foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

راه اندازی و مدیریت کسب و کار
چگونه موجودی محصولات را مدیریت کنیم تا از دوباره‌ فروشی جلوگیری شود؟

چگونه موجودی محصولات را مدیریت کنیم تا از دوباره‌ فروشی جلوگیری شود؟

راه اندازی و مدیریت کسب و کار | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-07

یکی از چالش‌های اصلی فروشگاه‌های اینترنتی، مدیریت موجودی کالا است. اگر مدیریت درستی روی موجودی محصولات نداشته باشی، ممکنه اتفاقات ناخوشایندی بیفته، مثل این که مشتری سفارش بده ولی محصول ناموجود باشه! این مشکل نه‌تنها باعث نارضایتی مشتری می‌شه، بلکه اعتبار فروشگاهت رو هم پایین میاره و ممکنه مشتری دیگه بهت اعتماد نکنه.

اما چطور می‌ تونیم موجودی کالاها رو درست مدیریت کنیم تا هم فروشمون بیشتر بشه و هم هیچ محصولی اشتباهی فروخته نشه؟ توی این مقاله قراره راهکارهای حرفه‌ای مدیریت موجودی رو بررسی کنیم و ببینیم چطور فروشینو می‌تونه این کار رو برامون راحت‌تر کنه.


۱. همیشه یک سیستم مدیریت موجودی داشته باش

یکی از اشتباهات رایجی که خیلی از فروشگاه‌ها مرتکب می‌شن، اینه که موجودی محصولات رو به‌صورت دستی ثبت می‌کنن. مثلا توی دفتر یادداشت یا اکسل می‌نویسن که چه محصولاتی موجوده و چقدر از هر کدوم دارن. اما مشکل اینجاست که با هر سفارشی که ثبت می‌شه، این لیست نیاز به بروزرسانی داره و اگه این کار رو نکنی، خیلی سریع ممکنه از کنترل خارج بشه.

راه‌حل چیست؟

  • استفاده از سیستم‌های مدیریت موجودی خودکار که با هر فروش، موجودی محصول رو کم کنه.
  • عدم اعتماد به روش‌های دستی مثل نوشتن روی کاغذ یا فایل‌های اکسل.

چطور فروشینو این کارو برات راحت‌تر می‌کنه؟

  • مدیریت موجودی خودکار: با هر سفارشی که ثبت می‌شه، تعداد محصول از انبار کم می‌شه، بدون اینکه نیاز باشه دستی واردش کنی.


    مدیریت هوشمند موجودی برای آنلاین شاپ ها


۲. همیشه یک حداقل موجودی تعیین کن

یکی از دلایل دوباره‌فروشی اینه که محصول خیلی سریع تموم می‌شه و قبل از اینکه متوجه بشی، مشتری‌های جدید میان و سفارش می‌دن. راه‌حل اینه که برای هر محصول یه حداقل موجودی تعیین کنی تا قبل از اینکه تموم بشه، به فکر تأمین مجددش باشی.

چطور این کارو انجام بدیم؟

  • یه عدد مشخص برای حداقل موجودی هر محصول تعیین کن (مثلا اگه یه محصول پرطرفدار داری، حداقل ۵ عدد همیشه باید تو انبار باشه).
  • وقتی موجودی محصول به این عدد رسید، سریع سفارش تأمین جدید ثبت کن.

چطور فروشینو بهت کمک می‌کنه؟

  • موجودی محصولات به‌صورت لحظه‌ای بروزرسانی می‌شه و دیگه نیازی نیست دستی چک کنی.


۳. محصولات پرطرفدار رو بشناس و زودتر تأمینشون کن

اگه یه محصول پرفروش داری که همیشه مشتری داره، نباید اجازه بدی که حتی برای یک روز ناموجود بشه. یکی از اشتباهاتی که خیلی از فروشگاه‌ها مرتکب می‌شن، اینه که منتظر می‌ مونن تا محصول کامل تموم بشه، بعد تازه به فکر تأمینش می‌افتن.

چطور این مشکل رو حل کنیم؟

  • گزارش فروش ماهانه بگیر و ببین کدوم محصولات بیشتر فروخته شدن.
  • محصولات پرفروش رو توی اولویت تأمین مجدد بذار.
  • با تأمین‌کننده‌ها ارتباط نزدیک داشته باش و قبل از اتمام محصول، سفارشش رو ثبت کن.

چطور فروشینو این کار رو ساده‌تر می‌کنه؟

  • با گزارش‌های دقیق فروش، نشون می‌ده که کدوم محصولات بیشترین فروش رو داشتن.
  • می‌تونی بر اساس آمار، موجودی محصولات رو بهتر مدیریت کنی و قبل از اتمامشون، اون‌ها رو تأمین کنی.


