دسته بندی ها

چگونه توی ایام خاص (بلک فرایدی، شب عید و …) فروش بیشتری داشته باشیم؟
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
ایام خاص مثل بلک فرایدی، شب یلدا، شب عید و حتی مناسبتهایی مثل روز مادر یا روز دانشجو، یه فرصت طلایی برای فروشگاههای اینترنتیه! چرا؟ چون مشتریا آماده خریدن و دنبال بهترین تخفیفا میگردن. اما اگه برنامهریزی درستی نداشته باشی، ممکنه سهمی از این بازار بزرگ نصیبت نشه.
پس چطوری میتونی توی این روزای خاص، فروش بیشتری داشته باشی و از این فرصت نهایت استفاده رو ببری؟ توی این مقاله، بهترین روشهای جذب مشتری و افزایش فروش در مناسبتهای خاص رو بررسی میکنیم. در آخر هم توضیح میدیم که چطور فروشینو بهت کمک میکنه که راحتتر فروشگاهت رو برای این روزای مهم آماده کنی و بیشترین سود رو ببری!
۱. چرا مناسبتهای خاص یه فرصت طلایی برای فروشگاههای اینترنتی هستن؟
مردم توی این روزا انگیزه خرید بیشتری دارن، چون:
- دنبال تخفیفهای ویژه و خرید ارزون تر هستن.
- هدیه دادن زیاد میشه (مثلاً روز ولنتاین، روز مادر، شب یلدا، عید نوروز).
- دوست دارن قبل از یه تغییر بزرگ، وسایل جدید بخرن (مثلاً شب عید خرید لباس و خونهتکونی).
پس اگه یه برنامه درست داشته باشی، میتونی فروشت رو توی این مناسبتها چند برابر کنی!

۲. چطور برای این روزا برنامهریزی کنیم؟
برای اینکه توی این ایام فروش بیشتری داشته باشی، باید از قبل آماده باشی.
۱. زودتر از رقبا شروع کن!
یکی از اشتباهات بزرگ اینه که صبر کنی تا خود اون روز برسه و بعد تبلیغاتو شروع کنی. مشتریا چند هفته قبل از این ایام، دنبال پیشنهادای ویژه میگردن. پس حداقل دو هفته قبل شروع کن به تبلیغات و اطلاعرسانی.
۲. یه صفحه اختصاصی برای تخفیفها درست کن!
اگه توی سایتت یه صفحه مخصوص "تخفیفهای ویژه" داشته باشی، مشتریا راحت تر میتونن پیشنهادای جذابتو ببینن و خرید کنن.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- توی فروشینو به راحتی میتونی محصولات تخفیف خورده رو دستهبندی کنی و یه بخش برای فروش ویژه برای این مناسبتها بسازی.
۳. موجودی محصولاتو چک کن!
توی این ایام، سفارشها بیشتر از همیشه میشه. اگه محصولاتی که تخفیف گذاشتی ناموجود بشن، ممکنه مشتریا ناراضی بشن و برندت ضربه بخوره. پس حتماً قبل از شروع تخفیف، موجودی انبارتو بررسی کن.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- توی فروشینو سیستم مدیریت موجودی خودکار داری که بهت میگه چقدر از هر محصول باقی مونده و کِی باید شارژش کنی.
۳. چطور توجه مشتریا رو جلب کنیم؟
۱. از تبلیغات جذاب توی اینستاگرام و گوگل استفاده کن!
- استوری و پست تبلیغاتی با شمارش معکوس برای شروع تخفیفها بذار.
- از هشتگهای مناسبتی استفاده کن تا دیده بشی (مثل #بلک_فرایدی، #تخفیف_ویژه، #شب_یلدا).
- اگه بودجه داری، تبلیغات اسپانسری بگیر که به آدمای بیشتری نمایش داده بشه.
۲. ایمیل و پیامک تبلیغاتی ارسال کن!
اگه از قبل لیست مشتریا رو جمع کردی، توی این ایام یه پیامک یا ایمیل ویژه بفرست که از تخفیفهات خبردار بشن.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- توی فروشینو میتونی پیامک تبلیغاتی به مشتریای قبلیت بفرستی و تخفیفهای مناسبتی رو بهشون اطلاع بدی.

