دسته بندی ها

چطور سفارشها رو به سرعت از ثبت تا تحویل مدیریت کنیم؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
توی دنیای امروز، سرعت حکم طلا رو داره. مشتری که سفارش میده، میخواد خیلی زود خیالش راحت بشه که سفارش ثبت شده و بیدردسر به دستش میرسه. اگه پروسه رسیدگی به سفارش طول بکشه یا نظم نداشته باشه، احتمال داره مشتری سفارش رو کنسل کنه یا از خریدش ناراضی بشه. اما اگه سریع و دقیق سفارشها رو هندل کنید، هم مشتری خوشحالتره، هم آمار لغو سفارش کمتر میشه و هم اسم فروشگاهتون بین بقیه مطرحتر میشه. پس مدیریت درست سفارشها میتونه خیالتونو از بابت رضایت مشتری راحت کنه و در نهایت، باعث فروش بیشتر بشه.
فروشینو چیست و چه کمکی میکند؟
فروشینو یه پلتفرم همهکاره برای مدیریت فروشگاهای اینترنتیه. از اینکه محصولات رو چطور اضافه کنید گرفته تا اینکه چطور موجودی رو رصد کنید و پیامک برای مشتری بفرستید، همه رو یهجا براتون فراهم میکنه. این یعنی شما میتونید از لحظهای که مشتری محصولشو انتخاب میکنه تا وقتی به دستش میرسه، کل پروسه رو یکپارچه و بدون دردسر مدیریت کنید. از قضا، بهخاطر همین یکپارچگیه که کارتون راحتتر و خطاهای انسانی هم حسابی کمتر میشه.
ثبت سفارش؛ آغاز یک سفر
همه چیز از اینجا شروع میشه که مشتری میاد محصول مورد علاقهش رو انتخاب میکنه و سفارش میده. توی این مرحله، فروشینو چند تا قابلیت داره که کار رو براتون راحت میکنه. اول اینکه سبد خرید ساده داره، یعنی مشتری میتونه راحت محصولاتو اضافه کنه و جمع نهایی قیمتو ببینه. دوم اینکه روشای مختلف پرداخت داره؛ از کارت به کارت گرفته تا درگاه آنلاین یا پرداخت در محل. سوم اینکه سایت فروشگاهیای که با فروشینو میسازید، روی موبایل و کامپیوتر درست و حسابی کار میکنه و مشتری موقع ثبت سفارش اذیت نمیشه.
تأیید سفارش؛ مهمترین گام اعتمادسازی
وقتی سفارش ثبت شد، مرحله بعدی اینه که به مشتری اطلاع بدید «سفارش ثبت شد و ما در جریانیم!» اینجاست که سیستم پیامک فروشینو میاد وسط و به محض دریافت سفارش، یه پیامک تأیید برای مشتری میفرسته. اینطوری مشتری خیالش راحت میشه که سفارشش گموگور نشده و شما هم تو پنل مدیریت میبینید که سفارش جدیدی ثبت شده، اسم مشتری و روش پرداختش رو هم میبینید. این کار باعث میشه مشتری مدام تماس نگیره بپرسه «سفارشم چی شد؟» چون یه پیامک داره که همه چی رو شفاف میگه.
مدیریت موجودی؛ جلوگیری از فروش اشتباهی
حالا شاید بگید «اگه مشتری سفارشو ثبت کرد ولی ما موجودی کافی نداشته باشیم چی؟» اینجاست که سیستم انبارداری فروشینو به کار میاد. این سیستم موجودی هر محصول رو لحظهای آپدیت میکنه. مثلا اگه یه محصول رو به تعداد محدود دارید، خودش بهتون میگه که دیگه بیشتر از این تعداد نمیشه سفارش گرفت. اینطوری مشتریا سفارششون رو بدون دردسر ثبت میکنن و شما هم مجبور نیستید هی به یکی بگید «ببخشید، تموم کردیم.» یا سفارش رو کنسل کنید. همه چی اتوماتیک پیش میره و نارضایتی مشتری پیش نمیاد.
آمادهسازی سفارش؛ بستهبندی و هماهنگی ارسال
پس از اینکه مطمئن شدید موجودی محصول کافی هست و سفارش تایید شده، نوبت میرسه به آماده کردن بسته. فروشینو اینجا هم دستتون رو میگیره. اول از همه میتونید فاکتور رسمی و تر و تمیزی صادر کنید که لوگوی فروشگاهتون توش باشه. بعد توی پنل مدیریت وضعیت سفارش رو تغییر میدید به «در حال آمادهسازی» یا «بستهبندی»، هر وقت هم خواستید، برای مشتری پیامک میفرستید که فلان مرحله تموم شد. آخرش هم باید بسته رو تحویل پیک یا پست بدید که فروشینو امکان ثبت اطلاعات ارسال و کد رهگیری رو هم داره. اینجوری میدونید کی بسته فرستاده شده و مشتری تقریبا چه زمانی تحویل میگیره.
