دسته بندی ها

چگونه فروش آنلاین خود را در ۳۰ روز به ۲ برابر افزایش دهید؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۴ دقیقه
شاید تو هم یکی از اون فروشگاهدارهایی باشی که یه مدت توی فضای آنلاین کار میکنی، اما هنوز هم اون فروش زیادی که میخواستی رو نداری. ممکنه گاهی احساس کنی که همهچیز به کندی پیش میره و بازدهی که باید رو نداری. اما خب، نگران نباش! تغییر خیلی سادهست، فقط باید روشهای درست رو دنبال کنی.
در این مقاله بهت میگم چطور میتونی توی ۳۰ روز فروش آنلاین خودتو دو برابر کنی. بله، درست شنیدی! در ۳۰ روز، میشه به فروش بیشتری رسید، به شرط اینکه روشهای درست رو اجرا کنی.
۱. تبلیغات هدفمند رو جدی بگیر
اولین قدم برای افزایش فروش، تبلیغات هدفمند و دقیق هست. اگر هنوز از روشهای سنتی مثل ارسال پیامهای تبلیغاتی بیهدف استفاده میکنی، باید فکری به حالش بکنی. تبلیغات باید دقیقاً روی مشتریهای هدفت متمرکز باشه.
اگر میخواهی بیشتر دیده بشی، باید فروشگاه آنلاینت رو بهینه کنی. استفاده از فروشینو میتونه بهت کمک کنه تا سایت فروشگاه آنلاینت رو برای موتورهای جستجو مثل گوگل بهینهسازی کنی. با این کار وقتی کسی محصول مشابه به مال تو رو جستجو میکنه، فروشگاه تو در نتایج جستجو نشون داده میشه. این یعنی مشتریهای جدید و افزایش فروش.
۲. فاکتورهای حرفهای بساز
وقتی مشتری از تو خرید میکنه، یکی از اولین چیزهایی که بهش توجه میکنه فاکتوره. باید فاکتورهایی بسازی که حرفهای و معتبر به نظر برسه. این کار میتونه روی اعتبار برند تو تاثیر زیادی بذاره.
فروشینو بهت این امکان رو میده که فاکتورهایی با لوگو و اطلاعات فروشگاه خودت بسازی و به مشتریها ارسال کنی. این یه راه خیلی عالی برای حرفهای به نظر رسیدن هست. مشتریها وقتی ببینن که فاکتور خریدشون بهصورت دقیق و شیک صادر میشه، بیشتر به تو اعتماد میکنن و احتمال خریدهای بیشتر هم میره بالا.
۳. موجودی و سفارشها رو دقیق مدیریت کن
یکی از مشکلات بزرگ فروشگاههای آنلاین اینه که بعضی وقتها محصولاتی که موجود نیستن، به مشتری فروخته میشن. این کار به شدت روی اعتبار فروشگاه تاثیر منفی میذاره.
فروشینو یک ابزار بسیار مفید برای مدیریت موجودی محصولات داره. این ابزار بهصورت خودکار موجودی محصولات رو با هر سفارش آپدیت میکنه. اینطوری هیچ وقت مشتری نمیره سراغ محصولی که دیگه موجود نیست. با این ویژگی، همیشه از موجودی دقیق محصولاتت مطمئن میمونی و اشتباهات کمتر میشه.
۴. اطلاعرسانی منظم و سریع
مشتریها دوست دارن بدونن که وضعیت سفارششون چطور پیش میره. اگر مدام بهشون اطلاعرسانی کنی، حس میکنن که کارشون مهمه و این باعث میشه اعتمادشون بیشتر بشه.
فروشینو بهت این امکان رو میده که برای هر مرحله از فرآیند سفارش (ثبت فاکتور، ارسال، آمادهسازی، و ...) پیامکهای اطلاعرسانی ارسال کنی. این پیامکها با نام فروشگاه خودت ارسال میشن و باعث میشه مشتریها همیشه در جریان وضعیت خریدشون باشن. این کار تاثیر خیلی زیادی در افزایش رضایت مشتریها داره.
۵. طراحی سایت رو جدی بگیر
یک فروشگاه آنلاین بدون طراحی مناسب و سرعت بارگذاری بالا، همیشه مشتریها رو از دست میده. مشتریها نمیخوان منتظر بمونن تا سایت باز بشه، پس سرعت خیلی مهمه.
با فروشینو میتونی یک وبسایت سریع و کاربرپسند بسازی که بهخوبی بهینهشده باشه. این سایت نهتنها برای کاربران خوبه، بلکه از نظر سئو هم بهطور کامل بهینه شده و در نتایج جستجو بهتر دیده میشه. این یعنی که مشتریهای بیشتری از گوگل و دیگر موتورهای جستجو جذب میکنی.
۶. ارتباط با مشتریها، اصل موفقیت
یادگیری نحوه تعامل و ارتباط با مشتریها یه بخش خیلی مهم از افزایش فروش است. وقتی مشتریها حس کنن که تو به نیازها و خواستههای اونها توجه داری، احتمال خرید مجدد از طرفشون زیاد میشه.
فروشینو به شما این امکان رو میده که از طریق پیامک به مشتریها اطلاعات مهم رو ارسال کنی. مثلاً وقتی فاکتور تایید شد یا وقتی سفارش به پست فرستاده شد، میتونی اطلاعرسانی کنی. این کار باعث میشه مشتریها احساس کنند که همیشه در جریان وضعیت سفارششون هستن و این امر به تقویت رابطه با مشتری کمک میکنه.
۷. لینکهای اختصاصی برای فروش سریعتر
اگر از اینستاگرام برای فروش استفاده میکنی، حتماً میدونی که ارسال لینک محصولات توی دایرکت یه مقدار زمانبره. اما با فروشینو میتونی لینک اختصاصی برای هر محصول بسازی و توی استوری یا پست اینستاگرام قرار بدی. مشتریها میتونن خیلی سریع روی این لینکها کلیک کنن و خریدشون رو انجام بدن.
این روش باعث میشه که روند خرید برای مشتری راحتتر بشه و سرعت فروش بالا بره. دیگه لازم نیست به دایرکت برگردی و منتظر پیام مشتریها بشی.
۸. تحلیل و گزارشها رو جدی بگیر
برای اینکه بتونی متوجه بشی کجاها اشتباه میکنی یا کجاها باید بهتر عمل کنی، باید گزارشهای دقیق داشته باشی. این گزارشها بهت کمک میکنن که استراتژیهای بهتری بچینی.
فروشینو امکانات کامل گزارشگیری رو به شما میده. این گزارشها میتونن شامل تحلیل فروش، تحلیل سود، تعداد سفارشها و رفتار مشتریها باشه. با این اطلاعات میتونی تصمیمات بهتری برای رشد فروشگاه خودت بگیری.
نتیجهگیری
اگر دنبال دو برابر کردن فروش آنلاین خودت هستی، باید این ۸ راهکار رو جدی بگیری و پیادهسازی کنی. هرکدوم از این ابزارها و استراتژیها میتونن باعث بشن که فروشگاه آنلاینت بهطور حرفهایتر عمل کنه و مشتریها اعتماد بیشتری پیدا کنن.
فروشینو میتونه کمک بزرگی باشه تا بتونی به این اهداف برسی. پس همین الان شروع کن و مسیر خودت رو برای افزایش فروش هموار کن!