دسته بندی ها

چطور فروشگاه آنلاین خود را از رقبا متمایز کنیم؟
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 3 دقیقه
تو این روزها که تقریباً برای هر محصولی یه عالمه فروشگاه اینترنتی وجود داره، مهمترین سوالی که هر فروشندهای باید از خودش بپرسه اینه: چطور میتونم متفاوت باشم و کاری کنم که مشتریها منو انتخاب کنن؟
اگه یه آنلاینشاپ داری یا قصد داری یه فروشگاه اینترنتی راه بندازی، حتماً میدونی که بازار پر از رقابته. بعضی از فروشگاهها تخفیف میدن، بعضیا ارسال رایگان دارن، بعضیا هم خدمات خاص ارائه میدن. اما چی باعث میشه یه مشتری به جای بقیه، از تو خرید کنه؟
تو این مقاله، بهت نشون میدم که چطور فروشگاه آنلاین خودتو از رقبا متمایز کنی، مشتریهای وفادار جذب کنی و فروشت رو افزایش بدی. و در آخر، توضیح میدم که چطور فروشینو میتونه تو این مسیر کمکت کنه و بدون نیاز به دردسرهای فنی، یه فروشگاه حرفهای و متفاوت داشته باشی.
۱. پیشنهاد فروشگاهت باید خاص و متفاوت باشه
یکی از اولین چیزهایی که باعث میشه یه مشتری تو رو انتخاب کنه، پیشنهاد خاص توئه. این پیشنهاد میتونه چیزهای مختلفی باشه، مثلاً:
- محصولات خاص که کمتر جایی پیدا میشه
- بستهبندی حرفهای و شیک که مشتری دوست داره دوباره ازت خرید کنه
- خدمات متفاوت مثل ارسال سریع یا مشاوره رایگان خرید
- ارائه تجربهای که بقیه فروشگاهها ندارن، مثل پیشنهاد محصولات مرتبط یا هدیههای کوچک
مثلاً، یه فروشگاه که لباسهای دستدوز خاص میفروشه، با یه فروشگاه که لباسهای معمولی داره، زمین تا آسمون فرق داره. یا یه فروشگاهی که روی بستهبندی و تجربه باز کردن محصول کار میکنه، از یه فروشگاه که فقط یه محصول رو توی یه کارتن ساده میذاره، خیلی حرفهایتر دیده میشه.
حالا فکر کن اگه یه فروشگاه اینترنتی داشته باشی که این ویژگیهای خاص رو ارائه بده، چقدر مشتریها بیشتر جذبش میشن.
چطور فروشینو این کار رو برات راحتتر میکنه؟
با فروشینو، میتونی یه فروشگاه اینترنتی با لینک اختصاصی محصولات داشته باشی و خیلی سریع و راحت، تجربهای حرفهای برای مشتری ایجاد کنی. مثلاً:
- محصولات رو دستهبندی شده و با توضیحات کامل نمایش بدی.
- فاکتور آنلاین با نام و لوگوی فروشگاه خودت برای مشتری بفرستی تا حس بهتری داشته باشه.
- از پیامکهای اطلاعرسانی استفاده کنی تا مشتری هر لحظه از وضعیت سفارش خودش مطلع باشه.