ارسال سفارش؛ کلید رضایت فوری
اگر قرار باشه مشتری الان هزینه کنه و چند روز منتظر بمونه که بسته کِی میرسه، مهمه که شما کارو سریع پیش ببرید. وقتی شما توی فروشینو وضعیت رو میذارید روی «ارسال شده»، بلافاصله پیامک میره برای مشتری که فلان روز سفارشت راهی شده. اگه از پست یا سرویسای این شکلی استفاده میکنید که کد رهگیری دارن، میتونید اون کد رو توی سیستم وارد کنید تا مشتری خودش مسیر بسته رو دنبال کنه. نکته مهم اینه که اگه سفارشای زیادی در روز دارین، فروشینو نظم میده که کدوم بستهها آماده ارسالن، کدومشون در حال پست شدن و... خلاصه خیالتون راحت میشه چیزی قاطی پاتی نشه.
تحویل سفارش؛ تجربه نهایی مشتری
خب حالا مشتری منتظره که بستهاش رو سالم تحویل بگیره. اینجا هم فروشینو با امکاناتش کمکتون میکنه. مثلا وقتی سفارشو «تحویل شده» میزنید، میتونید یه پیامک تشکر برای مشتری بفرستید و حتی ازش بخواید که نظرش رو درباره محصول یا سرویس شما بگه.
نقش گزارشگیری و تحلیل در بهبود مدیریت سفارش
فروشینو یه عالمه گزارش بهتون میده؛ مثلا اینکه در ماه چقدر فروش داشتید، کدوم محصولا بیشتر فروش رفته، سفارشای دیر ارسال شده کدومان و... این گزارشا خیلی کمک میکنه متوجه بشید اگه جایی داره کند پیش میره یا مشکلی وجود داره، بتونید سریع رفعش کنید. از طرفی میتونید ببینید کدوم محصولات محبوبترن تا بیشتر سفارش بدید یا روی اونا بیشتر تبلیغ کنید. همچنین میشه مشتریای وفادارتون رو بشناسید و بهشون تخفیف اختصاصی بدید تا حس خاص بودن کنن.
ارزش افزوده با پیامکها و اطلاعرسانیها
فروشینو فقط یه سرویس مدیریتی ساده نیست، بلکه یه راه برای بالا بردن سطح تجربه خرید مشتریاته. شما میتونید مشتریا رو قدم به قدم در جریان سفارش بذارید؛ از ثبت تا ارسال و تحویل. این کار باعث میشه مشتری حس کنه فروشگاه شما همیشه در دسترسه و همه چیز شفافه. همچنین امکان فرستادن پیامکای مناسبتی هم هست که بتونید از طریقش جشنوارهها و تخفیفای ویژه رو اطلاعرسانی کنید.
چرا فروشینو انتخاب مناسبی است؟
ممکنه بگید «روشهای مدیریتی خیلی هست، چرا فروشینو؟» خب دلیلش اینه که فروشینو یه بسته کامل ارائه میده؛ هم وبسایت فروشگاهی بهتون میده، هم سفارشها رو مدیریت میکنه، هم انبارداری و صدور فاکتور داره، هم پیامک اطلاعرسانی. همه چیز یکجا جمع شده و کار باهاش هم راحته. تازه، پشتش هم یه تیم پشتیبانی قوی هست که اگه سوالی براتون پیش اومد، راهنماییتون کنه. خلاصه، جای اینکه برای هر کار یه سرویس جدا داشته باشید، با فروشینو همه رو از یه جا کنترل میکنید و دیگه استرس کمبیارید.
جمعبندی؛ یک قدم تا مدیریت عالی سفارشها
اگه تا الان با روشهای قدیمی درگیر بودید یا کلی زمان صرف میکردید تا سفارشات و انبار رو سر و سامان بدید، حالا وقتشه روش هوشمندانهتری رو امتحان کنید. فروشینو دقیقا برای همین نیاز طراحی شده. مطمئن باشید وقتی مشتریا ببینن چقدر سریع و بیدردسر سفارششون میاد دستشون، هم خودشون باز ازتون خرید میکنن هم برندتون رو به بقیه معرفی میکنن. اونجاست که میبینید سود و اعتبارتون همزمان بیشتر میشه. پس امروز دستبهکار بشید و فروشینو رو دانلود کنید و از همین الان یه تحولی تو مدیریت سفارشهاتون ایجاد کنید.