foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

دیجیتال مارکتینگ
ترفندها و آموزش های کاربردی
رازهای ایجاد وفاداری در مشتریان: ۶ راهکار موثر

رازهای ایجاد وفاداری در مشتریان: ۶ راهکار موثر

دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: زهرا قاسمی1403-11-29

توی دنیای رقابتی امروز، فقط جذب مشتری کافی نیست! اگه می‌خوای یه کسب‌وکار پایدار داشته باشی، باید مشتریایی رو که جذب کردی، حفظ کنی و به مشتری وفادار تبدیلشون کنی. مشتری وفادار نه‌تنها خودش همیشه ازت خرید می‌کنه، بلکه فروشگاهت رو به بقیه هم معرفی می‌کنه. حالا سوال اینه که چطور می‌شه مشتریا رو به برندت وفادار نگه داری؟ تو این مقاله، ۶ راهکار تضمینی برای افزایش وفاداری مشتریا رو بهت معرفی می‌کنیم.

۱. تجربه خرید عالی؛ اولین و مهم‌ترین قدم

وفاداری مشتری از همون اولین خرید شکل می‌گیره. اگه مشتری توی خرید اولش تجربه بدی داشته باشه، دیگه برنمی‌گرده. اما اگه تجربه‌ای عالی داشته باشه، حتی اگه جای دیگه قیمت پایین‌تری ببینه، باز هم سراغ شما میاد.

چطور یه تجربه خرید عالی ایجاد کنیم؟

  • سایتت باید سریع و راحت باشه (نه اینکه مشتری ۱۰ دقیقه دنبال یه دکمه بگرده!).
  • روند خرید باید ساده و بدون پیچیدگی باشه.
  • امکان پیگیری سفارش و اطلاع‌رسانی دقیق در مورد وضعیت ارسال خیلی مهمه.
  • پشتیبانی و پاسخگویی سریع باعث می‌شه مشتری احساس ارزشمندی کنه.

فروشینو چی کار می‌کنه؟ با سیستم مدیریت سفارشات و پیامک‌های اطلاع‌رسانی فروشینو، مشتری توی هر مرحله از خریدش پیامک دریافت می‌کنه و همیشه در جریان وضعیت سفارششه. این یعنی اعتماد بیشتر و حس امنیت توی خرید.

۲. برنامه‌های وفاداری و امتیازدهی

مشتری‌ها عاشق تخفیف و امتیاز هستن! یه سیستم وفاداری درست کن که مشتری برای خریدهای بیشتر، امتیاز جمع کنه و تخفیف بگیره. این روش علاوه بر اینکه مشتری رو به خرید دوباره ترغیب می‌کنه، باعث می‌شه مشتری از بین چندین فروشگاه، همیشه به سمت شما برگرده.

چند مدل سیستم امتیازدهی و وفادارسازی:

  • به ازای هر خرید، امتیاز بده و وقتی امتیازشون به یه حدی رسید، تخفیف یا هدیه بدن.
  • به مشتریایی که چندین خرید انجام دادن، یه کد تخفیف ویژه بده.
  • برای مشتریای VIP (کسایی که زیاد خرید می‌کنن)، یه پیشنهاد اختصاصی داشته باش.

مثال عملی:
فرض کن یه مشتری ازت ۵ بار خرید کرده، اگه توی خرید ششم یه پیامک دریافت کنه که "به پاس وفاداری شما، یه تخفیف ویژه براتون داریم!" قطعاً حس خوبی می‌گیره و احتمال خریدش بیشتر می‌شه.

۳. ارتباط مداوم با مشتری

اگه فقط موقع فروش به مشتری پیام بدی، حس خوبی نمی‌گیره! مشتریا باید حس کنن که برات مهمن، نه فقط موقعی که قراره ازشون پول دربیاری.

چطور ارتباط مداوم ولی جذاب داشته باشیم؟

  • ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده (مثلاً تبریک تولد همراه با یه کد تخفیف ویژه).
  • ارسال پیشنهادهای خاص براساس خریدهای قبلی مشتری.
  • پیامک‌های دوستانه و غیرتبلیغاتی (مثلاً "ممنون که از ما خرید کردی، امیدواریم دوست داشته باشی!")

