foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

دیجیتال مارکتینگ
رشد و توسعه کسب و کار
چگونه با استفاده از ایمیل مارکتینگ، مشتریان قدیمی را به خرید مجدد ترغیب کنیم؟

چگونه با استفاده از ایمیل مارکتینگ، مشتریان قدیمی را به خرید مجدد ترغیب کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 3 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-27

گاهی فکر می‌کنیم تنها راه برای افزایش فروش، جذب مشتریان جدیده؛ اما واقعیت اینه که مشتریان قدیمی ارزش بالاتری دارن، چون قبلاً از ما خرید کردن و اگه دوباره برگردن، احتمال خریدشون بالاتره. یکی از بهترین ابزارها برای برگردوندن این مشتری‌ها، ایمیل مارکتینگه. با یک سری ترفند ساده اما هوشمندانه، می‌تونی مشتریای قدیمی رو دوباره به هیجان بیاری و متقاعدشون کنی که ازت خرید کنن. توی این مقاله، می‌خوایم بررسی کنیم که چطور با ایمیل‌های جذاب و شخصی‌سازی‌شده، مشتریای قدیمی رو ترغیب کنیم و چرا یه سیستم مثل فروشینو می‌تونه این فرآیند رو برامون آسون‌تر کنه.


چرا مشتریان قدیمی اینقدر مهم هستن؟

۱. هزینه جذب مشتری جدید بالاست: واقعیت اینه که تبلیغات و بازاریابی برای جلب مشتری جدید هزینه‌ برداره؛ اما مشتری قدیمی رو اگه راضی نگه داریم، با هزینه کمتری دوباره برمی‌گرده.
۲. اعتماد قبلی: مشتری قدیمی قبلاً ازت خرید کرده و اگه راضی بوده باشه، احتمال خرید مجددش خیلی بیشتره. فقط کافیه دوباره برات وقت بذاره و محصولی جدید و جذاب ببینه.
۳. بازاریابی دهان‌ به‌ دهان: مشتری وفادار تجربه خوبش رو به اطرافیانش هم منتقل می‌کنه. این یعنی هم مشتری قدیمی برمی‌گرده، هم ممکنه دوستانش رو هم با خودش بیاره.


ایمیل مارکتینگ

راهکارهای ایمیل مارکتینگ برای بازگرداندن مشتریان قدیمی

۱. شخصی‌ سازی ایمیل

مشتری خوشش میاد حس کنه واقعاً بهش اهمیت میدی، نه اینکه داری یه ایمیل انبوه می‌فرستی. مثلاً:

  • استفاده از اسم مشتری در عنوان ایمیل
  • یادآوری خرید قبلیش؛ مثلاً «یادت هست اردیبهشت یه ست لباس تابستونی خریده بودی؟ حالا یه کالکشن جدید برات داریم!»
    این کار حس شخصی‌ سازی و اهمیت رو القا می‌کنه و مشتری رو کنجکاو می‌کنه ایمیلت رو باز کنه و پست‌های مربوط رو ببینه.

۲. پیشنهادهای ویژه و تخفیف بازگشتی 

یکی از ترفندای ساده: «ما دلمون برات تنگ شده! بیا با این تخفیف ویژه برگرد» یا «وقتش شده ست جدید بخری؟ ما برای مشتریای قدیمی ۱۵٪ تخفیف گذاشتیم.» حتی اگه مشتری به خرید هم نیاز نداره، وقتی یه پیشنهاد خوب می‌بینه، ممکنه وسوسه بشه.

۳. ایمیل نظرسنجی یا یادآوری محصول

می‌تونی یه ایمیل بفرستی که «چه نظری در مورد خرید قبلیت داشتی؟ چی رو بهتر می‌خوایم کنیم؟» بعد از نظرسنجی، براش محصول یا خدمات مرتبط جدید رو معرفی کنی. احساس می‌کنه نظرش برات مهم بوده و حالا داری یه گام بهتر عمل می‌کنی.

۴. معرفی محصولات مکمل یا مرتبط

یه خریدار کفش احتمالاً نیاز به جوراب یا پاک‌کننده مخصوص کفش هم داره. اگه بدونه چه محصولاتی می‌تونه خرید قبلیش رو تکمیل کنه، براش وسوسه‌انگیز میشه. تو ایمیل می‌تونی بگی «اگه هنوز از اون کفشت راضی هستی، این اسپری تمیزکننده جدید رو هم داریم که موندگاریش رو بالاتر می‌بره!»

۵. محتوای آموزشی و الهام‌بخش

همه ایمیلات نباید تبلیغ مستقیم باشه. بعضیا می‌تونن آموزش یا ایده‌هایی باشن که مشتری رو به یاد محصولاتت بندازن. مثلاً: «۵ روش برای ست کردن لباس پاییزی» و توش محصولاتی رو که دارید معرفی کن. این باعث میشه حس نکنی داری صرفاً اسپم می‌فرستی؛ مشتری واقعاً بهره می‌بره.