۴. تخفیفهای هوشمندانه بذار، نه الکی!
۱. تخفیف زیاد برای محصولات پرفروش نذار!
اگه یه محصول خیلی پرفروشه، نیازی نیست با تخفیف زیاد اون رو ارزون تر بفروشی. تخفیفهای بزرگ رو روی محصولاتی بذار که موجودیشون زیاده و میخوای سریعتر فروخته بشن.
۲. خرید بیشتر = تخفیف بیشتر!
مشتری رو تشویق کن که بیشتر خرید کنه. مثلا:
- "هر چی بیشتر خرید کنی، تخفیف بیشتری میگیری!"
- "با خرید بالای ۵۰۰ هزار تومان، ارسال رایگان!"
۳. به مشتری حس فوریت بده!
اگه مشتری حس کنه که این تخفیف همیشگی نیست، سریعتر خرید میکنه. پس حتماً توی تبلیغاتت تاکید کن که این تخفیفها فقط برای مدت محدوده.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- توی فروشینو میتونی برای تخفیفها زمان مشخص کنی که بعد از یه مدت خودکار غیرفعال بشن.
۵. بعد از خرید، مشتری رو رها نکن!
بعد از اینکه مشتری خرید کرد، باید کاری کنی که دوباره ازت خرید کنه.
۱. یه پیشنهاد ویژه برای خرید بعدی بده!
مثلاً توی پیامک ارسال سفارش بنویس: "ممنون که از ما خرید کردی! برای خرید بعدی، ۵٪ تخفیف داری. این تخفیف فقط ۷ روز فعاله!"
۲. ازش نظر بگیر!
اگه محصولت راضیکننده باشه، مشتری از تجربه خریدش میگه و این باعث جذب مشتریای جدید میشه.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- با سیستم پیامکی فروشینو، میتونی بعد از خرید پیام تشکر بفرستی و مشتری رو تشویق کنی که دوباره خرید کنه.
امکانات حرفهای فروشینو برای مدیریت فروشگاه آنلاین
- طراحی فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به دانش فنی – به راحتی فروشگاه آنلاین خودتو بساز و شروع به فروش کن.
- لینک اختصاصی برای هر محصول – مشتریها بدون دایرکت دادن، مستقیم با لینک اختصاصی محصول از سایتت خرید میکنن.
- مدیریت سفارش و انبارداری خودکار – موجودی محصولاتت محصولات همیشه بهروز میمونه و از فروش اشتباه جلوگیری میشه.
- سیستم فاکتور آنلاین و پرداخت سریع – مشتری فاکتور حرفه ای دریافت میکنه و پرداختش رو سریع انجام میده.
- درگاه پرداخت آنلاین و کارت به کارت – چند روش پرداخت متنوع برای راحتی مشتریات فراهم کن.
- سیستم پیامک اطلاعرسانی – به مشتریا در هر مرحله از سفارش پیامک بفرست و اعتمادشونو جلب کن.
- تخفیفهای هوشمند و کد تخفیف شخصیسازیشده – برای جذب مشتریهای جدید و افزایش فروش، تخفیفهای حرفهای ایجاد کن.
- سئو و بهینهسازی سایت برای گوگل – محصولاتت راحت تر توی نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشن.
- گزارشهای دقیق فروش و عملکرد تبلیغات – با سیستم گزارش دهی فروشینو ببین کدوم محصولات پرفروش ترن و تبلیغاتت چقدر تأثیر داشته.
فروشینو همهی ابزارهای مورد نیاز یه فروشگاه حرفهای رو فراهم کرده تا بتونی بدون دردسر، کسب و کارتو رشد بدی و فروشت رو چند برابر کنی!

جمعبندی – چطور توی ایام خاص فروش بیشتری داشته باشیم؟
- زودتر از رقبا تبلیغات رو شروع کن.
- برای تخفیفها یه صفحه اختصاصی درست کن که مشتری راحتتر بتونه خرید کنه.
- موجودی محصولاتو بررسی کن که کمبود پیش نیاد.
- از تبلیغات اینستاگرام، گوگل و پیامک تبلیغاتی استفاده کن تا دیده بشی.
- تخفیفهای هوشمندانه بذار که هم سود داشته باشی، هم مشتریا بیشتر خرید کنن.
- بعد از خرید، مشتری رو رها نکن و تشویقش کن که دوباره خرید کنه.
و در آخر، فروشینو کنارته!
- تخفیفهای مناسبتی رو راحت تنظیم کن.
- با پیامک تبلیغاتی مشتریای قبلیت رو از تخفیفها باخبر کن.
- موجودی انبار و سفارشها رو مدیریت کن که مشکلی پیش نیاد.
- بعد از خرید، مشتریاتو با پیشنهادهای جذاب دوباره به خرید برگردون.
پس اگه هنوز فروشگاهتو راه ننداختی، همین حالا با فروشینو شروع کن و توی ایام خاص، فروشت رو چند برابر کن!
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.