دسته بندی ها

ایده برای آنلاینشاپها: محصولات سفارشیشده با نام مشتری
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 4 دقیقه
احتمالاً تابهحال دیدهای که خیلی از مشتریها دنبال محصولات خاص و متفاوت هستن که فقط مختص خودشون باشه. محصولاتی با اسم یا طرح اختصاصی دقیقاً همین حس رو بهشون میده. این نوع محصولات سفارشیشده باعث میشن مشتری احساس خاص بودن کنه، چون محصول مورد نظرش فقط مال خودشه و مشابهش رو جای دیگه پیدا نمیکنه. در نتیجه، تمایل بیشتری داره که سفارش بده و حتی حاضر میشه مبلغ بیشتری براش بپردازه.
توی این مقاله، راههایی که با کمکش میتونی محصولات سفارشیشده ارائه بدی رو بررسی میکنیم و نشون میدیم که چطور فروشینو میتونه در این مسیر بهت کمک کنه تا انلاین شاپت رو از بقیه متمایز کنی و فروشت رو بیشتر کنی.
۱. چرا محصولات سفارشیشده با نام مشتری جذابیت دارن؟
-
ایجاد حس منحصربهفرد بودن
وقتی مشتری اسم یا طرح دلخواه خودش رو روی محصول ببینه، احساس خاص بودن پیدا میکنه. این حس باعث میشه تجربه خریدش بهیادماندنی بشه و احتمالاً دوباره ازت خرید کنه. -
هدیهای ایدهآل برای مناسبتها
تصور کن یه مشتری برای هدیه تولد یا روز مادر، یه ماگ با اسم فرد موردنظر یا یه تیشرت با طراحی اختصاصی سفارش بده. این کار به شدت ارزش هدیه رو بالا میبره و خریدار رو تبدیل به مشتری وفادارت میکنه. -
رقابت کمتر و حاشیه سود بیشتر
فروش محصولات سفارشیشده معمولاً رقابت کمتری داره چون بسیاری از فروشندهها به سمت محصولات عمومی میرن. از طرفی، قیمت بالاتری هم میتونی برای این محصولات در نظر بگیری، چون خریدار میدونه داره یه چیز خاص و یکتا میخره.

۲. چه نوع محصولاتی رو میتونیم سفارشی کنیم؟
-
لباس و پوشاک
مثل تیشرت، هودی، کلاه که میشه اسم یا طرح مورد نظر مشتری رو روش چاپ یا گلدوزی کرد. -
اکسسوری و زیورآلات
مثلاً گردنبند یا دستبند با اسم مشتری، انگشتر با تاریخ خاصی که میخواد. -
لوازم دکوری منزل
تابلوهای چوبی یا قاب عکسهایی که طرح یا اسم مشتری روش حک شده باشه. -
لوازم تحریر
دفتر و خودکار با نام مشتری یا جملهای دلخواه. -
محصولات چاپی
مثل ماگ، کوسن، پازل، تقویم و حتی جاکلیدی با عکس یا نوشته سفارشی.
عملاً هر محصولی که قابلیت چاپ، حکاکی، گلدوزی یا طراحی اختصاصی داشته باشه رو میتونیم بهصورت سفارشی بسازیم.
۳. چطور فرایند سفارشیسازی رو مدیریت کنیم؟
-
انتخاب گزینههای سفارشی
توی سایت یا صفحه محصولت، باید مشخص کنی که مشتری چه چیزهایی رو میتونه تغییر بده. آیا اسم یا تاریخ رو میشه روی محصول نوشت؟ رنگ یا فونت چجوریه؟ آیا میشه عکسی آپلود کرد؟ -
مدیریت سفارشات به شکل منظم
چون هر سفارش با سفارش دیگه فرق داره، باید سیستمی داشته باشی که تمام درخواستهای مشتریها رو شفاف و دقیق ثبت کنه و موقع آمادهسازی اشتباه نکنی. -
زمان تحویل بیشتر برای سفارشات سفارشی
چون نیاز به آمادهسازی اختصاصی داره، باید برای مشتری شفاف کنی که ارسال این محصولات ممکنه یکی دو روز بیشتر زمان ببره. -
کیفیت نهایی رو تضمین کن
مطمئن باش چاپ، گلدوزی یا حکاکی باکیفیت انجام میشه و دقیق همون چیزی باشه که مشتری خواسته.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- با فروشینو میتونی فرایند ثبت سفارش رو خودکار کنی تا مشتریها اطلاعات سفارشی خودشونو وارد کنن و سفارش راحت ثبت بشه.
- درگاه پرداخت امن باعث میشه مشتری بدون نگرانی هزینه رو پرداخت کنه.
- مدیریت سفارشات خیلی راحتتر میشه چون همه درخواستها توی یک پنل ثبت و ضبط میشه.
- ارسال پیامک اطلاعرسانی هم میتونه به مشتری درباره وضعیت سفارشش خبر بده (در حال آمادهسازی، در حال ارسال و ...).

