foroushino-logo
foroushino-title
صفحه اصلیدانلوددرباره ماوبلاگ

تماس با فروشینو

07191007878

دانلود فروشینو

ارتباط با ما

07191007878
[email protected]

دسترسی سریع

  • خانه
  • دانلود
  • درباره ما
  • وبلاگ

دانلود

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر فروشینو را دانلود کنید.دانلود فروشینو
foroushinoتمامی حقوق برای فروشینو محفوظ است | 1403
logo-samandehi
enamad

دسته بندی ها

فروشینو نیوز
مطالب آموزشی
دیجیتال مارکتینگ
فروش در اینستاگرام
رشد و توسعه کسب و کار
ترفندها و آموزش های کاربردی
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
راه اندازی و مدیریت کسب و کار

دریافت اپلیکیشن فروشینو برای تمامی پلتفرم ها

همین حالا فروشت رو اتوماتیک کن!

دسته بندی ها

رشد و توسعه کسب و کار
راهکارهای افزایش فروش آنلاین
ترفندهای افزایش فروش عیدانه برای آنلاین‌شاپ‌ها؛ از ایده تا اجرا

ترفندهای افزایش فروش عیدانه برای آنلاین‌شاپ‌ها؛ از ایده تا اجرا

رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه 5 دقیقه

نویسنده: زهرا قاسمی1403-12-04

هر سال که به روزای نزدیک عید می‌رسیم، بازار خرید و فروش حسابی داغ می‌شه. مردم دنبال لباس نو، هدیه برای عزیزان، خونه‌تکونی و خوراکی‌های مخصوص عید هستن. خب چرا از این فرصت طلایی برای افزایش فروش آنلاین استفاده نکنیم؟ اگه یه آنلاین‌شاپ داری یا به فکر راه‌اندازیش هستی، باید بدونی که رقابت در این فصل شدیدتر از همیشه‌ست. پس باید ترفندهایی رو بلد باشی تا توی عید بیشتر از همیشه بفروشی. توی این مقاله می‌خوام یه سری راهکار بهت بگم که باهاشون می‌تونی فروشگاه اینترنتی‌ات رو برای ایام عید حسابی رونق بدی.

۱. تم عیدانه به فروشگاهت بده

شاید از خودت بپرسی تم عیدانه یعنی چی؟ ببین، مردم تو این فصل حسابی دنبال حس و حال عید هستن. پس بهتره یه دستی به سر و روی سایت یا پیج اینستاگرامت بکشی تا نوروزی‌تر به نظر بیاد. مثلاً:

  • استفاده از رنگ‌های شاد و بهاری توی بنرهای سایت یا استوری‌های اینستاگرام
  • طراحی یه سربرگ با المان‌های نوروزی مثل سبزه، تخم‌مرغ رنگی و گل‌های بهاری
  • اضافه کردن یه پیام “عیدتون مبارک” تو صفحه اصلی سایت یا بالای پیج

این چیزای ظاهری نشون می‌ده که تو هم به مشتری اهمیت می‌دی و هم با حال‌وهوای عید همراهی.

۲. پیشنهاد‌های ویژه عیدانه بساز

خب معلومه که توی عید، مخاطبا شدیداً دنبال تخفیف و خریدهای جذاب هستن. بهتره چندتا پیشنهاد ویژه برای ایام نوروز در نظر بگیری. مثلاً:

  1. پک‌های عیدانه: یه بسته ترکیبی از محصولات محبوبت رو با تخفیف ارائه بده. مثل پک لباس بهاری (تی‌شرت، شلوار، شال) یا یه پک خوراکی (آجیل، شکلات، چای یا قهوه).
  2. تخفیف تصاعدی: هرچی مبلغ خرید بیشتر باشه، درصد تخفیف هم بالاتر می‌ره. اینجوری مشتری ترغیب می‌شه خرید بزرگ‌تری انجام بده.
  3. کد تخفیف مخصوص عید: مثلاً کد Nowruz1402 رو بذار تا یه درصد مشخصی از خرید کم بشه.

