
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام فروشگاهی؟
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه 3 دقیقه
وقتی یه پست توی اینستاگرام منتشر میکنی، هدف اصلی اینه که بیشتر دیده بشه، لایک و کامنت بگیره و در نهایت منجر به فروش بشه. اما یه نکته مهم وجود داره؛ اگه پستت رو توی زمان نامناسب منتشر کنی، حتی بهترین محتوا هم ممکنه کمتر از چیزی که انتظار داری دیده بشه!
پس انتخاب بهترین زمان برای پست گذاشتن توی اینستاگرام فروشگاهی خیلی مهمه. توی این مقاله، بررسی میکنیم که چه ساعاتی بهترین زمان برای انتشار پست هست، چطور این زمان رو برای کسب و کار خودت پیدا کنی و چطور با کمک ابزارهایی مثل فروشینو بازدهی پیجت رو افزایش بدی.
چرا زمان انتشار پست توی اینستاگرام مهمه؟
توی اینستاگرام، وقتی یه پست منتشر میکنی، الگوریتم این پلتفرم تصمیم میگیره که اون پست رو به چه تعداد از فالوورهای تو نشون بده. اگه پست در دقایق اول تعامل خوبی بگیره (مثل لایک، کامنت و سیو)، شانس اینو داره که به افراد بیشتری نشون داده بشه.
اما اگه اون لحظه که پست میذاری، بیشتر فالوورات آنلاین نباشن، تعامل کمتری میگیری و پستت توی همون ابتدا افت میکنه.
به همین خاطر، خیلی مهمه که پستهات رو زمانی منتشر کنی که مخاطبات بیشترین حضور رو دارن.

بهترین ساعتهای انتشار پست برای فروشگاههای اینستاگرامی
بر اساس تحقیقات و بررسی رفتار کاربران اینستاگرام، بهترین ساعتهای انتشار پست به این صورت هستن:
- صبح زود (۷ تا ۹ صبح): بسیاری از افراد وقتی تازه بیدار میشن، عادت دارن که اینستاگرام رو چک کنن. این یه فرصت خوبه، مخصوصاً برای پستهای انگیزشی یا معرفی محصولات سبک.
- ظهر (۱۲ تا ۲ بعدازظهر): زمان استراحت و ناهار، یکی از بهترین فرصتها برای دیده شدن پسته، چون مردم توی این تایم توی شبکههای اجتماعی فعالتر هستن.
- عصر (۵ تا ۷ بعدازظهر): بعد از پایان ساعت کاری، افراد وقت بیشتری دارن که توی اینستاگرام بچرخن. این بازه یکی از بهترین زمانها برای انتشار پستهای تبلیغاتی و معرفی محصولاته.
- شب (۸ تا ۱۱ شب): معمولاً پستهایی که توی این بازه منتشر میشن، بیشترین تعامل رو میگیرن. چون مردم قبل از خواب، زمان بیشتری برای گشتن توی اینستاگرام دارن.
نکته مهم: این زمانها برای همه پیجها یکسان نیست و باید بر اساس رفتار فالوورهای خودت، بهترین ساعت رو پیدا کنی.
چطور بهترین زمان انتشار پست رو برای پیج خودت پیدا کنی؟
اگه یه پیج کاری توی اینستاگرام داشته باشی، یه ابزار فوقالعاده در اختیارت هست که میتونه نشون بده فالوورات بیشتر در چه ساعتی آنلاین هستن.
مراحل پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست
- وارد پروفایل پیجت شو و روی گزینه Insights کلیک کن.
- برو قسمت "Your Audience" و روی "Total Followers" بزن.
- اینجا میتونی ببینی که فالوورات توی چه روزها و ساعتهایی بیشترین فعالیت رو دارن.
با این اطلاعات، میتونی دقیقاً در ساعاتی که بیشترین فالوور آنلاین هست، پستهات رو منتشر کنی.