۴. ایدههایی برای تبلیغات محصولات سفارشیشده
-
نمایش نمونه کارهای انجامشده
یه گالری از کارهای قبلیت درست کن که مشتریا بدونن چقدر قشنگ از آب در میآد. عکسهایی از قبل و بعد از سفارشیسازی بذار. -
همکاری با اینفلوئنسرها
اگه براشون یه محصول سفارشی درست کنی و اونا توی پیجشون معرفی کنن، کلی بازدیدکننده جذب سایتت میشن. -
مسابقه در اینستاگرام
مثلاً بگو که "چه جملهای دوست داری روی ماگت باشه؟" بهترین ایده جایزه میگیره و محصول سفارشی براش درست میکنی. -
تخفیف ویژه برای خرید اولیها
اگه مشتری اولشه، از یه تخفیف سفارشیشده هم براش استفاده کن که بهش حس خوبی بده. -
استفاده از هشتگهای مرتبط
هشتگهایی مثل #سفارشی_سازی، #هديه_خاص، #هدیه_تولدت_مبارک و… برای جذب مخاطب مناسبن.
۵. چرا محصولات سفارشیشده با اسم مشتری فروش رو بالا میبرن؟
-
احساس خاص بودن
محصولی که روش اسم یا طرح منحصربهفرد باشه، انگار واقعاً مال خود مشتریه و با بقیه فرق داره. -
توجه به مشتری
وقتی نشون بدی که محصول رو طبق سلیقه مشتری تغییر میدی، مشتری حس میکنه براش ارزش قائلی. -
سود بیشتر
معمولاً محصولات سفارشیشده رو با قیمت بالاتری میشه فروخت، چون مشتری میدونه دارن یه چیز خاص میخرن. -
تبلیغات دهانبهدهان
خیلی از مشتریا که محصولات سفارشی رو میخرن، عکسش رو توی شبکههای اجتماعی میذارن و برایت تبلیغ مجانی میکنن.

۶. چطور فروشینو فرایند سفارشیسازی رو راحتتر میکنه؟
-
مدیریت سفارشها
هر سفارشی که مشتری ثبت میکنه، توی پنل فروشینو میبینی و اطلاعات سفارشی که مشتری وارد کرده مثل اسم، تاریخ یا طرح مورد نظرش رو همونجا ثبت میکنی. -
درگاه پرداخت امن
مشتری هزینه سفارشو آنلاین پرداخت میکنه و دیگه کارتبهکارت و دردسرای فیش جعلی نداری. -
سیستم اطلاعرسانی پیامکی
وقتی سفارش سفارشی مشتری آماده شد یا تغییر وضعیت داد، پیامک براش میره که خیالش راحت باشه و ببینه که کار داره پیش میره. -
امکان درج توضیحات سفارشی
میتونی توی صفحه محصول، بخشی بذاری که مشتری اطلاعات مورد نظرش رو وارد کنه (مثلاً اسم موردنظر برای چاپ، رنگ و…). -
فاکتور آنلاین
وقتی محصول سفارشی آماده میشه، یه فاکتور رسمی و شیک برای مشتری صادر میکنی که اعتمادش بیشتر بشه.
جمعبندی – محصولات سفارشیشده با نام مشتری چه کمکی به فروش میکنن؟
- حس خاص بودن رو به مشتری منتقل میکنه و باعث میشه بیشتر حاضر باشه هزینه کنه.
- هدیه ایدهآل برای مناسبتهایی مثل تولد، سالگرد، عید و…
- فرصت ایجاد حاشیه سود بیشتر چون محصول یونیک و منحصربهفرد میفروشی.
- رقابت کمتر در بازار، چون همه فروشندهها محصولات عمومی دارن.
- بازاریابی دهانبهدهان با گذاشتن عکس یا ویدیو توسط خود مشتریا توی شبکههای اجتماعی.
اگر میخوای این ایده رو توی فروشگاهت پیاده کنی و دغدغه مدیریت سفارشات، پرداخت، انبارداری یا ارسال رو نداشته باشی، فروشینو بهترین گزینهست. با فروشینو میتونی یه سایت فروشگاهی حرفهای داشته باشی که مشتریا بتونن راحت سفارش سفارشی بدن، پرداخت آنلاین انجام بدن و منتظر پیامک ارسال سفارش بشینن.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.