دسته بندی ها

10 راز افزایش فروش با سایت گوگل ادز
دیجیتال مارکتینگ | زمان مطالعه 3 دقیقه
اگر یه فروشگاه اینترنتی داری و میخوای فروشت رو چند برابر کنی، گوگل ادز یکی از بهترین روشها برای جذب مشتریای جدیده! اما تبلیغ کردن توی گوگل فقط این نیست که یه بودجه مشخص بذاری و تبلیغتو اجرا کنی، باید بدونی چطور تبلیغاتو بهینه کنی که کمترین هزینه و بیشترین بازدهی رو داشته باشی.
توی این مقاله، ۱۰ تا از بهترین ترفندای افزایش فروش با گوگل ادز رو بهت میگیم و در آخر، نشون میدیم که چطور فروشینو میتونه کمکت کنه تبلیغاتت رو مؤثرتر کنی و مشتریای بیشتری جذب کنی!
۱. کلمات کلیدی مناسب انتخاب کن
انتخاب کلمات کلیدی اصلی ترین بخش موفقیت توی گوگل ادزه. اگه کلمات درستی انتخاب نکنی، هم بودجت هدر میره، هم مشتریای واقعی به سایتت نمیان.
چطور کلمات کلیدی بهتری انتخاب کنیم؟
- از کلمات کلیدی طولانی (Long-tail Keywords) استفاده کن، مثلاً به جای "خرید کفش"، بنویس "خرید کفش چرم مردانه ارزان".
- تحقیق کن ببینی مردم چیا سرچ میکنن (با ابزارهایی مثل Google Keyword Planner).
- از کلمات کلیدی منفی استفاده کن که تبلیغاتت برای جستجوهای نامرتبط نمایش داده نشه.
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- توی فروشینو، میتونی لینک اختصاصی هر محصول رو برای تبلیغاتت استفاده کنی که کاربرا مستقیم برن روی صفحه خرید، نه صفحه اصلی سایت.

۲. تبلیغتو جذاب تر کن تا بیشتر کلیک بگیری
وقتی تبلیغت توی گوگل نمایش داده میشه، باید متنش طوری باشه که مخاطب وسوسه بشه روش کلیک کنه.
چند نکته برای نوشتن یه تبلیغ قوی:
- از عدد و آمار استفاده کن. مثلا "۵۰٪ تخفیف ویژه عید!"
- یه حس اورژانسی ایجاد کن. مثلا "فقط تا پایان امروز فرصت داری!"
- مزیت رقابتیتو توی تبلیغ بنویس. مثلا "ارسال رایگان به کل کشور" یا "ضمانت بازگشت وجه".
۳. صفحه فرود (Landing Page) رو بهینه کن
وقتی یه مشتری روی تبلیغ کلیک میکنه، نباید بفرستیش به صفحه اصلی سایتت! باید مستقیماً وارد صفحه محصول یا صفحهای بشه که تمام اطلاعات مورد نیاز رو بهش بده.
یه صفحه فرود خوب باید:
- متن و تصاویر جذاب داشته باشه.
- دکمه خرید کاملاً مشخص باشه.
- زمان لود شدنش سریع باشه (کمتر از ۳ ثانیه).
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- با لینک اختصاصی محصولات فروشینو، میتونی تبلیغاتتو مستقیماً به صفحه محصول هدایت کنی و شانس خرید رو بالا ببری.
۴. از افزونههای تبلیغاتی گوگل استفاده کن
گوگل ادز یه سری افزونه (Ad Extensions) داره که باعث میشه تبلیغاتت حرفهای تر و جذاب تر بشه.
افزونههای کاربردی گوگل ادز:
- Sitelinks: لینکهای اضافه برای هدایت مشتری به صفحات مهم.
- Call Extension: نمایش شماره تماس برای خرید سریعتر.
- Promotion Extension: نمایش تخفیفها مستقیماً توی تبلیغ.

