foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای برگزاری قرعه‌کشی و مسابقه در اینستاگرام برای جذب فالور و افزایش فروش

راهکارهای برگزاری قرعه‌کشی و مسابقه در اینستاگرام برای جذب فالور و افزایش فروش

دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-26

این روزها برگزاری قرعه‌کشی و مسابقه در اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب و بالا بردن فروشه. از طرفی، یه مسابقه جذاب می‌تونه تعامل پیج رو خیلی بالا ببره و از طرف دیگه، اگه هوشمندانه طراحی نشه، ممکنه فقط چند روزی سروصدا کنه و بعد دیگه خبری از فالوورها و مشتریا نباشه. توی این پست می‌خوایم قدم به قدم ببینیم چطوری میشه یه مسابقه یا قرعه‌کشی موفق برگزار کرد، چی کار کنیم که بیشترین بازده رو داشته باشیم و در نهایت چجوری می‌تونیم با ابزارهایی مثل فروشینو این جریان رو بهتر مدیریت کنیم.

چرا مسابقه اینستاگرامی؟

هر روز کلی پیج میان و میرن. بعضیا با تبلیغات گرون یه عالمه فالوور جذب می‌کنن ولی بعدش فروشی که باید رو ندارن. مسابقه و قرعه‌کشی طوری طراحی میشه که آدم‌ها رغبت کنن بر اساس قوانین شما، عمل کنن؛ مثلاً پست رو لایک کنن، کامنت بذارن یا دوستانشون رو تگ کنن. این کار باعث میشه به صورت ارگانیک، مخاطب بیشتر جذب بشه و تعامل پیجت بالا بره. در نتیجه، الگوریتم اینستاگرام هم بیشتر نشونت میده و هم می‌تونی با این کار یه فروش دلچسب رو تجربه کنی.

قدم اول: هدفت چیه؟

قبل از اینکه پست مسابقه رو طراحی کنی، باید بدونی دقیقاً می‌خوای چی رو به دست بیاری. جذب فالوور؟ افزایش فروش یه محصول خاص؟ معرفی برند؟ چون راهکار و قوانین مسابقه بستگی به هدف اصلی داره. اگه هدفت صرفاً افزایش فروش باشه، قوانین رو جوری می‌چینی که شرکت‌کننده‌ها محصولی رو بخرن یا حداقل یه فرایند سفارش رو طی کنن. اگه هدفت جذب فالووره، شاید کامنت یا تگ دوستان رو بخوای.

هدف برگزاری مسابقه

قدم دوم: جایزه جذاب انتخاب کن

جایزه مسابقه باید انقدر جذاب باشه که آدم‌ها براش وقت بذارن و توی مسابقه شرکت کنن. یه هدیه بی‌ربط یا خیلی ارزون که انگیزه ایجاد نکنه، فایده نداره. در عین حال، نباید اون‌قدر گرون باشه که برات نابه‌صرفه بشه. می‌تونی:

  • جایزه مرتبط با محصول: مثلاً اگه محصولات آرایشی داری، پکیج محصولاتت رو هدیه بدی.
  • تخفیف ویژه یا خرید رایگان: بعضی وقتا یه بن هدیه یا تخفیف سنگین می‌تونه خیلی هیجان‌انگیز باشه.
  • جوایز دیجیتال: اگه دوره آموزشی یا فایل دیجیتالی داری، اون رو به عنوان هدیه بدی.

قدم سوم: قوانین شرکت در مسابقه

خیلی مهمه که قوانینت شفاف باشه. مثلاً:

  1. پست مسابقه رو لایک کن.
  2. چند نفر از دوستاتو تگ کن (بعضیا میگن هرچی بیشتر تگ کنی، شانست بیشتره).
  3. پیجمون رو فالو کن.
  4. استوری کردن پست برای گرفتن شانس بیشتر.
    یا هر مدل قانون خلاق دیگه که با هدفت جور دربیاد.
    فقط حواست باشه قوانین طولانی نشه و کاربر خسته نشه. باید ساده و قابل انجام باشه.

قدم چهارم: مدت زمان و نحوه اعلام برنده

یه بازه زمانی معقول تعیین کن. نه خیلی کوتاه که همه نتونن شرکت کنن، نه خیلی طولانی که شور مسابقه بخوابه. مثلاً ۳ تا ۵ روز مناسبه. بعد از اون باید اعلام کنی که قرعه‌کشی چجوری انجام میشه. بعضیا از سایتایی مثل commentpicker استفاده می‌کنن یا به صورت لایو میان و قرعه‌کشی رو انجام میدن. حتماً شفاف‌سازی کن تا حس اعتماد بدن. اگه یه مسابقه باشه ولی همه فک کنن داری الکی برنده تعیین می‌کنی، نه تنها فروش نداری، بلکه اعتمادت هم خدشه‌دار میشه.

قدم پنجم: محتوا و طراحی جذاب

پست یا استوری مسابقه باید طوری باشه که خیلی فوری توجه کاربر رو جلب کنه. تیتر بزرگ: «مسابقه» یا «قرعه‌کشی ویژه!» می‌تونه باشه. یه کاور جذاب استفاده کن و روش به صورت خلاصه بنویس جایزه چیه و چه کارایی باید بکنن. متن کپشن باید ساده و روون باشه. خیلی حاشیه نری. سریع بگو چیا می‌خوان ازشون. برای اینکه همه قوانین رو بخونن، می‌تونی از نقطه‌گذاری یا شماره‌گذاری استفاده کنی.