۲. خدمات مشتریان عالی ارائه بده
اگه بخوای یه مشتری از فروشگاه تو خرید کنه و بعد هم به دوستاش معرفی کنه، باید تجربهای عالی از خرید داشته باشه. این یعنی باید بهش حس اطمینان بدی، سوالاش رو جواب بدی و مشکلاتش رو سریع حل کنی.
چند تا نکته برای خدمات مشتری بهتر:
- پاسخگویی سریع: خیلی از مشتریها اگه جواب سوالشون رو سریع نگیرن، از جای دیگه خرید میکنن. پس همیشه سعی کن سریع جواب بدی.
- اطلاعرسانی دقیق درباره سفارش: مشتری باید بدونه سفارشش تو چه مرحلهایه.
- حل مشکلات بدون دردسر: اگه مشتری از محصول ناراضی بود، راهی برای مرجوع کردن یا تعویضش در نظر بگیر.
چطور فروشینو این کار رو برات آسون میکنه؟
- مشتری وقتی سفارشش رو ثبت میکنه، پیامک تأیید سفارش دریافت میکنه.
- وقتی محصول ارسال میشه، میتونی از طریق پیامک اطلاع بدی.
- با داشتن تاریخچه خرید مشتریها، راحتتر میتونی درخواستهای اونارو بررسی کنی.
۳. سایتت باید حرفهای و جذاب باشه
یکی از چیزایی که باعث میشه مشتریها از سایتت خرید کنن، ظاهر سایت و راحتی خرید از اون هست.
- اگه سایتت شلوغ باشه و مشتری نتونه سریع محصول موردنظرشو پیدا کنه، خرید نمیکنه.
- اگه سرعت سایتت پایین باشه، مشتری کلافه میشه و از سایت خارج میشه.
- اگه روشهای پرداخت و ارسال مشخص نباشن، مشتری اعتماد نمیکنه و سفارش نمیده.
چطور فروشینو این مشکل رو برات حل میکنه؟
- یه سایت فروشگاهی آماده بهت میده که سریع و حرفهای طراحی شده.
- محصولات رو با عکس و توضیحات دستهبندی شده نمایش میده.
- روشهای پرداخت و ارسال رو مشخص و شفاف نشون میده.
- با سئوی بهینه، کمک میکنه که توی گوگل بهتر دیده بشی و مشتری بیشتری بگیری.
۴. بازاریابی متفاوت داشته باش
فقط راهاندازی یه فروشگاه آنلاین کافی نیست، باید بتونی خودتو به مشتریا نشون بدی.
- اگه فقط به اینستاگرام بسنده کنی، ممکنه کلی مشتری که از گوگل دنبال خرید هستن رو از دست بدی.
- اگه توی تبلیغاتت فقط به تخفیف دادن فکر کنی، بهمرور ارزش برندت پایین میاد.
- اگه نتونی از شبکههای اجتماعی به درستی استفاده کنی، ممکنه مشتریهای جدید رو از دست بدی.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- لینک اختصاصی هر محصول رو بهت میده که توی اینستاگرام، تلگرام و هرجای دیگه تبلیغ کنی.
- سئوی فروشگاهت رو بهینه میکنه که توی گوگل بهتر دیده بشی.
- گزارش های فروش و عملکرد مشتریها رو نشون میده تا بدونی کدوم محصولها بیشتر فروش رفتن و چه تبلیغاتی نتیجه دادن.

۵. روی مشتریان وفادار تمرکز کن
جذب یه مشتری جدید خیلی سخت تر از نگه داشتن مشتریهای قدیمیست. اگه بخوای یه کسبوکار موفق داشته باشی، باید روی مشتریهای وفادار تمرکز کنی.
چند روش برای افزایش وفاداری مشتری:
- تخفیف برای خریدهای بعدی در نظر بگیر.
- هدیههای کوچک همراه سفارش ارسال کن.
- خدمات پس از فروش حرفهای ارائه بده.
- به مشتری حس خاص بودن بده و براش پیامهای اختصاصی ارسال کن.
چطور فروشینو این کار رو آسون میکنه؟
- با گزارشهای حسابداری، میتونی مشتریهای وفادارت رو بشناسی و برای اونا پیشنهادهای خاص بفرستی.
- با پیامکهای اطلاعرسانی، مشتری همیشه در جریان سفارشاتش قرار میگیره و حس خوبی داره.

نتیجهگیری: چطور از رقبا متمایز بشیم؟
برای اینکه یه فروشگاه آنلاین موفق داشته باشی و از رقبا متمایز بشی، باید:
- یه پیشنهاد خاص و متفاوت برای مشتری داشته باشی.
- خدمات مشتریان عالی ارائه بدی و به مشتری اهمیت بدی.
- یه سایت سریع، جذاب و حرفهای داشته باشی.
- از روشهای بازاریابی درست استفاده کنی و تبلیغات حرفهای انجام بدی.
- روی مشتریان وفادار تمرکز کنی و اونا رو حفظ کنی.
و بهترین راه برای اینکه همه اینا رو بدون دردسر داشته باشی، استفاده از فروشینوئه! با فروشینو، توی چند دقیقه یه فروشگاه آنلاین حرفهای میسازی، مشتری جذب میکنی و فروشتو چند برابر میکنی.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.