۵. هزینه هر کلیک (CPC) رو درست تنظیم کن
اگه بودجه تبلیغاتتو درست مدیریت نکنی، ممکنه کلی هزینه کنی ولی نتیجهای نگیری.
چطور هزینه هر کلیک رو بهینه کنیم؟
- بجای رقابت روی کلمات کلی، روی کلمات خاص تمرکز کن.
- بودجه روزانهتو مشخص کن که زود تموم نشه.
- از استراتژیهای پیشنهاد قیمت هوشمندانه گوگل استفاده کن.
۶. تبلیغات ریتارگتینگ اجرا کن
خیلی از کاربرا به سایتت میان ولی خرید نمیکنن. با تبلیغات ریتارگتینگ میتونی دوباره تبلیغاتتو بهشون نشون بدی تا برگردن و خرید کنن.
چطور تبلیغات ریتارگتینگ بزاریم؟
- یه لیست از بازدیدکنندههای سایتت درست کن.
- تبلیغات خاص فقط برای این افراد نمایش بده.
۷. تبلیغاتت رو روی موبایل بهینه کن
بیشتر کاربرا از طریق موبایل سرچ میکنن، پس تبلیغاتت باید روی موبایل هم عالی باشه.
چند نکته برای بهینهسازی موبایل:
- صفحه فرودت باید کاملاً ریسپانسیو (واکنشگرا) باشه.
- شماره تماس توی تبلیغت باشه که مشتری سریع بتونه زنگ بزنه.
- سرعت لود سایتتو چک کن که روی موبایل کند نباشه.

۸. آنالیز کن و تبلیغاتتو بهینه کن
بدون بررسی آمار، نمیتونی بفهمی تبلیغاتت موفق بوده یا نه. همیشه باید ببینی کدوم تبلیغاتت نتیجه بهتری داره و اونا رو بهینه کنی.
چه چیزایی رو باید بررسی کنی؟
- نرخ کلیک (CTR) – چقدر از کاربرا روی تبلیغ کلیک کردن؟
- نرخ تبدیل (Conversion Rate) – چند نفر بعد از کلیک، خرید کردن؟
- هزینه به ازای هر خرید (CPA) – چقدر هزینه کردی تا یه خرید بگیری؟
چطور فروشینو کمکت میکنه؟
- با ابزارهای تحلیلی فروشینو، میتونی ببینی کدوم محصولاتت بهتر فروش میره و تبلیغاتتو روی اونا متمرکز کنی.
۹. تبلیغات رو روی زمانهای مناسب اجرا کن
همیشه تبلیغاتتو ۲۴ ساعته فعال نذار! بعضی ساعات روز فروش بیشتره و باید تبلیغاتتو برای اون زمانها تنظیم کنی.
چطور زمان مناسب برای تبلیغات پیدا کنیم؟
- توی گوگل آنالیتیکس ببین چه ساعاتی بیشترین فروشو داری.
- برای شب یا آخر هفتهها بودجه تبلیغاتت رو تغییر بده.
۱۰. از فروشینو برای بهینهسازی تبلیغاتت استفاده کن
اگه تبلیغات گوگل ادز انجام میدی ولی نمیخوای مدیریت سایت و سفارشها اذیتت کنه، فروشینو یه راهکار عالیه!
چطور فروشینو بهت کمک میکنه؟
- لینک اختصاصی محصول برای تبلیغات گوگل که مستقیماً مشتری رو به صفحه خرید بفرسته.
- مدیریت خودکار سفارشات که وقتی مشتری خرید کرد، همهچیز مرتب ثبت بشه.
- درگاه پرداخت حرفهای که خرید رو برای مشتری راحتتر کنه.
- پیامک اطلاعرسانی سفارش که مشتری حس بهتری از خریدش داشته باشه.

جمعبندی – چطور با گوگل ادز فروشمون رو بیشتر کنیم؟
- کلمات کلیدی مناسب انتخاب کن.
- متن تبلیغاتو جذابتر کن تا کلیک بیشتری بگیری.
- صفحه فرود رو بهینه کن که مشتری راحتتر خرید کنه.
- از افزونههای گوگل ادز استفاده کن که تبلیغاتت حرفهایتر بشه.
- هزینه هر کلیک رو بهینه کن که بودجتو هدر ندی.
- ریتارگتینگ اجرا کن که مشتریایی که خرید نکردن، برگردن.
- آنالیز کن و تبلیغاتتو بهینه کن که بیشترین بازدهی رو داشته باشی.
- از فروشینو استفاده کن که تبلیغات گوگلتو به فروش واقعی تبدیل کنه!
همین حالا اپلیکیشن فروشینو رو دانلود کنید و اولین قدم رو به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات اون فرآیند فروشتون رو بهینه کنید و فروشتونو افزایش بدید.