دسته بندی ها

استفاده از محتوای آموزشی برای افزایش فروش در اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
اگه یه پیج کاری تو اینستاگرام داری و میخوای فروشت رو بالا ببری، احتمالاً تا حالا متوجه شدی که صرفاً گذاشتن عکس محصول و نوشتن «قیمت دایرکت» خیلی جواب نمیده. مخاطب نیاز داره تا حس کنه محتوای ارزشمندی ازت میگیره، نه اینکه فقط براش تبلیغ کنی. یکی از بهترین راهها برای جلب توجه و اعتماد مخاطب، تولید محتوای آموزشی در کنار معرفی محصولاته. در این پست میخوایم ببینیم چطور محتوای آموزشی میتونه فروش رو بالا ببره و در آخر هم میبینی چطور با فروشینو میتونی کل فرآیند خرید رو ساده کنی.
۱. چرا محتوای آموزشی در اینستاگرام اهمیت داره؟
بعضیها فکر میکنن برای فروش بیشتر باید مرتب تبلیغ کنن: «این محصول رو بخرید، جنسش خوبه، اینقدر تومنه». اما این روش خیلی زود خستهکننده میشه. محتوای آموزشی به مخاطب یاد میده و حس میکنه “چیزی یاد گرفتم، چه پیج خوبی!”، در نتیجه:
-
اعتماد مخاطب رو جلب میکنی
وقتی بهش آموزش مفید میدی، حس میکنه متخصصی و بهتر محصولت رو هم باور میکنه. -
تعامل بالا میبره
مردم دوست دارن با محتوای مفید ارتباط برقرار کنن، لایک کنن، سیو کنن، کامنت بذارن و حتی به دیگران هم معرفی کنن. -
تبدیل مخاطب به مشتری
وقتی یاد بگیره چجوری از محصولت استفاده کنه یا چه نیازی رو حل میکنه، راحتتر خرید میکنه.

۲. چه نوع محتوای آموزشی میتونی بسازی؟
-
نکات یا ترفندها
مثلاً اگه کیف میفروشی، یه محتوای کوتاه درباره نحوه تمیز کردن یا ست کردن کیف با لباس مختلف. -
قبل و بعد
اگه محصولی داری که یه تغییر ایجاد میکنه (مثلاً محصولات آرایشی، دکور)، عکس یا ویدیو قبل و بعد بسازی و توش توضیح بدی چطور به این نتیجه رسیدی. -
مراحل ساخت یا پشت صحنه
اگه دستساز درست میکنی یا فرایند تولید داری، یه آموزش مختصر از این که چطور محصولت ساخته میشه میتونه خیلی جذاب باشه. -
روش استفاده از محصول
بعضی وقتا مشتری نمیدونه چطور از محصول استفاده کنه یا چطوری نگهداری کنه. یه ویدیو یا پست آموزشی بذار که با نکتههای ساده کمکش کنی.
۳. چطور محتوای آموزشی رو به فروش ربط بدیم؟
شاید فکر کنی خب من بیام محتوای آموزشی بدم، ولی چه جوری بفهمن محصول منم باید بخرن؟ پس حواست باشه به صورت ظریف ولی واضح محصولتو توی محتوا جای بدی:
-
مثال از محصول خودت
مثلاً اگه درباره نحوه تمیز کردن لباس آموزش میدی، لباسهای خودتو نشون بده و در آخر بگو «این لباس رو هم از کالکشن جدیده، برای خرید لینک بیو رو ببین.» -
دعوت به خرید
آخر محتوا میتونی یه فراخوان عمل (CTA) بذاری: «اگه از این آموزش خوشت اومد و میخوای این محصول رو همین حالا بگیری، یه لینک خرید اختصاصی داریم که میتونی یه کلیک بری صفحه پرداخت.» -
تخفیف یا هدیه
ممکنه یه پیشنهاد ویژه بذاری. مثلاً «اگه بعد از دیدن این آموزش تا ۲۴ ساعت آینده سفارش بدی، ۱۰ درصد تخفیف داری.»