چرا این کار جواب می‌ده؟ چون این حسو می‌ده به مشتری که هم عید رو بهش تبریک گفتی، هم براش ارزش قائل شدی، و هم یه فرصت تکرارنشدنی بهش دادی که خریدش رو با قیمت خوب انجام بده.



پیشنهاد های ویژه عیدانه

۳. ارسال سریع و اطلاع‌رسانی منظم

مشتری توی ایام عید می‌خواد هرچی زودتر محصول به دستش برسه. نمی‌تونه یکی دو هفته صبر کنه چون عید ممکنه رد بشه! پس اگه روش ارسال سریعی داشته باشی (مثلاً پیک برای داخل شهر یا پست پیشتاز برای شهرهای دیگه)، احتمال خرید بیشتر می‌شه. مهم‌تر از همه، مشتری باید بدون دغدغه بدونه سفارشش کجاست. با یه سیستم پیامکی یا ایمیلی می‌تونی لحظه‌ای که سفارش ثبت می‌شه، در حال آماده‌سازی یا در حال ارسال هست، بهش اطلاع بدی. اینطوری نه مشتری نگران می‌شه و نه تلفن پشتیبانیت شلوغ می‌شه.

۴. مدیریت موجودی کالای پرفروش

ایام عید مث یه موج بزرگ سفارش می‌مونه. ممکنه یه محصول خاص که فروشش قبلاً معمولی بوده، الآن حسابی پرفروش بشه. حواست باشه که موجودیت برای محصولات محبوب و فصلی رو زیاد کنی تا مشتری‌ها در بحبوحه خرید عید با گزینه “ناموجود” مواجه نشن. حتی بهتره یه نگاه به سال‌های قبل بندازی (اگه سابقه فروش داری) تا ببینی چه چیزهایی بیشتر فروخته شد و همون‌ها رو زیادتر تامین کنی.


مدیریت موجودی کالای پرفروش

۵. کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند توی اینستاگرام و گوگل

یه سریا فکر می‌کنن با یکی دو تا پست یا تبلیغ توی یه کانال تلگرام می‌تونن از موج خرید عید استفاده کنن. اما خب واقعیت اینه که رقابت زیاده، باید تبلیغات رو هدفمند و جدی دنبال کنی. برای اینکه بهتر نتیجه بگیری، می‌تونی:

  • تبلیغات اینستاگرامی اسپانسری انجام بدی و محصولاتی که مناسب نوروز هستن رو برجسته کنی.
  • گوگل ادز راه بندازی برای کلمات کلیدی مثل “خرید لباس عید”، “خرید آجیل آنلاین” و …
  • با اینفلوئنسرهای مرتبط توی زمینه مد، لایف‌استایل، خوراکی و… همکاری کنی تا محصولاتتو تو پست‌ها یا استوری‌هاشون معرفی کنن.

۶. همکاری با سایر برندها یا فروشگاه‌های مکمل

یه ایده جذاب اینه که با یه فروشگاه آنلاین دیگه که محصولاتش مکمل توئه، همکاری کنی و یه بسته یا کمپین مشترک بسازی. مثلاً اگه لباس زنونه می‌فروشی، می‌تونی با یه فروشگاه زیورآلات همکاری کنی و یه پکیج “عیدانه” ارائه بدی که شامل لباس + گردنبند یا دستبند باشه. مشتریا از خرید یه جا خوششون میاد و هر دو طرف ماجرا سود می‌برن.

۷. ارسال هدیه‌های کوچک و بسته‌بندی عیدانه

چون عید فصل هدیه دادنه، اگه یه بسته خوشگل و شیک بفرستی که مشتری بازش کنه و بگه “وای چه نازه!”، احتمال اینکه خوشش بیاد و بعدها هم سفارشش رو تکرار کنه بالاتره. یه کارت کوچیک تبریک عید بذار تو بسته یا حتی یه هدیه خیلی کوچیک (مثلاً یه دمنوش یا یه بسته شکلات). اینجوری حس خوبی به مشتری منتقل می‌کنی. بسته‌بندی هم بهتره رنگ و بوی عید داشته باشه؛ مثلاً از رنگ سبز یا طرح‌های بهاری استفاده کنی.