چه روزهایی بهترین بازدهی رو دارن؟
بعضی روزها، تعامل توی اینستاگرام بالاتره و بعضی روزها کمتر. طبق بررسیهای انجامشده:
- دوشنبه و چهارشنبه: معمولاً تعامل بالایی دارن و پستها خوب دیده میشن.
- پنجشنبه و جمعه: روزهای خوبی برای تبلیغات و فروش هستن، چون مردم برای خریدهای آخر هفته آماده میشن.
- شنبه و یکشنبه: معمولاً این روزها بازدهی کمتری دارن، چون افراد درگیر کارهای هفته جدید هستن.
چطور فروشینو کمک میکنه که بیشترین بازدهی رو از اینستاگرام بگیری؟
اگه توی اینستاگرام میفروشی، حتماً برات مهمه که پستهات توی زمان درست منتشر بشه و به مشتریهایی که قصد خرید دارن، سریعتر پاسخ بدی. اینجا جاییه که فروشینو میتونه کمکت کنه!
- لینک خرید اختصاصی برای محصولات اینستاگرامی: توی پستها و استوریهای پرفروش، میتونی لینک خرید مستقیم فروشینو رو بذاری تا مشتریها بدون دردسر وارد صفحه خرید بشن و پرداخت کنن.
- پیامک یادآوری به مشتریانی که خرید نکردن: اگه مشتری از طریق دایرکت ازت قیمت پرسیده ولی خرید نکرده، با سیستم پیامکی فروشینو میتونی یه یادآوری براش بفرستی تا دوباره به فروشگاهت برگرده.
- مدیریت سفارشها و موجودی محصولات: اگه یه پست تبلیغاتی منتشر کردی و درخواستهای زیادی برات اومد، با فروشینو میتونی موجودی محصولات رو مدیریت کنی و هیچ سفارشی رو از دست ندی.
- فاکتور حرفهای برای مشتریها: مشتریها وقتی یه فاکتور حرفهای و رسمی ببینن، اعتماد بیشتری به خریدشون پیدا میکنن. فروشینو این کار رو خیلی راحت برات انجام میده.

امکانات حرفهای فروشینو برای مدیریت فروشگاه آنلاین
- طراحی فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به دانش فنی – به راحتی فروشگاه آنلاین خودتو بساز و شروع به فروش کن.
- لینک اختصاصی برای هر محصول – مشتریها بدون دایرکت دادن، مستقیم با لینک اختصاصی محصول از سایتت خرید میکنن.
- مدیریت سفارش و انبارداری خودکار – موجودی محصولاتت محصولات همیشه بهروز میمونه و از فروش اشتباه جلوگیری میشه.
- سیستم فاکتور آنلاین و پرداخت سریع – مشتری فاکتور حرفه ای دریافت میکنه و پرداختش رو سریع انجام میده.
- درگاه پرداخت آنلاین و کارت به کارت – چند روش پرداخت متنوع برای راحتی مشتریات فراهم کن.
- سیستم پیامک اطلاعرسانی – به مشتریا در هر مرحله از سفارش پیامک بفرست و اعتمادشونو جلب کن.
- تخفیفهای هوشمند و کد تخفیف شخصیسازیشده – برای جذب مشتریهای جدید و افزایش فروش، تخفیفهای حرفهای ایجاد کن.
- سئو و بهینهسازی سایت برای گوگل – محصولاتت راحت تر توی نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشن.
- گزارشهای دقیق فروش و عملکرد تبلیغات – با سیستم گزارش دهی فروشینو ببین کدوم محصولات پرفروش ترن و تبلیغاتت چقدر تأثیر داشته.
فروشینو همهی ابزارهای مورد نیاز یه فروشگاه حرفهای رو فراهم کرده تا بتونی بدون دردسر، کسب و کارتو رشد بدی و فروشت رو چند برابر کنی!
جمعبندی: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام فروشگاهی چیه؟
- بهترین ساعات انتشار پست: صبح زود، ظهر، عصر و شب بین ۸ تا ۱۱
- بهترین روزها برای تعامل بیشتر: دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه
- بدترین روزها: شنبه و یکشنبه (معمولاً تعامل پایینتری دارن)
- برای پیدا کردن بهترین زمان مخصوص پیج خودت، از Insights اینستاگرام استفاده کن.
- با استفاده از فروشینو، علاوه بر پیدا کردن بهترین زمان انتشار، میتونی فروش بیشتری رو تجربه کنی.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.