foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
چرا برخی آنلاین شاپ‌ها در بازاریابی اینستاگرامی شکست می‌خورند؟

چرا برخی آنلاین شاپ‌ها در بازاریابی اینستاگرامی شکست می‌خورند؟

دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 3 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-19

اگه یه پیج کاری تو اینستاگرام داری یا یه آنلاین‌شاپی که کلی محصول مختلف داره، احتمالاً با خودت گفتی که "اگه تبلیغات کنم یا مرتب پست بذارم، فروشم زیاد می‌شه." اما بعد کلی هزینه و وقت می‌بینی انگار اون نتیجه‌ای که می‌خوای رو نمی‌گیری. خب، چرا بعضی از آنلاین‌شاپ‌ها با وجود این همه تلاش، نمی‌تونن مشتری جذب کنن؟ تو این مطلب می‌خوایم دلیل این شکست‌ها رو بررسی کنیم و در آخر فروشینو رو بهت معرفی کنیم که چطوری می‌تونه کارتو راحت‌تر کنه.


۱. نداشتن یه استراتژی و شناخت مخاطب

بعضیا فکر می‌کنن همین که یه عکس از محصولشون بندازن و دو تا تبلیغ برن، تمومه. ولی تو باید اول مخاطبت رو بشناسی: چه سنی دارن، چه نیازی دارن، چه چیزی براشون جذابه؟ بدون این چیزا، هر تبلیغی که بدی ممکنه خیلی بی‌هدف باشه و پولت رو هدر بده.

  • راه‌حل: اول از همه بشین فکر کن که محصولت به درد کی می‌خوره، همونو هدف بگیر و براشون محتوا بساز.


تبلیغات اینستاگرام

۲. محتوای بی‌کیفیت یا یکنواخت

اینستاگرام جاییه که روزانه کلی پست می‌بینیم. اگه محتوای پست‌ها ضعیف باشه یا عکسای محصول تار و بی‌کیفیت، کسی جذب نمی‌شه. مردم تو چند ثانیه تصمیم می‌گیرن پستت براشون جذابه یا نه.

  • راه‌حل: عکس و ویدیوی باکیفیت بذار، پشت صحنه ساخت محصول رو نشون بده یا توی کپشنش یه ماجرای جالب تعریف کن. خلاصه هر چیزی که مخاطب حس کنه داری یه ارزش اضافه می‌دی، نه فقط "بخرید ببینید چقدر خوبه."


۳. ضعف توی تعامل با مخاطب و دایرکت

اگه یه مشتری سوال داشته باشه یا پیام بده و تو دیر جواب بدی یا سرد برخورد کنی، مشتری حس می‌کنه براش وقت نداری و میره سراغ یکی دیگه. اینستاگرام فضای تعامله و مردم انتظار دارن سریعا پاسخ بگیرن.

  • راه‌حل: پیگیری مداوم دایرکت‌ها و کامنت‌ها، پاسخ سریع و دوستانه بده. حتی اگه وقت نداری، یه پیام خوشامد خودکار می‌تونه کمک کنه تا وقتی برگردی.


۴. هویت برند مبهم یا ضعیف

برند قوی یعنی وقتی اسمش میاد، یه تصویر تو ذهن مخاطب شکل بگیره. اگه امروز یه لوگو داشته باشی، فردا یه رنگ دیگه استفاده کنی، یا تو کپشنات یه روز خیلی صمیمی باشی و یه روز خیلی رسمی، مخاطب گیج می‌شه و یادت نمی‌کنه.

  • راه‌حل: از همون اول سبک گرافیکی، رنگ، فونت و لحن خاصی رو انتخاب کن و همه جا از همون استفاده کن. اینجوری کم‌کم مخاطب با اون هویت خو می‌گیره و یادش می‌مونه.


هویت برند ضعیف

۵. سخت بودن روش خرید

حتی اگه محتوای پیج قوی باشه و تبلیغاتت هم بترکونه، اگه مشتری برای خرید مجبور باشه بره دایرکت، شماره کارت بگیره، پول بریزه، اسکرین بفرسته… ممکنه همون وسط راه منصرف شه. این مشکل خیلی از آنلاین‌شاپ‌هاست.

اینجا فروشینو کمک می‌کنه:

  • لینک خرید اختصاصی: با لینک اختصاصی محصول به جای کارت به کارت و واریز و فیش، مشتری با یه کلیک وارد صفحه پرداخت محصول مورد نظر می‌شه.
  • فاکتور آنلاین: بعد از پرداخت، مشتری یه فاکتور حرفه ای می‌بینه، حس اعتمادش بالا می‌ره.
  • پیامک اطلاع‌ رسانی: از لحظه ثبت سفارش تا ارسال، مشتری می‌دونه محصولش کجاست. گیج نمی‌شه.
  • مدیریت سفارش و موجودی: دیگه اشتباه نمی‌کنی که محصول ناموجود رو بفروشی یا سفارش فراموش کنی.