۸. آماده کردن وبسایت یا پیج برای حجم بالای سفارشات

اگه سایتت توی روزای عادی جواب می‌ده، دلیل نمی‌شه که روزای شلوغ عید هم بتونه از پس ترافیک زیاد بربیاد. سرعت لود سایت باید خوب باشه، درگاه پرداخت ظرفیت داشته باشه و اگه ناتوانی‌های فنی داری، قبل از اینکه موج خرید بیاد، حلش کن. همچنین اگه پیج اینستاگرامی شلوغ می‌شه، بهتره توی دایرکت و کامنت‌ها سریع پاسخ بدی یا حتی چند نفر رو برای پشتیبانی موقت استخدام کنی.

۹. حسابداری نوروزی: حواست به هزینه‌ها و سود باشه

درسته که فروش می‌ره بالا، اما هزینه‌های تبلیغات و بسته‌بندی و ارسال هم بیشتر می‌شه. باید حواست به حسابداری فروشگاهت باشه. مثلاً ببینی هزینه تبلیغات در ازای سودی که داری می‌بری، به‌صرفه هست یا نه؟ یا اینکه خرید انبوه کالایی که تقاضا نداره، باعث نشه سرمایه‌ات بخوابه؟ بهتره یه سیستم حسابداری دقیق داشته باشی که هم هزینه‌های تبلیغات رو نشون بده، هم درآمد حاصل از هر کمپین یا محصول رو. اینجوری می‌تونی هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنی.

با سیستم حسابداری فروشینو می‌تونی درآمد و هزینه‌هات رو زیر نظر داشته باشی و ببینی کدوم محصولات سود بیشتری دارن یا کدوم کمپین تبلیغاتی بازده بالاتری داشته.

۱۰. بعد از عید چی؟ از موج خرید عیدیه نهایت استفاده رو ببر

خیلی از فروشنده‌ها بعد از عید یه افت فروش ناگهانی دارن. اما اگه عیدی بتونی یه لیست ایمیل یا شماره تماس از مشتریایی که خرید کردن جمع‌آوری کنی، بعد از عید هم می‌تونی براشون پیشنهادهای ویژه بفرستی. مشتری راضی احتمالاً دوباره هم خرید می‌کنه یا اگر نیاز داشته باشه، تو رو به دوستانش معرفی می‌کنه. پس مثلاً یه کمپین “پسا عید” بذار و توش تخفیف برای محصولات بهاری یا تابستونی ارائه بده.

جمع‌بندی

نوروز بهترین موقعی هست که فروشگاه اینترنتی‌ات رو به اوج برسونی. مردم آماده خریدن و تو فقط باید بتونی دو سه چیز رو درست مدیریت کنی: محصولات جذاب، تبلیغات هدفمند، ارسال سریع و بسته‌بندی شیک. اگه اینا رو رعایت کنی، احتمالاً سال نو رو با یه جیب پر از سود و مشتریای خوشحال تحویل می‌گیری. یادت باشه که بعد از عید هم می‌تونی با برنامه‌ریزی درست، مشتری‌هایی که الآن پیداشون کردی رو حفظ کنی و در بقیه فصل‌های سال هم فروش خوبی داشته باشی.

همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.

پیشنهادهای فروشینو

صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۸ دقیقه
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-21
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۸ دقیقه
صفر تا صد راه‌ اندازی آنلاین شاپ
نویسنده: زهرا قاسمی1403-09-21
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
رشد و توسعه کسب و کار | زمان مطالعه ۶ دقیقه
چرا فروشینو فروش آنلاین شما را افزایش می‌دهد؟
نویسنده: وحید حیدری1403-09-21
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
ترفندها و آموزش های کاربردی | زمان مطالعه ۷ دقیقه
جملات طلایی برای جذب مشتری در اینستاگرام
نویسنده: وحید حیدری1403-10-03