foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

فروش در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی
چطور با استفاده از استوری‌ها و هایلایت‌ ها، فروش خود رو افزایش بدیم؟

چطور با استفاده از استوری‌ها و هایلایت‌ ها، فروش خود رو افزایش بدیم؟

فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 4 دقیقه

نویسنده: وحید حیدری1403-12-15

اگر یه پیج کاری در اینستاگرام داری و می‌خوای فروشت رو بیشتر کنی، شاید فکر کنی صرفاً پست گذاشتن کافیه. ولی اصل ماجرا اینه که استوری‌ها و هایلایت‌ها می‌تونن نقشی کلیدی در جذب و قانع کردن مخاطب داشته باشن. خیلی‌ها این بخش رو جدی نمی‌گیرن یا فقط چند استوری معمولی می‌ذارن و رد می‌شن، در حالی که اگر از امکاناتشون به‌طور هوشمندانه استفاده کنی، تعامل و فروش به‌طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کنه.

در ادامه، چند نکته اساسی برای استفاده از استوری و هایلایت‌ به‌منظور بالا بردن فروش رو می‌خونی و آخرش هم می‌بینی چطوری فروشینو می‌تونه مسیر خرید برای مخاطب رو راحت‌تر و سریع‌تر کنه.


۱. چرا استوری و هایلایت این‌ قدر مهمن؟

استوری جاییه که خیلی از کاربرا چندین بار در روز بهش سر می‌زنن، چون همیشه بالای صفحه هست و به‌صورت خودکار استوری‌های پیج‌های مختلف رو تماشا می‌کنن. منتهی بعد از ۲۴ ساعت پاک می‌شه و مخاطب بهش دسترسی نداره. اما هایلایت بهت اجازه می‌ده استوری‌های مهم رو نگه داری تا هر کسی وارد پیج شد، بتونه دوباره اون‌ها رو ببینه.

  1. استوری: برای اطلاع‌رسانی سریع، نظرسنجی، نمایش پشت‌صحنه، معرفی تخفیف‌های لحظه‌ای و مواردی از این دست عالیه.
  2. هایلایت: یه جور آرشیو دائمی برای محتواهای مهم. مثلاً هایلایت «محصولات»، «روش خرید»، «نظرات مشتری‌ها» یا حتی «تخفیف‌ها».


۲. از داستان‌گویی در استوری‌ها استفاده کن

از اسمش معلومه؛ استوری یعنی داستان. اینجا فقط نمی‌خوای یه عکس محصول بذاری و بگی "بخرید!". مخاطب دوس داره یه قصه، یه ماجرا یا یه پشت صحنه ببینه.

  • پشت صحنه: اگه محصول دست‌ساز داری، داستان چطور ساخته شدنش رو نشون بده.
  • حل مشکل: بگو "یه مشتری داشتیم که فلان مشکل داشت و با این محصول ما مشکلش حل شد. ببینید چطوری!"
  • ماجرای رشد: اگر خودت یه ماجرای جالب درباره ساخت برندت داری، براش چند تا استوری اختصاص بده.

این کار حس صمیمیت و اعتماد میاره و احتمال خرید بالاتر می‌ره.


داستان گویی در استوری

۳. تعامل با مخاطب: نظرسنجی، سوال و جواب، کوئز

اگر استوری رو به‌صورت یک‌طرفه جلو ببری، کاربرا ممکنه فقط ببینن و رد شن. ولی وقتی از قابلیت‌های تعاملی استفاده کنی، اون‌ها بیشتر درگیر می‌شن و حس می‌کنن جای مهمی دارن.

  1. نظرسنجی (Poll): مثلاً "رنگ آبی رو بیشتر دوست دارید یا صورتی؟" یا " کدوم مدل رو تولید کنیم؟"
  2. سوال و جواب (Q&A): مخاطبان سوال کنن، تو جواب بدی. اینطوری ابهاماتشون برطرف می‌شه.
  3. کوئز (Quiz): مثلاً "کدوم تاریخ انقضای این محصول درسته؟" یا "به نظر شما چقدر می‌تونه دوام داشته باشه؟"

این تعامل نشون می‌ده پیج تو زنده و پویاست و حس نزدیکی می‌آرن.


۴. هایلایت‌ها؛ بایگانی استوری‌های مهم

خیلی وقتا یه استوری خوب می‌سازی اما بعد ۲۴ ساعت پاک می‌شه. خب حیفه. هایلایت جاییه که می‌تونی این استوری‌ها رو نگه‌داری و دسته‌بندی شون کنی.

  • هایلایت «محصولات»: استوری‌هایی که محصولاتو معرفی می‌کنی توش بذار.
  • هایلایت «روش خرید»: خیلیا دوست دارن بدونن چطور باید سفارش بدن، چقدر هزینه ارسال می‌شه و چند روزه می‌رسه.
  • هایلایت «نظرات مشتریان»: اگر مشتریای راضی داری که نظر دادن، اسکرین‌شات بذار یا اگه ویدیویی فرستادن، نشون بده.
  • هایلایت «تخفیف و جشنواره»: هر وقت تخفیف یا جشنواره‌ای داری، استوری‌هاش رو اینجا ذخیره کن.