۶. عدم تحلیل نتایج و اصلاح روش

خیلی از پیج‌ها فقط تبلیغ می‌دن یا پست می‌ذارن بدون اینکه ببینن کدوم روش جواب می‌ده و کدوم نه. باید بررسی کنی که آیا تبلیغ فلان پیج برات موثر بوده یا نه، کدوم پست بازدید بیشتری داره، کدوم منجر به فروش شده.

  • راه‌حل: استفاده از ابزارهایی که آمار و گزارش می‌دن. فروشینو یه بخشی از این موضوع رو با گزارش فروش برات حل می‌کنه که بفهمی کدوم پست یا محصول استقبال بیشتری داشته.


۷. تبلیغات زیاد اما نامناسب

اینکه بخوای دائم تبلیغ کنی، اگه بی‌هدف باشه نتیجه نمی‌ده. باید محتوا یا ارزش جدیدی به مخاطب بدی. تبلیغ خسته‌کننده یا کلیشه‌ای فقط باعث می‌شه مردم رد شن و حتی بلاکت کنن. بهتره تعداد تبلیغات رو کم‌تر اما هدفمندتر کنی.

  • راه‌حل: یه کمپین تبلیغاتی درست طراحی کن. مثلاً یه تخفیف ویژه یا یه رویداد که واقعا آدمارو جذب کنه. بعد نتیجه رو بسنج و اگر اوکی بود دوباره تکرارش کن.


تبلیغات برندینگ

فروشینو؛ راهکاری برای حل بزرگترین دردسر خرید

تا اینجا دیدی که مشکلات مختلفی ممکنه باشه که باعث بشه تبلیغات یا پیجت جواب نده. اما معمولاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، فرایند خرید سخت و عدم اعتماد مخاطبه. اینجا فروشینو وارد می‌شه:

  1. لینک خرید اختصاصی برای هر محصول درست می‌کنی و اینو توی بیو یا دایرکت یا استوری می‌ذاری. مشتری با یک کلیک می‌تونه سفارش بده.
  2. فاکتور آنلاین: با ارسال فاکتور آنلاین مشتری حس می‌کنه با یه برند حرفه‌ای طرفه و خیالش راحت می‌شه سفارش ثبت شده.
  3. پیامک اطلاع‌رسانی: مشتری از لحظه‌ای که پرداخت می‌کنه تا زمانی که کالا براش ارسال بشه، مطلع می‌شه و این اعتماد رو بالاتر می‌بره.
  4. گزارش فروش و مدیریت سفارش: همه سفارش‌ها یه جاست و می‌تونی ببینی کدوم محصول یا تبلیغ بهتر جواب داده.
  5. وبسایت فروشگاهی اختصاصی: با فروشگاه اینترنتی اختصاصی خودت میتونی تموم محصولاتتو یکجا قرار بدی و مشتری راحت بتونه ازت خرید کنه.


جمع‌بندی

بعضی آنلاین‌شاپ‌ها با وجود تبلیغات زیاد در اینستاگرام شکست می‌خورن، چون مشکلشون جای دیگه است: یا مخاطب رو نشناختن، یا محتوای جذاب نمی‌سازن، یا هویت برندشون ضعیفه، یا روش خرید رو سخت کردن. تبلیغات وقتی جواب می‌ده که پیج، محتوا و فرایند خرید همه هماهنگ باشه و احساس اعتماد رو ایجاد کنه.

با فروشینو، می‌تونی فرآیند خرید رو ساده کنی و مشتری حس کنه داره از یه برند حرفه‌ای خرید می‌کنه. اینطوری همه زحماتت در ساخت هویت برند، تولید محتوای باکیفیت و تبلیغات هدفمند، بالاخره به فروش ختم می‌شه.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
چگونه با گوشی فاکتور آنلاین حرفه ای بسازیم؟
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه با گوشی فاکتور آنلاین حرفه ای بسازیم؟
نویسنده: وحید حیدری1403-10-23
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-28
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
چگونه با گوشی فاکتور آنلاین حرفه ای بسازیم؟
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه با گوشی فاکتور آنلاین حرفه ای بسازیم؟
نویسنده: وحید حیدری1403-10-23
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۶ دقیقه
ایده‌ های موفق برای راه‌ اندازی و مدیریت آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-28