فروشینو چی کار می‌کنه؟ توی سیستم پیامکی فروشینو، می‌تونی پیام‌های اتوماتیک شخصی‌سازی‌شده تنظیم کنی که مشتری همیشه حس کنه یه برند حرفه‌ای داره بهش توجه می‌کنه.


ارتباط با مشتری

۴. پشتیبانی سریع و حرفه‌ای؛ کلید طلایی حفظ مشتری

مشتری که خرید کرده ولی سوال یا مشکلی داره، اگه سریع جوابش رو نگیری، احتمال داره کلاً برندت رو کنار بذاره. پشتیبانی خوب، یکی از قوی‌ترین روش‌ها برای وفادارسازی مشتریه.

چطور یه پشتیبانی عالی ارائه بدیم؟

  • جوابگویی سریع و حرفه‌ای از طریق چت آنلاین، واتساپ، دایرکت و ایمیل.
  • شفافیت در روند مرجوعی کالا (اگه قراره محصول مرجوع بشه، مشتری بدونه چطور و با چه شرایطی).
  • احترام به مشتری حتی در مواقع ناراحتی یا نارضایتی.

مثال عملی:
فرض کن یه مشتری سفارشش دیر رسیده و به پشتیبانی پیام داده. اگه همون لحظه جوابش رو بدی و با یه لحن دوستانه راهنماییش کنی، نه‌تنها ناراحتیش کمتر می‌شه، بلکه حس می‌کنه که براش ارزش قائلی.

۵. استفاده از محتوای ارزشمند برای ایجاد حس اعتماد

برندایی که فقط تبلیغ می‌کنن و چیزی به مشتری یاد نمی‌دن، سریع فراموش می‌شن! اما برندایی که محتوای آموزشی و ارزشمند تولید می‌کنن، توی ذهن مشتری می‌مونن.

چطور از محتوا برای وفاداری مشتری استفاده کنیم؟

  • ویدیوهای معرفی و راهنمای استفاده از محصول بساز.
  • نکات و توصیه‌های کاربردی توی اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی منتشر کن.


    ایجاد اعتماد با فروشینو

۶. ایجاد حس خاص بودن در مشتری

مشتری وقتی حس کنه که برای شما یه فرد خاصه، وفاداریش بیشتر می‌شه. این یعنی کاری کنی که مشتری احساس کنه توی یه جمع VIP قرار داره.

چطور این حس رو ایجاد کنیم؟

  • برای مشتریای وفادار، پیشنهادهای اختصاصی ارسال کن.
  • به مشتریای خاص، هدیه‌های کوچک یا کارت تبریک بفرست.
  • توی شبکه‌های اجتماعی، مشتریای راضی رو معرفی کن (مثلاً "ممنون از فلانی که از محصول ما استفاده کرد و عکسش رو باهامون به اشتراک گذاشت!").

مثال عملی:
فرض کن یه مشتری بارها از شما خرید کرده. اگه یه روز یه بسته دریافت کنه که توش یه کارت دست‌نویس با تشکر از خریدهای قبلیش باشه، مطمئن باش که دیگه هیچ‌وقت شما رو فراموش نمی‌کنه.

جمع‌بندی

ایجاد وفاداری در مشتریا، فقط با تخفیف دادن نیست! باید کاری کنی که مشتری حس خوبی از خریدش داشته باشه و احساس کنه که شما براش ارزش قائلی. یه تجربه خرید عالی، ارتباط مداوم، پشتیبانی قوی و پیشنهادهای اختصاصی، می‌تونن مشتریای عادی رو به مشتریای همیشگی تبدیل کنن. فروشینو هم با ابزارهایی مثل مدیریت مشتریان، پیامک‌های هوشمند، گزارش‌گیری دقیق و وبلاگ‌ساز، بهت کمک می‌کنه که این استراتژی‌ها رو راحت‌تر اجرا کنی. اگه می‌خوای مشتریات به برندت وفادار بمونن،همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کن و اولین قدم رو به سوی رشد بردار! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشت رو بهینه کن و فروشتو افزایش بده.

پیشنهادهای فروشینو

هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03