foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

دیجیتال مارکتینگ
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راز و ترفندهای جذب مشتری بیشتر برای موفقیت در فروش

راز و ترفندهای جذب مشتری بیشتر برای موفقیت در فروش

دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه ۵ دقیقه

نویسنده: زهرا قاسمی1403-11-15

چه فروشگاه اینترنتی داشته باشید، چه مغازه فیزیکی، جذب مشتری بیشتر یه اصل ضروری برای رشد و موفقیته. ولی چطور می‌شه با چند ترفند ساده و کاربردی، نه تنها مشتری‌های جدید رو جذب کرد بلکه مشتری‌های قدیمی رو هم راضی و وفادار نگه داشت؟ در این مقاله، چند تا راز و ترفند کارآمد برای افزایش مشتری و فروشتون رو بررسی می‌کنیم. اگه درست اجراشون کنید، به چشم خودتون می‌بینید که چه تاثیرات مثبتی روی کسب‌وکارتون می‌ذاره.

۱. اول از همه بفهمید مشتری دنبال چیه

۱.۱. نیاز مشتری رو کشف کنید

قبل از هر کاری، مشتری رو بشناسید. مثلاً اگه توی حوزه لباس فعالیت می‌کنید، بدونید مشتری بیشتر به لباس مجلسی گرایش داره یا لباس اسپرت؟ یا توی حوزه عطر، آیا عطرهای گرم و شیرین براش جذابه یا خنک و تند؟ وقتی اینو بدونید، می‌تونید محصول درست رو بهش پیشنهاد بدید و احتمال خریدش رو بالا ببرید.

۱.۲. نظرسنجی و بررسی بازار

از روش‌های ساده مثل پرسش‌نامه‌های آنلاین، استوری‌های اینستاگرام یا پرس‌وجو از مشتریان حضوری استفاده کنید. ببینید مردم دقیقاً چی می‌خوان و چه مشکلی دارن. این اطلاعات قدم اول برای تعیین استراتژی‌های بعدیه.

۲. یه تجربه خرید فوق‌العاده بسازید

۱. سادگی رو فراموش نکنید

شما هم وقتی می‌خواید خرید آنلاین کنید، دوست دارید سریع محصول رو پیدا کنید و در کمترین زمان خریدتون رو نهایی کنید. مشتری‌هاتون هم همین انتظار رو دارن. اگر فروشگاه حضوری دارید، چیدمان مرتب، راهنمای خوب و رفتار مناسب کارکنان خیلی مؤثره. اگه فروشگاه اینترنتی دارید، مواظب باشید دیزاین سایتتون شلوغ نشه یا منوها گیج‌کننده نباشن.

۲. پاسخگویی سریع و مؤدبانه

کاربرا اگه سوالی دارن یا به مشکل خوردن، دوست دارن فوری جواب بگیرن. داشتن پشتیبانی آنلاین یا حتی یه چت‌بات ساده می‌تونه نجات‌دهنده باشه. اگر فروشگاه حضوری دارید، پرسنلتون باید آموزش دیده باشن که چطور مؤدبانه و با حوصله جواب بدن.

۳. حس ارزشمندی

کیفیت محصول، بسته‌بندی شیک، ارسال سریع یا تحویل به‌موقع (حتی زودتر از وعده) همه برای مشتری ارزشمنده. اگه حس کنه براش احترام قائلید، به احتمال زیاد نه تنها دفعه بعد هم میاد پیش شما، بلکه شمارو به بقیه معرفی می‌کنه.

۳. قیمت‌گذاری هوشمند و تخفیف‌های جذاب

۱. قیمتی بذارید که رقابتی باشه

اگه قیمتی بذارید که خیلی بالاتره ممکنه مشتری رو از دست بدید، اگه خیلی پایین‌تره ممکنه تصور شه محصول کیفیت پایینی داره یا ضرر کنید. سعی کنید یه قیمت منطقی با توجه به هزینه‌ها و ارزش محصولتون تعیین کنید.

۲. تخفیف‌های مناسبتی

مردم عاشق تخفیف و آفرهای ویژه‌ان، مخصوصاً اگه زمانش محدود باشه یا برای مناسبتی مثل ولنتاین، روز مادر، نوروز و... با این کار یهو فروش رو می‌برید بالا چون مشتری میگه “الان بهترین موقعیته!”

۳. بسته‌های پیشنهادی 

اگه می‌تونید چند محصول مرتبط رو با هم بذارید و یه قیمت جذاب براش تعیین کنید. اینطوری مشتری حس می‌کنه داره صرفه‌جویی می‌کنه و شما هم چندتا محصول رو با هم می‌فروشید.


تخفیف های جذاب

۴. محتوا و حضور قوی در اینترنت

۱. محتوای مفید و جذاب

تو وبلاگتون یا شبکه‌های اجتماعیتون محتوای خوبی تولید کنید که یه چیزی به مخاطب یاد بده یا مشکلی رو حل کنه. اگه لوازم خانگی می‌فروشید، مقاله “چطور یخچال مناسب بخریم؟” یا “تمیزکردن ماشین لباسشویی” می‌تونه مخاطب جذب کنه. گوگل هم با سئو بهتون توجه می‌کنه و این یعنی ترافیک مجانی!

۲. شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام الان جاییه که مردم ساعات زیادی رو می‌گذرونن. عکس خوب و ویدیوهای جذاب از محصول، نقد و بررسی و نظرسنجی تو استوری‌ها همگی کمک می‌کنه بیشتر دیده بشید.

۳. ایمیل و پیامک مارکتینگ

ایمیل‌زدن به کاربران ثبت‌نام‌شده یا پیامک‌دادن، هنوز هم جواب می‌ده. اطلاعیه‌های جشنواره تخفیف یا معرفی محصولات جدیدتون رو اینطوری به مشتری خبر بدید تا دوباره به سایت یا فروشگاهتون سر بزنه.