استوری اینستاگرام

۵. لینک خرید مستقیم؛ از استوری تا پرداخت در یک کلیک

حالا تصور کن یه استوری عالی ساختی، مخاطب مشتاقه که بخره. اگه مجبور باشه بره دایرکت، شماره کارت بگیره، فیش بده... ممکنه وسطش منصرف بشه. پس بهتره یک روش ساده داشته باشی.

فروشینو اینجا به کمک میاد:

  1. لینک خرید اختصاصی: برای هر محصول توی فروشینو یه لینک خرید اختصاصی درست می‌کنی. مشتری با یک کلیک وارد صفحه پرداخت می‌شه.
  2. فاکتور آنلاین: وقتی پرداخت کرد، فروشینو یه فاکتور حرفه ای براش می‌فرسته که حس می‌کنه خریدش رسمی و معتبره.
  3. پیامک اطلاع‌ رسانی: از لحظه ثبت تا ارسال کالا مشتری رو با پیامک در جریان می‌ذاره و خیال مشتری راحت می‌شه.


۶. نمونه سناریو استوری + هایلایت برای افزایش فروش

سناریو فرضی: یه پیج داری که دمنوش گیاهی می‌فروشی.

  1. استوری اول: نشون بده پشت صحنه درست کردن دمنوش‌هات، با یه کپشن کوتاه که "این گل‌ها به صورت ارگانیک از فلان مزرعه به دستمون می‌رسه."
  2. استوری دوم (نظرسنجی): بپرس "دوست دارین طعم نعناع بیشتر باشه یا بابونه؟" نتیجه نظرسنجی رو استوری کن.
  3. استوری سوم: “تا سه روز آینده هر کی این دمنوش رو سفارش بده، یه ظرف کوچک عسل طبیعی هم هدیه می‌گیره. عجله کن اگه دوست داری.”
  4. لینک خرید فروشینو: در استوری چهارم یا بیو، لینک رو می‌ذاری. مشتری یه کلیک می‌کنه، وارد صفحه پرداخت می‌شه، فاکتور آنلاین می‌گیره و دیگه کار تمومه.
  5. هایلایت «محصولات»: استوری معرفی دمنوش‌های مختلف رو توش ذخیره می‌کنی. هر کی وارد پیج بشه، می‌تونه سریع بفهمه چی داری.


پشت صحنه

۷. هشتگ‌ها و منشن‌ها فراموش نشه

اگر محصول یا برندی داری، توی استوری‌هاش از هشتگ مرتبط استفاده کن. اگه می‌خوای روی شهر خاصی تمرکز کنی، هشتگ شهر رو بذار. اگر با برند مکمل همکاری می‌کنی، اون رو منشن کن. این کارا باعث می‌شه تعداد بازدید بیشتر بشه.


چطور فروشینو فروش رو راحت‌تر می‌کنه؟

حالا که می‌دونی چجوری از استوری و هایلایت استفاده کنی تا تعامل و اشتیاق مشتری بالا بره، باید فرایند خرید هم ساده و امن باشه. فروشینو یه پلتفرمه که:

  1. لینک خرید اختصاصی: لازم نیست مشتری بهت پیام بده و کارت به کارت کنه. می‌تونی لینک خرید رو توی استوری، بیو یا هرجا بذاری.
  2. فاکتور آنلاین: وقتی خرید انجام شد، فروشینو براش یه فاکتور رسمی صادر می‌کنه. به این می‌گن اعتمادسازی در یک لحظه.
  3. پیامک اطلاع‌رسانی: مشتری رو در جریان سفارشش می‌ذاره (لحظه سفارش، ارسال و تحویل) و این حس حرفه‌ای رو ایجاد می‌کنه.
  4. مدیریت سفارش و موجودی: همه سفارشا رو یه جا داری، اشتباه فروش محصول ناموجود پیش نمی‌آد و درگیر اکسل و دفتر و فراموشی نمی‌شی.
  5. گزارش‌های فروش: می‌بینی کدوم محصول با کدوم استوری بیشتر فروش رفته یا کدوم تخفیف بهتر جواب داده.


فروشینو

جمع‌بندی

استوری‌ها و هایلایت‌ها فرصتی عالی برای نشون دادن پشت صحنه، تعامل با مخاطب، راهنمایی درباره محصول و ایجاد حس فوریته. با استفاده هوشمندانه ازشون می‌تونی اعتماد رو بالا ببری و مخاطب رو تا مرحله خرید قانع کنی. اما اگه فرایند خرید سخت باشه، این اشتیاق ممکنه به خرید منجر نشه.

با فروشینو، لینک خرید اختصاصی داری، فاکتور آنلاین براش می‌فرستی و مشتری پیامک اطلاع‌رسانی می‌گیره. این یعنی مشتری با یه کلیک از استوری وارد صفحه پرداخت می‌شه و بدون دردسر سفارش ثبت می‌کنه. همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
فروش در اینستاگرام | زمان مطالعه 3 دقیقه
صفر تا صد پیج کاری اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-05
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01