نکات مهم در ایمیل مارکتینگ

۱. لیست ایمیل تمیز و مجوزدار: حتماً ایمیلا رو از مشتریانی جمع کن که قبلاً خرید کردن یا اشتراک گذاشتن. نباید هر لیستی رو بخری یا ایمیل‌های غیرمعتبر ارسال کنی.
۲. تنظیم کمپین منظم: نباید هر روز یا هر ساعت ایمیل بفرستی، ولی نباید هم خیلی دور باشه که مشتری یادش بره تو کی هستی. یه برنامه‌ریزی منظم (مثلاً هفته‌ای یک‌بار یا دوهفته‌ای یک‌بار) خوبه.
۳. موضوع ایمیل جذاب: اکثر آدما اول از همه موضوع ایمیل رو می‌خونن. پس موضوع رو گیرا بنویس؛ مثلاً «علی جان، یه پیشنهاد خفن برای یه خرید تکراری!» این حس شخصی‌سازی و کنجکاوی میاره.
۴. دعوت به اقدام (CTA) واضح: انتهای ایمیل حتماً یه دکمه یا لینک واضح بذار که مشتری بدونه کجا باید بره اگه از پیشنهادی که گفتی خوشش اومد.


نکات مهم در ایمیل مارکتینگ

اتصال ایمیل به فرایند خرید ساده با کمک فروشینو

خب، وقتی مشتری ایمیل رو می‌بینه و تصمیم می‌گیره دوباره خرید کنه، باید تا آخر مسیر براش راحت باشه وگرنه خرید نیمه‌کاره می‌مونه. اینجاست که فروشینو حسابی بهت کمک می‌کنه:

۱. لینک پرداخت اختصاصی

تو همون ایمیل می‌تونی لینکی بدی که مشتری مستقیم بره به درگاه پرداخت امن. لازم نیست شماره کارت بفرستی یا ازش بخوای فیش بفرسته. این کار باعث میشه خرید رو در لحظه انجام بده و سراغ کار دیگه‌ای نره.

۲. فاکتور آنلاین

بعد از پرداخت، فروشینو فاکتور آنلاین صادر می‌کنه و حس حرفه‌ای بودنت رو بالا می‌بره. مشتری خاطره خوبی از دفعه قبل داشته، حالا می‌بینه همه‌چیز همچنان شیک و مرتب پیش میره.

۳. مدیریت سفارش و موجودی

اگه مشتریای قدیمی یه‌دفعه زیاد خرید کنن، باید سیستمت قوی باشه. فروشینو موجودی محصولات رو لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌کنه و نمی‌ذاره اشتباه پیش بیاد. سفارشا رو هم تو یه پنل مرتب می‌تونی ببینی.

۴. پیامک اطلاع‌رسانی

وقتی مشتری خرید کرد، پیامک میره که «سفارش شما ثبت شد». این کار ممکنه یه حرکت ساده باشه اما در اعتمادسازی خیلی اثربخشه.


چند نمونه از ایمیل‌های ترغیب مشتریان قدیمی

۱. «دلمون برات تنگ شده!»: مثلاً بگی «علی جان، دو ماهه ازت بی‌خبر هستیم. این کوپن تخفیف ۲۰٪ رو برات فرستادیم که بدونی همیشه منتظر خرید دوبارت هستیم.»
۲. «محصول جدید، بر اساس سلیقه قبلیت»: بگی «تو قبلاً از ما لباس تابستونی خریدی. حالا یه کالکشن پاییزی داریم که شاید به دردت بخوره.»
۳. «راهنمای استفاده بهتر از محصول قبلیت»: با یه مقاله یا ویدیو آموزشی بگی چطور می‌تونه از محصولی که خریده بیشتر لذت ببره. تهش هم یه محصول مکمل معرفی کن.
۴. «سورپرایز روز تولد»: اگه تاریخ تولدشو داری، می‌تونی براش یه هدیه تولد کوچیک یا یه کوپن تخفیف بفرستی.


ایمیل ترغیب مشتری

جمع‌بندی

ایمیل مارکتینگ اگه درست و با خلاقیت استفاده بشه، راه قدرتمندی برای برگردوندن مشتریای قدیمیه. مهمه که لحن صمیمی و شخصی‌سازی داشته باشی، پیشنهاد جذاب بدی و فرایند خرید رو هم ساده کنی. این مرحله آخر یعنی ساده‌سازی، با فروشینو یه‌جورایی تضمین میشه؛ مشتری با یه لینک پرداخت اختصاصی می‌تونه خریدش رو قطعی کنه، فاکتور آنلاین بگیره و خیالش راحت باشه. در نتیجه، مشتری قدیمی به یه مشتری وفادار تبدیل میشه که دوباره و دوباره ازت خرید می‌کنه. پس، یه برنامه ایمیلی منظم بچین و از همین فردا شروع کن. مطمئن باش نتیجه رو در فروش و رضایت مشتریات خواهی دید.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۸ دقیقه
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۸ دقیقه
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01