دسته بندی ها

بهترین ساعتهای پست گذاشتن در اینستاگرام برای فروش بیشتر در سال ۲۰۲۵
فروشینو نیوز | زمان مطالعه ۴ دقیقه
اگر فروشگاه آنلاین داری یا تو اینستاگرام فعالیت میکنی، حتماً برات پیش اومده که بعضی وقتا یه پستت کلی بازخورد و فروش میگیره، ولی یه وقت دیگه همون پست رو بذاری، تقریباً هیچ اتفاق خاصی نمیافته. دلیلش خیلی سادهست: زمان انتشار پست! در واقع، یکی از کلیدیترین فاکتورهای موفقیت در اینستاگرام، انتخاب ساعت درست برای انتشار محتواست. تو این مقاله قراره به زبان ساده و کاملاً کاربردی بررسی کنیم که بهترین ساعتهای پست گذاشتن در اینستاگرام در سال ۲۰۲۵ چه زمانی هستن و چطور با همین تغییر کوچیک، فروشت رو به طور جدی افزایش بدی.
چرا زمان انتشار پست تو اینستاگرام اهمیت داره؟
الگوریتم اینستاگرام طوری طراحی شده که پستهایی رو بیشتر نمایش بده که بلافاصله بعد از انتشار، تعامل خوبی بگیرن. یعنی اگر پستت رو زمانی منتشر کنی که اکثریت مخاطبهات آنلاین هستن و پستت رو میبینن، لایک و کامنت و سیو میگیرن، اینستاگرام هم اون رو به افراد بیشتری نشون میده. نتیجه؟ بازدید بیشتر، فالوور بیشتر و البته فروش بالاتر!
پس اگر تا الان بدون توجه به زمان، پست میذاشتی و منتظر معجزه بودی، الان وقتشه یه تغییر کوچیک تو روال کاریت ایجاد کنی.
بهترین ساعتهای پست گذاشتن طبق آخرین تحلیلها
طبق بررسی دادههای جدید و تجربیات آنلاینشاپهای موفق، ساعات طلایی انتشار پست تو اینستاگرام ایران در سال ۲۰۲۵، معمولاً این بازهها هستن:
-
۹ تا ۱۱ صبح: خیلی از کاربرها بعد از بیدار شدن، اولین کاری که میکنن چک کردن اینستاگرامه. این بازه زمانی مناسبه برای محتوایی که میخوای روزت رو با اون شروع کنی.
-
۳ تا ۵ عصر: بعد از ناهار و تایم استراحت یا موقع چای عصر، معمولاً کاربران زمان آزاد بیشتری دارن و بیشتر به سراغ موبایل میرن.
-
۸ تا ۱۱ شب: اوج ترافیک اینستاگرام همین بازه شبه؛ چون بیشتر افراد بعد از کار یا درس، گوشی دستشونه و دنبال سرگرمی یا خرید میگردن.
جمعهها و تعطیلات
در روزهای تعطیل و مخصوصاً جمعه، معمولاً صبحها تا ظهر و شبها، بیشترین تعامل رو داری. چون اغلب مردم وقت آزاد بیشتری دارن و بیشتر آنلاین هستن.
ساعت طلایی برای هر فروشگاه فرق داره!
حتماً به این نکته توجه کن که این ساعتها برای اکثر پیجها جواب میده اما پیج تو ممکنه یه شرایط خاص داشته باشه. مثلاً اگه محصولاتت مربوط به مادر و کودک باشه، شاید ساعت خواب و بیداری مخاطبت متفاوت باشه یا اگر مخاطب هدف تو نوجوانها باشن، احتمالاً شبها فعالترن.
چی کار باید بکنی؟
-
آمار پیجت رو تحلیل کن: توی اینستاگرام بخش Insights رو ببین. اونجا دقیقاً نشون میده که دنبالکنندههات چه روزها و چه ساعتی بیشتر فعالن.
-
تست و آزمون و خطا: چند هفته پستهات رو در ساعتهای مختلف منتشر کن و ببین کدوم ساعت بازخورد بیشتری میگیری.
-
از ابزارهای زمانبندی استفاده کن: ابزارهایی مثل فروشینو بهت کمک میکنن که انتشار پست رو زمانبندی کنی و گزارش دقیق از تعامل و فروش هر پست داشته باشی.
چه نوع پستهایی رو چه ساعتی بذاریم؟
برای پستهای معرفی محصول و آفرهای ویژه، بهتره در ساعات اوج تعامل (مثل شبها یا عصرها) پست بذاری. ولی محتواهای آموزشی، سرگرمی یا نظرسنجی رو میتونی صبحها یا بین روز هم منتشر کنی.
لایو یا استوریهایی که به واکنش فوری نیاز دارن (مثل تخفیف محدود یا مسابقه)، رو بهتره تو شلوغترین ساعات بذاری.
تاثیر زمان پست روی فروش
زمانبندی درست انتشار پست نه فقط بازدید رو بالا میبره، بلکه به فروش مستقیم هم کمک میکنه. مشتری وقتی پست تخفیف یا معرفی محصول رو موقع بیکاری و حضور در اینستاگرام میبینه، بیشتر تمایل به خرید داره تا اینکه پست رو آخر شب یا وسط کار ببینه و رد بشه.
تاثیر استفاده از ابزارهای مدیریت و زمانبندی پست
ابزارهای مدیریت فروش آنلاین مثل فروشینو بهت کمک میکنن که پستهات رو زمانبندی کنی و حتی با لینک اختصاصی و فاکتور آنلاین، خرید مشتری رو راحتتر و سریعتر کنی. همچنین میتونی با آنالیز دقیق فروش هر پست، بفهمی کدوم ساعتها بیشترین فروش رو برات داشتن و استراتژی محتوات رو بهتر بچینی.
جمعبندی
اگه هنوز به زمان پست گذاشتن اهمیت نمیدی، وقتشه این عادت رو عوض کنی! انتخاب ساعت مناسب برای انتشار پست در اینستاگرام میتونه تاثیر زیادی روی دیده شدن محتوا و افزایش فروش آنلاینت داشته باشه. با تست کردن، تحلیل آمار پیج و استفاده از ابزارهای حرفهای مثل فروشینو، میتونی بهترین نتیجه رو بگیری و فروشت رو چند برابر کنی.