آنلاین
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه ۵ دقیقه
آموزش کمپین فروش در اینستاگرام | افزایش فروش آنلاین
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-25