قدم ششم: تبلیغات مسابقه

اگه جمع فالوورهات هنوز کمه یا می‌خوای یه رقابت پرشورتر داشته باشی، می‌تونی برای همین مسابقه تبلیغ بدی. حتی می‌تونی از بلاگرهای مرتبط با کارت بخوای مسابقه‌ات رو معرفی کنن یا پستش رو استوری کنن. خیلی از پیج‌های اینستاگرامی هستن که فقط کارشون معرفی مسابقه‌هاست. می‌تونی با اون‌ها هم کار کنی.

قدم هفتم: قبل و بعد از مسابقه

سعی کن قبل از برگزاری مسابقه، چند تا استوری یا پست مقدماتی بدی که «یه خبر خوب در راهه» تا یه جور فضاسازی بشه. بعد از پایان مسابقه، برنده یا برنده‌ها رو با افتخار معرفی کن، هدیه رو ارسال کن و حتی ازشون بخواه عکس یا ویدیو بفرستن. اینطوری بقیه می‌بینن که مسابقه واقعی بود و بازم مشتاق میشن تو مسابقه‌های بعدی شرکت کنن.

قرعه کشی

ترکیب مسابقه با افزایش فروش

تا اینجا شاید همه چی به جذب فالوور خلاصه شده باشه، اما اگه هدفت افزایش فروشه، می‌تونی قوانین یا مدل مسابقه رو جوری طراحی کنی که مشتریا حتماً یه خرید انجام بدن. مثلاً:

  • «با هر خریدی که از سایت انجام بدی، یه کد سفارش داری که می‌تونی در بخش کامنت پست مسابقه وارد کنی و هر کد یه شانس در قرعه‌کشیه.»
  • «اگه از لینک پرداخت استفاده کنی و بعدش یه اسکرین شات برامون بفرستی، میریم در لیست قرعه‌کشی.»
    اینجوری هم فروش میره بالا، هم بهانه‌ای داری برای مسابقه و قرعه‌کشی.

نقش فروشینو در مدیریت مسابقات و سفارشات

  • لینک پرداخت اختصاصی
    وقتی مسابقه‌ات جوریه که مردم باید خرید کنن، بهتره به جای دادن شماره کارت، یه لینک پرداخت مستقیم بدی که سریع برن به درگاه و سفارش ثبت بشه. با فروشینو، این کار خیلی راحته.
  • صدور فاکتور آنلاین
    بعد از خرید، بلافاصله فاکتور آنلاین بهشون میدی که نشون بده این خریدشون تو قرعه‌کشی ثبت شده. این کار حس اعتماد رو بالا می‌بره.
  • مدیریت موجودی محصولات
    مسابقه ممکنه باعث بشه فروش بعضی محصولاتت بره بالا. اگه موجودی کم شه و تو ندونی، دردسر میشه. فروشینو این رو برات لحظه‌ای مدیریت می‌کنه.
  • پیامک اطلاع‌رسانی
    می‌تونی یه پیامک به شرکت‌کننده‌ها بدی و بگی «ممنون که در مسابقه شرکت کردی! قرعه‌کشی فلان روز انجام میشه و حتماً اعلام می‌کنیم.» اینجوری حس خوبی بهشون میدی.
  • وب‌سایت فروشینو
    اگه مسابقه‌ات روی سایت هم برگزار میشه، می‌تونی از وب‌سایت ساز فروشینو استفاده کنی. یه سایت شیک بسازی که مخاطب راحت بتونه وارد بشه، خرید کنه و اطلاعات لازم رو ببینه. همه اینا به‌صورت یکپارچه تو فروشینو هست و لازم نیست جداگونه مدیریت کنی.

مهم‌ترین حسن استفاده از فروشینو اینه که بعد از تبلیغات یا برگزاری مسابقه، دیگه لازم نیست دستی سفارش‌ها رو ردگیری کنی یا فیشا رو چک کنی. در عوض، تمرکزت می‌ره روی اینکه مسابقه رو هر چه جذاب‌تر برگزار کنی و از فرصت تعامل با مشتریا استفاده کنی.

نتیجه‌گیری

برگزاری قرعه‌کشی و مسابقه در اینستاگرام، اگه درست طراحی و اجرا بشه، هم می‌تونه فالوورهای جدیدی برات بیاره و هم فروشت رو بالا ببره. یادت باشه اهداف مشخصی داشته باشی، جایزه‌ای انتخاب کنی که برای مخاطب واقعاً جذاب باشه، قوانین رو شفاف و ساده اعلام کنی و تبلیغ کافی برای این مسابقه انجام بدی. بعد از مسابقه، حتماً برندگان رو معرفی کن و هدیه رو بفرست تا بقیه هم مطمئن شن رقابت واقعی بوده. در کل، اگه یه سیستم مثل فروشینو برای مدیریت سفارش و پرداخت داشته باشی، می‌تونی به جای شلوغی و سردرگمی، مسابقه رو با خیال راحت برگزار کنی و فقط روی جنبه‌های خلاقانه و ارتباط با مخاطبت متمرکز بشی.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03