۴. مسیر خرید رو هم ساده کن، وگرنه تاثیرش کم میشه
حتی اگه بهترین محتوای آموزشی رو داشته باشی، اگه مشتری بخواد بخره و ببینه باید بره دایرکت، شماره کارت بگیره، فیش بفرسته… دوباره ممکنه منصرف شه. لازمه روش خرید راحت و امن باشه.
فروشینو: فرایند خرید رو آسون میکنه
-
لینک خرید اختصاصی
هر محصول یه لینک خرید اختصاصی جدا داره که میتونی تو استوری یا بیو بذاری. تو محتوای آموزشی میگی «اگه خوشتون اومده، لینک خرید توی بیو رو کلیک کنید.» مشتری با یه کلیک سفارش میده، نیازی به کارت به کارت نیست. -
فاکتور آنلاین
به محض خرید، یه فاکتور حرفه ای براش ارسال میشه. این حس اعتماد رو بهش میده که خریدش رسمی و پیگیریپذیره. -
پیامک اطلاعرسانی
مشتری از لحظهای که پول میده تا زمانی که کالا براش ارسال بشه، پیامک میگیره و میدونه سفارش تو چه مرحلهایه. -
مدیریت سفارش و موجودی
سفارشا رو راحت توی یه پنل مدیریت میکنی، محصول ناموجود رو اشتباه نمیفروشی یا سفارشی رو فراموش نمیکنی. -
وبسایت فروشگاهی فروشینو
اگر میخوای اعتماد مشتری رو چندبرابر کنی، میتونی علاوه بر پیج اینستاگرامی، یه وبسایت فروشگاهی هم داشته باشی. فروشینو این امکان رو میده که بدون دردسر برنامهنویسی،
یه سایت کامل برای محصولاتت راه بندازی، اون رو به درگاه پرداخت امن وصل کنی و تجربه یه خرید حرفهای رو به مشتریانت هدیه بدی. اینطوری افرادی هم که با اینستاگرام راحت نیستن، از گوگل پیدات میکنن و از سایتت سفارش میدن. -
گزارش فروش
میبینی کدوم پست آموزشی یا تبلیغات منجر به فروش بیشتر شده و میتونی برای بعدی هم همون سبک رو ادامه بدی.
۵. چند ایده برای محتوای آموزشی در اینستاگرام
-
ریلز یک دقیقهای “چطور از این محصول استفاده کنیم”
یه ویدیو کوتاه بساز که چند تا مرحله ساده رو نشون بده. وسطش میتونی بگی “برای خرید، لینک بیو رو ببین.” -
پست اسلایدی “گام به گام آموزش”
اسلاید اول اسم آموزش، اسلایدهای بعدی توضیح و تصویر مراحل. آخرش هم یه اسلاید: “اگه میخوای این محصول رو بگیری، روی لینک خرید ما تو بیو کلیک کن یا استوری بعدی.” -
استوری “سوال و جواب آموزشی”
مثلاً بپرسی “چه مشکلی تو استفاده از این محصول داری؟” یا “دوست داری چه نکتهای یاد بگیری؟” بعد پاسخ بدی و روش خرید رو یادآوری کنی. -
لایو آموزشی
اگه فرصت داری، یه لایو کوتاه بذار درباره نکات حرفهای محصولت یا راهنمای استفادهش. بعدش سیو کن و لینک خرید رو هم زیرش بذار.

۶. جمع بندی
محتوای آموزشی روشی فوقالعاده برای ایجاد اعتماد و افزایش فروشه. مخاطب وقتی میبینه داری براش چیزی مفید میگی یا مشکلی رو براش حل میکنی، حس میکنه با یه برند حرفهای طرفه که فقط دنبال فروش نیست، بلکه ارزش اضافه میکنه. ولی یه نکته مهم اینه که روش خرید هم باید ساده باشه که اگه مشتری بعد از آموزش، بخواد بخره، منصرف نشه.
اینجاست که فروشینو با لینک خرید اختصاصی، فاکتور آنلاین، پیامک اطلاعرسانی و مدیریت سفارش، مسیر خرید رو راحت میکنه. دیگه لازم نیست کارت به کارت کنه یا فیش بفرسته. اینطوری محتوای آموزشی واقعاً به فروش ختم میشه، نه فقط لایک و کامنت. پس دست به کار شو و یه پست یا استوری آموزشی بساز، لینک خرید فروشینو رو بهش وصل کن و ببین چطور فروش بالا میره.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.