    شناسایی محصولات پرطرفدار در آنلاین شاپ


۴. روش‌های مختلف ارسال و تأمین موجودی رو در نظر بگیر

گاهی مشکل موجودی کالا به خاطر تأخیر در ارسال از طرف تأمین‌کننده است. مثلا اگه محصولاتو از یه عمده‌فروش تهیه می‌کنی، شاید بعضی وقتا دیر به دستت برسه و باعث بشه که فروشگاهت چند روز بدون اون محصول بمونه.

چطور این مشکل رو حل کنیم؟

  • از چند تأمین‌کننده مختلف استفاده کن تا در صورت تأخیر یکی، بتونی از جای دیگه تأمینش کنی.
  • همیشه یه مقدار از محصولات پرفروش رو توی انبار داشته باش.

چطور فروشینو این مشکل رو حل می‌کنه؟

  • با گزارش‌های تحلیلی فروشینو، می‌تونی ببینی که چه زمانی باید موجودی محصولات رو تأمین کنی تا کمبود نداشته باشی.
  • امکان مدیریت چندین انبار و فروشگاه رو داره، پس اگه محصولاتو از چند جا تهیه می‌کنی، می‌تونی بهتر مدیریتشون کنی.


۵. موجودی محصولات رو همیشه در سایت و پیج اینستاگرام به‌روز کن

یکی از مشکلاتی که مشتری‌ها رو اذیت می‌کنه اینه که یه محصول رو تو سایت یا اینستاگرام می‌بینن، ولی وقتی می‌خوان بخرن، می‌فهمن که ناموجوده! این باعث بی‌اعتمادی مشتری می‌شه.

چطور این مشکل رو برطرف کنیم؟

  • هر روز موجودی سایت و پیج اینستاگرامت رو چک کن و محصولات ناموجود رو برداری یا مشخص کنی که در حال تأمین مجدده.
  • اگه یه محصول ناموجود شد، گزینه «خبرم کن» برای مشتری بذار تا وقتی تأمین شد، بهش اطلاع بدی.

چطور فروشینو بهت کمک می‌کنه؟

  • اگه از وبسایت فروشگاهی فروشینو استفاده کنی، موجودی محصولات به‌صورت خودکار آپدیت می‌شه و نیازی به بروزرسانی دستی نیست.
  • مشتری‌ها می‌تونن گزینه اطلاع از موجود شدن محصول رو فعال کنن تا وقتی محصول دوباره موجود شد، بهشون پیامک ارسال بشه.

مدیریت هوشمند موجودی آنلاین شاپ

جمع‌بندی: چطور از دوباره‌فروشی جلوگیری کنیم؟

  • یک سیستم مدیریت موجودی داشته باش تا تعداد دقیق محصولات مشخص باشه.
  • حداقل موجودی برای هر محصول تعیین کن و قبل از اتمام، تأمینش کن.
  • محصولات پرفروش رو بشناس و همیشه تو انبار داشته باش.
  • روش‌های مختلف تأمین و ارسال رو در نظر بگیر تا تأخیر نداشته باشی.
  • موجودی سایت و پیج اینستاگرامت رو همیشه به‌روز کن.

چطور فروشینو این روند رو ساده‌تر می‌کنه؟

فروشینو یه ابزار حرفه‌ای برای مدیریت فروشگاه اینترنتیه که کمک می‌کنه بدون دردسر، موجودی محصولاتت رو کنترل کنی و از دوباره‌ فروشی جلوگیری کنی.

  • مدیریت خودکار موجودی: با هر فروش، تعداد محصول کم می‌شه و نیاز به چک کردن دستی نیست.
  • گزارش‌های دقیق فروش: نشون می‌ده کدوم محصولات پرفروش‌ترن و کی باید مجدداً تأمین بشن.
  • بروزرسانی خودکار سایت: دیگه نگران این نباش که محصولی تو سایت موجود باشه ولی در واقع انبارش خالی شده.
  • پیامک اطلاع‌ رسانی به مشتری: وقتی محصولی دوباره تأمین شد، مشتری‌ ها ازش باخبر می‌شن و سریع‌تر خرید می‌کنن.

همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۸ دقیقه
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-21
چگونه با گوشی فاکتور آنلاین حرفه ای بسازیم؟
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه با گوشی فاکتور آنلاین حرفه ای بسازیم؟
نویسنده: وحید حیدری1403-10-23
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۸ دقیقه
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-21
چگونه با گوشی فاکتور آنلاین حرفه ای بسازیم؟
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه با گوشی فاکتور آنلاین حرفه ای بسازیم؟
نویسنده: وحید حیدری1403-10-23