دسته بندی ها

چه محصولاتی برای فروش آنلاین مناسبترن و چرا؟
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه
خیلیها وقتی میخوان وارد دنیای فروش آنلاین بشن، اولین سوالی که میپرسن اینه: «چی بفروشم؟»
حقیقت اینه که جواب این سوال یه نسخه ثابت نداره، ولی یهسری محصولات هستن که معمولاً فروش راحتتری دارن، دردسرشون کمتره، و سریعتر مشتری پیدا میکنن. تو این مقاله میخوایم دقیقتر بررسی کنیم که چه محصولاتی برای شروع یا ادامه فروش آنلاین مناسبترن و دلیلش چیه.
محصولات سبک و کمحجم؛ چون ارسالش راحتتره
اولین چیزی که باید بهش فکر کنی، راحتی ارسال محصوله. اگه محصولت سبک باشه، هزینه ارسالش هم کمتر میشه و دردسر شکستنی یا خراب شدن هم نداره. مشتریها هم ترجیح میدن پول زیادی برای پست ندن.
مثال: زیورآلات، لوازم آرایشی، اکسسوری، شال و روسری، قاب گوشی، جوراب و...
اگه بخوای این محصولا رو آنلاین بفروشی، فقط کافیه عکس خوب بذاری و یه توضیح ساده. مشتریها سریع تصمیم میگیرن. مخصوصاً اگه تو فروشگاهت از ابزارهایی مثل لینک سفارش یا فاکتور آنلاین استفاده کنی (که مثلاً فروشینو اینو کامل داره)، کل خرید کمتر از یه دقیقه انجام میشه.
محصولات پرمصرف و تکرارشونده؛ مشتری ثابت پیدا میکنی
اگه محصولی داری که مشتری لازم داره دوباره بخره (مثلاً هر ماه یا هر دو ماه)، یعنی داری یه پایه مشتری وفادار میسازی. این مدل محصولها به درد کسایی میخورن که دنبال درآمد مداوم هستن.
مثال: لوازم بهداشتی، مکمل، خوراکی خاص، ادویه، لوازم خیاطی، لوازم تحریر...
مشتری وقتی یهبار ازت راضی باشه، بار دوم بدون دایرکت دادن میخواد مستقیم سفارش بده. اگه براش لینک اختصاصی محصول یا پیامک یادآوری داشته باشی، احتمال خرید مجددش خیلی بیشتر میشه. فروشینو این امکان رو بهت میده که لینک اختصاصی بسازی و خیلی راحت تو بیو یا پیام براش بفرستی.
محصولات خاص و کمیاب؛ رقابت کمتر، فروش راحتتر
اگه یه محصول خاص داری که همه جا پیدا نمیشه، ولی یه عده دنبالشن، شانس بالایی برای فروش داری. چون رقابت کمه و مشتری وقتی پیدات کنه، سریع خرید میکنه.
مثال: لباس سنتی خاص، گیاه دارویی، محصولات دستساز، لوازم کلکسیونی...
برای این مدل محصولات، مهمه که تو گوگل هم دیده بشی. فروشینو بهت فروشگاه اینترنتی سئو شده میده که محصولاتو توی گوگل نشون میده. بدون هزینه تبلیغات میتونی جذب مشتری از گوگل داشته باشی، مخصوصاً واسه کالاهایی که تو بازار کمیابن.
محصولات قابل شخصیسازی؛ مشتری حس خاص بودن پیدا میکنه
محصولاتی که بشه برای هر نفر اختصاصیش کرد، معمولاً جذابترن و مشتری حاضر میشه براشون بیشتر هزینه کنه.
مثال: ماگ با اسم، تابلو اسم، جعبه هدیه خاص، تیشرت با طرح دلخواه، دفتر سفارشی...
فروشینو یه امکانی داره که تو فاکتور، میتونی یادداشت مشتری رو اضافه کنی. اینطوری مشتری میتونه جزئیاتی که میخواد تو محصول سفارشیش باشه، بنویسه و تو هم راحتتر آمادهش کنی.
محصولاتی که با عکس خوب میفروشن
تو فروش آنلاین، عکس محصول تقریباً نصف راه فروشه. بعضی محصولها با یه عکس خوب، خیلی سریع توجه مخاطب رو جلب میکنن.
مثال: دکور، گل خشک، بدلیجات، بستهبندی کادو، وسایل تزئینی، شمع...
فقط کافیه یه بکگراند ساده داشته باشی، نور خوب بزنی و از محصول عکس بگیری. فروشینو هم بهت کمک میکنه که برای هر محصول عکس جدا بزاری و توی لینک سفارش، مشخص و واضح نشونش بدی.
چی نفروشیم؟ یا حداقل با احتیاط بفروشیم
-
محصولات سنگین مثل قابلمه یا وسیله برقی بزرگ، چون هزینه ارسالش زیاده.
-
کالاهای فاسدشدنی یا خیلی حساس، مگر اینکه شرایط ارسال فوری داشته باشی.
-
محصولاتی که قیمتشون خیلی بالاست و اعتمادسازی بالایی میطلبه. (مگر اینکه فروشگاهت خیلی معتبر باشه)
البته با ابزارهایی مثل فاکتور رسمی و پیامک تأیید سفارش، حتی برای کالاهای گرون هم میشه اعتماد مشتری رو بیشتر کرد. فروشینو تو این زمینه ابزار خوبی داره.
جمعبندی
همه محصولات قابلیت فروش آنلاین دارن، ولی بعضیها راهشون هموارتره. اگه اول مسیر فروشی یا دنبال رشد سریعتری، بهتره سراغ محصولات سبک، خاص، تکرارشونده یا قابل شخصیسازی بری. مشتری اینجور کالاها راحتتر تصمیم میگیره و دوباره هم خرید میکنه. توی این مسیر، داشتن یه ابزار کامل مثل فروشینو که لینک سفارش، موجودی لحظهای، پیامک و فاکتور حرفهای رو برات آماده میکنه، میتونه کارت رو چند برابر آسونتر کنه.
هنوز نمیدونی چی بفروشی یا چی رو چطور بفروشی؟ یه سر به فروشینو بزن، ابزارهایی که برای فروشگاهت میذاره کمک میکنه راحتتر تصمیم بگیری، سادهتر بفروشی و خیلی سریعتر حرفهای شی!