۵. ساختن جامعه مشتریان وفادار

۱. سیستم امتیازدهی و وفاداری

یه کارت یا سیستم امتیاز بدید که با هر خرید، امتیازش بالا بره و بتونه بعداً از تخفیف یا هدیه خاص استفاده کنه. اینطوری انگیزه مشتری برای خرید بعدی بیشتره.

۲. باشگاه مشتریان

مشتریان ثابت رو در باشگاه مشتریان عضو کنید و بهشون مزایای خاص بدید؛ مثلاً ارسال رایگان یا دسترسی زودهنگام به محصولات جدید. این حس مهم بودن مشتری رو بالا می‌بره.

۳. ارجاع دوستان

به مشتری بگید اگه دوستشو به شما معرفی کنه و اون شخص خرید کنه، یه هدیه یا تخفیف ویژه می‌گیره. اینطوری مشتری براتون تبلیغ می‌کنه و مشتری جدید جذب می‌شه.

۶. نمایش نظرات و بازخوردهای واقعی

۱. دیدگاه‌ها و امتیازها

کاربرایی که یه محصول رو خریدن بذارید نظر بدن یا به محصول امتیاز بدن. اینطوری بقیه خریدارا با خیال راحت‌تری انتخاب می‌کنن. اعتماد کاربرا هم بالاتر می‌ره.

۲. برخورد با شکایت‌ها

اگه کسی ناراضی بود یا مشکل داشت، حرفش رو بشنوید و سعی کنید منطقی و مودبانه جواب بدید. پاک‌کردن نظر منفی بدترین کاره. شفاف باشید تا مخاطب بفهمه شما هیچ مشکلی با بیان شدن نقد ندارید و می‌خواید رفعش کنید.

۷. هوش مصنوعی رو فراموش نکنید

۱. پیشنهاد محصول هوشمند

سیستم‌های AI می‌تونن بر اساس رفتار خریدار پیشنهاد بدن “شاید اینم خوشتون بیاد” یا “مکمل این محصول، این یکیه”. همین یک نکته می‌تونه فروش رو حسابی بالا ببره.

۲. چت‌بات

چت‌بات ۲۴ ساعته جواب مشتریان رو می‌ده، این یعنی مخاطبتون تو هر ساعتی باشه می‌تونه سوالش رو بپرسه. این سرعت پاسخگویی ارزشمنده و اعتماد ایجاد می‌کنه.


چت بات هوش مصنوعی

۳. پیش‌بینی فروش

الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تونن حدس بزنن کی اوج فروشه یا کدوم محصول بیشتری تقاضا رو داره. به‌درد برنامه‌ریزی انبار و کمپین‌ها می‌خوره.

۸. تبلیغات و کمپین‌های خلاق

۱. شناخت کانال تبلیغاتی

بعضی وقت‌ها تبلیغ توی گوگل ادز اثربخش‌تره، بعضی وقت‌ها همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرام. ببینید مخاطبانتان بیشتر کجا وقت می‌گذرونن.

۲. تبلیغات داستانی

به جای فقط نشون دادن محصول، داستانی کوتاه بگید که مشتری رو جذب کنه؛ مثلاً نشون بدید چطور محصولتون مشکلات روزمره رو حل می‌کنه.

۳. ارزیابی مداوم

هر کمپینی راه می‌ندازید، مرتب بررسی کنید کدوم بنر یا کد تخفیف بهتر عمل کرده. اینطوری می‌فهمید مخاطب به چی بهتر واکنش نشون می‌ده.

۹. هماهنگی با فروشینو

  1. چرا فروشینو؟
    اگه فرایند سفارش، انبار و پرداختتون با هم همگام نباشه، حتی اگه مشتریای زیادی هم بیارید، همه‌چیز به هم می‌ریزه. فروشینو با یه داشبورد یکپارچه همه این موارد رو کنترل می‌کنه.

  2. گزارش‌های مالی و تحلیلی
    فروشینو می‌تونه بهتون آمار بده که کدوم روش بازاریابی جواب بهتری داده، کدوم محصول در چه بازه‌ای پرفروش شده و خیلی چیزای دیگه. با این اطلاعات، تصمیمای دقیق‌تر می‌گیرید.

  3. اتوماسیون
    اگه می‌خواید مثلاً برای مشتری که تولدشه تخفیف بدید یا کسی که سبد خرید رو رها کرده پیام یادآوری بفرستید، فروشینو کمک می‌کنه این کار رو خودکار کنید.

۱۰. جمع‌بندی

جذب مشتری بیشتر یه معجون از چندتا عامل ساده ولی مهمه. باید نیاز مشتری رو بشناسید، تجربه خرید رو راحت و خوشایند کنید، قیمت‌گذاری و تخفیف‌ها رو هوشمندانه بذارید، محتوای خوب تولید کنید، تو شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و از تکنولوژی‌های جدید مثل هوش مصنوعی استفاده کنید. همین چند کار به‌ظاهر ساده اگه به‌طور جدی انجام بشه، تاثیر عجیبی روی آمار فروشتون می‌ذاره.
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۵ دقیقه
هزینه راه‌ اندازی فروشگاه اینستاگرامی | نکات و هزینه‌ های شروع موفق
نویسنده: وحید حیدری1403-09-25
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 5 دقیقه
بهترین کالا برای فروش اینترنتی
نویسنده: فرنوش محققی1403-09-21
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب اسم آنلاین‌ شاپ: گام به گام تا پیدا کردن نام ایده‌ آل
نویسنده: وحید حیدری1403-10-01